• Thesso

BF Juni 2010!

Fargoli skrev 2009-11-15 12:01:22 följande:
    Thesso: Ja, det kan vi ju, men jag är nog bara lite fjantig också, har ju hunden ändå som jag kan ta med mig upp. Och när jag väl kommit upp så är jag inte rädd. Fast jag är inte så himla mörkrädd heller, eftersom varannan vecka jobbar sambon kväll så han slutar tolv, då måste jag lägga mig själv och släcka allt och det går ju bra Jag har också börjat använda min gravidkläder nu, så hilma skönt! Vilken vecka är du i?
    Skönt med hund. Vi har larm så det är rätt skönt oxå. men ibland när man vaknar på natten får jag för mig att jag hör larmet börja ticka ner. Det är jobbigt. Det gick av misstag en gång när sonen var liten liten bäbis och jag precis hade ammat honom så satt jag i stolen och hörde hur det började ticka och sen kom tjutet. Då pumpade adrenalinet för fullt. Som tur var så var det bara katten som av någon aledning fått det att gå (vilket inte ska vara möjligt)

Jag är i v 11. 10+0 idag. Du då?
  • Thesso
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:05:56 följande:
    Okej, jag är rädd för minsta lilla ljud på kvällarna. Och när jag lagt mig och hunden eller katten rör sig så måste jag tända lampan och kolla. Men vet inte vad jag är rädd för. Jag är i vecka 10, (9+4) idag.
    Jag är som likadan. Men det har på något sätt blivit betydligt bättre sen sonen kom. Mycket lugnare och tryggare när han är hemma.
  • Thesso

hoppfull trots allt skrev 2009-11-15 21:32:05 följande:

här går det undan i skrivandet ska läsa ikapp lite sen men först bjuda på lite jämföra bilder.. Alla tjatar om hur stor jag är och visst jag har blivit stor fort men det måste ju inte vara tvillingar för det! Är ju visserligen bara 10 månader sen jag födde sist men jag var normalviktig innan jag plussade.. Lite nervös blir jag ju när jag kollat gamla magbilder..PÅ denna bild är är jag i v 22+0...och på denna i v 9+4 enligt FL uträkning...Någon mer med stor gravidmage redan?
    Oj, det var verkligen gravidmage. så mysigt!!
    har allt lite mage jag med men eftersom jag är rätt stor sedan innan så syns det som inte på samma sätt. Ska börja ta veckokort snart i samma kläder varje gång. Kul att ha i efterhand. Ångrar lite att jag inte gjorde det förra gången
  • Thesso

Här får man inte heller något erbjudande om föräldrargrupp. Dom sa bara till mig att eftersom du är omföderska är det ju inte aktuellt med fg.
    Hade varit kul om man skulle få vara med i den andra som är när man fått barnet men det får man inte heller.

Har varit rökfri några veckor nu men oj oj oj vad jobbigt det är! Igår var jag jätteledsen och så efter att vi bråkat lite här hemma (plus att jag är extra känslig) och då, då var det nära att jag köpte ett paket. Så här i efterhand är det självklart väldigt skönt att jag inte gjorde det.
    Har sagt att jag absolut aldrig ska börja röka igen men det känns svårt nu. efter amningen så vette tusan, hoppas jag inte gör det men ja vi får se. Förra gången sa jag till mig själv att när jag är 40 så får jag börja röka igen, bara för att ha nåt så där men det sket sig ju!
    Men det känns mycket mycket jobbigare och svårare denna gången.

• Thesso
    kozzan skrev 2009-11-16 16:31:41 följande:
    jag kommer bli matmissbrukare innan den här knodden är kläckt. tänderna går i ett. hinner knappt svälja issta tuggan innan jag är hungrig igen...
    Exakt samma här. skit jobbigt. sitter och äter knäckemackor med ost och tomat nu. Det var det nyttigaste jag kunde hitta som kändes gott samtidigt. men efter några få timmar efter att jag ätit middag så är jag vrålhungrig. När jag blir hungrig vid den här tiden så är det bara att äta nåt eller att lägga sig omgående så man hinner somna innan hungern slår till ännu mer för då får jag ont i magen.
  • Thesso

I morgon bär det av till mvc. Har ingen aning om varför men vi får väl se. Ska försöka få till så vi kan testa och lyssna på hjärtat men vi får se hur svår flirtad hon är. Blir spännande att se vad vågen visar. Eller spännande kanske inte är rätt ord, skrämmande passar nog bättre.

• Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-16 23:17:27 följande:
    Ohhh knäckemacka med tomat och majonäs blev jag sugen på nu.....
    Oj, vilken konstig blandning. kanske på mjukt vitt bröd men knäckemacka?
    Nä, nu ska jag trycka i mig lite kaffe så magen kommer igång. Ska ju säkert väg mig idag igen på mvc och då måste mag ju försöka få bort lite onödig vikt :)
  • Thesso
    Bustrollen skrev 2009-11-16 21:57:27 följande:
    Skitdag idag...bara "lite" gnällig (Ni är varnade i alla fall )Är lite nervös, ska till läkare i morgon och förhoppningsvis få ett vul. Gynundersökning ska hon göra i alla fall tror jag och det hatar jag vanligtvis och jag är ju ömmare nu så kanske inte så lyckat.Gud nåde läkaren om hon frågar hur jag mår...då smäller det nog. Det är dumt att retas med korkade frågor vanligtvis hos mig och...ja, jag är ju inte direkt lugnare nu.Allt fler börjar komma i spökveckorna verkar det som. Jag längtar kan jag säga. Har haft skitont i magen i flera dagar och mår piss. Ont i magen, brösten och ryggen, mår illa (kräks inte i alla fall nu men det beror ju på tabletterna, kan fortfarande knappt äta trotts konstant hunger), ökad salivmängd vilket inte direkt minskar illamåendet samt konstant kissnödig vilket också gör skitont. Till råga på allt så har min visdomdtand börjat att växa igen usch!!!Jag trodde man skulle vara lycklig och må toppen när man väntade barn. Inte jag i alla fall, mår värre än nånsin just nu. Suck!Har i alla fall roat mig med att läsa i en tråd om roligheter från förlossningar. www.familjeliv.se/Forum-3-149/m48139746-9.htm...Inlägg nummer 87 skulle nog kunna vara jag...jag är bara lite avig när jag är på sjukhus och hos läkare
    Gud vilken rolig tråd!! Bara läser, njuter och skrattar!!!
  • Thesso

Var hos bm idag, hade gått upp 4 kilo. Det är nästan 1 kilo i veckan. Men minst 1 kilo kan man skylla på att man slutat röka för ämnesomsättningens ändras så jag gör det :)
    Frågade även när man får lyssna på hjärtat, då log hon bara och sa att hon och den bm lärlingen (vad det nu heter) hade pratat om det tidigare. MEN hon sa även att det kommit nya studier där det visats att det finns en risk att barnet får en störning. Vad för störning undrar man ju då och det menas på att det kan få schizofreni av maskinen. Hur stor procent då, typ 0,0000001% eller. Hon bara log när hon berättade och verkade tycka att det var lite löjligt. Men hon sa att hon var tvungen att informera. Efter den infon sa jag bara att vi kör! Fick höra hjärtljudet, riktigt häftigt. Låg runt 160 slag och det var normalt när det var så tidigt. Sen fick jag höra när h*ns hjärta slog samtidigt som min puls. Häftigt ljud.

Fick även veta att jag ska börja äta järntabletter i v 20. Hmm. tror inte det var nåt mer.

• Thesso
    Mamsterbabe skrev 2009-11-17 20:27:13 följande:
    Åh vad mysigt! :) Vilken vecka är du i?
    Ja det var jätte mysigt. Är i v 11. 10+3
Svar på tråden BF Juni 2010!