• Thesso

BF Juni 2010!

vitvåonågratill skrev 2009-11-11 07:53:42 följande:
    Jag hade gladeligen varit arbetslös faktiskt! Jag AVSKYR att jobba nu när man är gravid och mår psykiskt upp och ner hela tiden...är bara så less på hela skiten känns det som! Så UNDERBART det vore att få gå hemma!!!!
    Det är positivt på det sättet att man kan vila och så nu i början när man är så trött men tiden går ju sååååå sjukt sakta. Har läst att många här tycker att man nyss var i v4-5 och nu plötsligt är i v10. Kan tyvärr inte hålla med om det eftersom tiden går i snigelfart.
  • Thesso
    kronanskvinna skrev 2009-11-11 09:44:45 följande:
    Håller med tiden går skit sakta!! Men på nått sett ändå inte.. Har ju sonen som jag fördriver tiden med om dagarna, men väntar på att dom kan ringa in mej nångång så jag får komma ut o jobba lite!! Har gått hemma 1,5 år nu & vill gärna hinna med o jobba lite innan nästa bebis kommer.. Klättrar ju på väggarn vissa dagar känns det som :(
    Ja jag har inte kollat upp några tim jobb ens nu när det är så dumt med a-kassan och dom få dagarna där man får stämpla upp.
  • Thesso

För er som ska berätta för yngre syskon så finns det jätte bra böcker som berättar. Vet en som jag kollade i för några år sedan så var det en bild på när mamman åt köttbullar spelade bäbisen fotboll med dom i magen. Tror jag ska kolla på biblioteket om det finns såna böcker där, lättare att berätta och för dom att förstå om man gör det på det sättet tror jag.

Min son blir 2 nu i december och jag har sagt lite att "mamma har en bäbis i magen" men han fattar inte alls.

• Thesso

Väldarns vad tyst det var här idag då!

Jag och min sambo kommer att slå ihjäl varandra snart, men det kanske jag redan har berättat.
    Får se hur det går idag då Theo är på dagis och vi ska storstäda (sambons idé) Eller han skulle städa och jag skulle ta hand om tvätten. Gissa om jag är vinnaren i den dealen!!

• Thesso
    Yossan skrev 2009-11-12 09:50:03 följande:
    Jag förstår dig. Men jag tycker inte att du ska se det som ett misslyckande om det blir ett planerat snitt. Hellre det skulle jag vilja säga än att det går till ett akut igen. Skönare att kunna ställa in sig på det i förväg och kanske slippa känna sig snuvad på förlossningen!?Själv gick jag sönder mycket vid förra förlossningen (vaginal) och det pratas nu om att det nog är lämpligt med planerat snitt denna gång. Är inte alls glad åt det, vill föda vaginalt egentligen, är ju så mycket bättre på många sätt. Men försöker ställa in mig på att det kanske blir ett planerat snitt, försöker bli överens med det. Inte lätt.
    Läste att du gick sönder massor, har du kollat upp om du kan få ut nåt på försäkringen? Om du hade en vill säga.
  • Thesso

Hur gör man för att få till massa smilys gubbar? har inte riktigt stenkoll på det här än känner jag.

• Thesso
    stina84 skrev 2009-11-12 10:17:46 följande:
    Godmorgon. Här sitter man och gäspar. Dottern är på dagis, funderar starkt på att gå och lägga mig och sova en stund.Vi har berättat för våran dotter på 2½ år. "lilla bebisen" säger hon med en gullig röst och klappar magen. Vill du ha en puss? Så pussar hon den. Sedan säger hon, Kram med. Hon försöker prata med den med och så lägger hon örat mot magen. Då säger hon bebisen sover, den vill inte prata nu. Hon är så söt Hon har ju sett en del som varit gravida och sedan sett när bebisen är ute. Hon förstår ju inte fullt ut, men en aning har hon ju iallafall Vad mycket ni skrivit. Var bara inne en snabbis igår och har haft mååååånga sidor att läsa ikapp nu! Flera inlägg jag tänkt att svara på men så när man kommer till sista sidan glömmer man...Har det med graviditeten att göra tror ni? haha
    Vad kul att hon verkar förstå så pass, min son agerade döv när jag berättade för honom. haha. Han fattar nog inte ett skvatt om vad jag pratar om tror jag.
  • Thesso

hoppfull trots allt skrev 2009-11-12 10:27:02 följande:

här kommer det lite smily gubbar = : - ) = ; - ) = : - D = : - o = 8 - ) = : - p = : - [ = : - ( = : - ?
    Åhh tack. Hur man nu ska komma ihåg alla dom där. hahaha
  • Thesso
    Yossan skrev 2009-11-12 11:17:52 följande:
    Jag hade den gratis gravidförsäkring man kan teckna via Trygg Hansa. Tror inte att man får något via den, men har faktiskt inte kollat upp det...
    Kolla upp det för jag kollade med dom, eftersom jag har th, och dom sa att man fick ersättning. Men jag hade extraförsäkringen så jag vet inte om det gäller om man bara har den som är gratis.. Men det är ju alltid bra och kolla.
  • Thesso

Upptäckte för ett tag sen att leverpastej var riktigt äckligt. Men det kan ju bara ha varit just den dagen oxå för jag har inte provat efter. Det är ju nåt man vill äta runt jul.
    Ja jag längtar oxå till jul. Massor!!

Ska på julbord den 29/11 så jag har inte så lång tid kvar till den smarriga maten och dessert bordet på det stället är underbart!
    extrakilon here I come!

Svar på tråden BF Juni 2010!