• Thesso

BF Juni 2010!

Sweetangel85 skrev 2009-11-12 19:13:40 följande:
    jaa jag måste bli bättre på de där.. jag glömmer av de hela tiden!Ja jag hoppas de e övergående sen.. för är man borta hos ngn o jag måste spy.... ja du... jag kissar ju inte bara ner mig i trosorna, utan de går igenom byxor o allt Har de väl börjat så rinner de färdigt.. usch!
    Det finns ju såna kulor som man stoppar in,. typ geisha kulor eller vad det nu heter. Det finns såna med vikter i så man anpassar efter hur bra man kan knipa och ju bättre man kan desto mer vikt stoppar man i kulan.
  • Thesso
    mejola skrev 2009-11-12 20:33:13 följande:
    vad är fvp?
    fostervattensprov
  • Thesso
    mejola skrev 2009-11-13 18:37:49 följande:
    8 veckor, 2 månader redan, tiden går fort när man har roligt ändå
    Du har så härliga bilder. var hittar du dom?
  • Thesso
    kozzan skrev 2009-11-14 16:02:17 följande:
    jag har gått upp 6.5kg i bara vätska... ringen har åkt av och det är bara gympaskorna som går på
    Förra gången levde jag i foppatofflor. Att tillägga är att jag födde i december. Såg nog väldigt konstigt ut med såna skor på julmarknaden vi var på när man tänker efter så här i efterhand. hahaha!! Men, vad ska man göra.
  • Thesso

Nu har jag kommit in i perioden då jag verkligen inte känner mig gravid. Gick in i v 11 idag så det är ju lång tid innan man kan känna något liv där inne. V 16 eller vad är det dom säger är första veckan då man kan känna rörelser?
    Ska till mvc på tisdag och tänkte försöka få henne att lyssna på hjärtljud men vi får se hur det kommer att gå. Ska även kolla vad dom säger om allt gott som finns på julbordet, som tex gravad lax. Älskar verkligen lax så jag hoppas det är ok. Man hör ju så mycket olika direktiv. Samma med mögel ost. Förra gången skulle det vara pastöriserat och då var det ok att äta men nu när man läser ska man ju inte äta nån sån ost.
    Tröttheten kommer och går. Igår sov jag nästan 12 timmar och var skit trött efter nån timme då jag stigit upp och inatt sov jag runt 5,5 timmar och känner mig piggare. Kanske ska sikta på ett mellanting. Läste att tröttheten är ett tecken på att man ska ta det lugnt men vem kan göra det när man har en virvelvind hemma?

• Thesso
    Mamsterbabe skrev 2009-11-15 08:44:50 följande:
    Usch nu är illamåendet riktigt jobbigt,jag måste äta konstant för att inte kräkas.Just nu äter jag en tallrik fil med banan, det slinker ner som tur är.Men usch för att må illa, vetihundan om jag tycker att Postafen funkar längre?De funkade första illamående-veckan, men inte nu längre.Kan man få starkare utskrivet?Det värsta är när jag jobbar tidiga mornar,då börjar jag jobba 05.45, och då kommer kräkset varesig jag vill det eller inte :( Någon som har likadant?
    Usch din stackare. Är glad att jag inte är lika illamående. Lite skulle jag kunna tänka mig så man inte går upp lika mycket i vikt som förra gången och säkert kommer göra denna gången oxå men som sagt inte lika mycket som många av er verkar göra.
    Mår inte illa ett dugg, har kanske gjort typ 3 gånger..
  • Thesso
    MaraFara skrev 2009-11-15 10:13:41 följande:
    Snacka om symtomfri.. Har nog kommit in spökveckorna.. Nästan alla symtom och tecken har försvunnit.. Kvar är lite trötthet, smått ömma bröst å gasig mage..
    Samma som här. Vilken vecka är du i? Jag är 10+0
  • Thesso

Igår åkte gravidbrallorna på och guuuud så skönt det var! Men jag fick direkt gravid mage! Frågade gubben om han tyckte det oxå och så var det ju så klart. Vi skulle ha besök och vill inte direkt berätta för någon eftersom jag inte gått in i v 12 än. Riktig mage hade jag. Så mysigt!!!

• Thesso
    Fargoli skrev 2009-11-15 11:54:03 följande:
    Okej. Jag är i 9+4 idag.Jo, men sen hatar jag att släcka den när det bli mörkt och jag måste springa in till rummet :p Haha. Fast är det akut brukar jag skynda mig också väcker jag sambon :POckså är jag för trött att gå upp på natten, då håller jag mig hellre :P
    Det finns ju såna lampor som man sätter i vägguttaget som bara ger lite lite ljus, kan ni inte skaffa såna?
  • Thesso
    stina84 skrev 2009-11-15 11:59:40 följande:
    Thesso: Det du skrev om att man tidigast kan känna sparkar i v.16 stämmer verkligen inte. Jag kände mcyket tidigare när jag väntade dottern!
    Asså, ja jag hoppas verkligen på det. Jag kände inte alls tidigt med sonen. Typ v 22 minst tror jag. Hoppas det blir tidigare denna gången!

Vet nån om man känner sparkar tidigare med andra än första barnet?
Svar på tråden BF Juni 2010!