BF Juni 2010!
Jag är i v 11. 10+0 idag. Du då?
hoppfull trots allt skrev 2009-11-15 21:32:05 följande:
Här får man inte heller något erbjudande om föräldrargrupp. Dom sa bara till mig att eftersom du är omföderska är det ju inte aktuellt med fg.
Hade varit kul om man skulle få vara med i den andra som är när man fått barnet men det får man inte heller.
Har varit rökfri några veckor nu men oj oj oj vad jobbigt det är! Igår var jag jätteledsen och så efter att vi bråkat lite här hemma (plus att jag är extra känslig) och då, då var det nära att jag köpte ett paket. Så här i efterhand är det självklart väldigt skönt att jag inte gjorde det.
Har sagt att jag absolut aldrig ska börja röka igen men det känns svårt nu. efter amningen så vette tusan, hoppas jag inte gör det men ja vi får se. Förra gången sa jag till mig själv att när jag är 40 så får jag börja röka igen, bara för att ha nåt så där men det sket sig ju!
Men det känns mycket mycket jobbigare och svårare denna gången.
I morgon bär det av till mvc. Har ingen aning om varför men vi får väl se. Ska försöka få till så vi kan testa och lyssna på hjärtat men vi får se hur svår flirtad hon är. Blir spännande att se vad vågen visar. Eller spännande kanske inte är rätt ord, skrämmande passar nog bättre.
Var hos bm idag, hade gått upp 4 kilo. Det är nästan 1 kilo i veckan. Men minst 1 kilo kan man skylla på att man slutat röka för ämnesomsättningens ändras så jag gör det :)
Frågade även när man får lyssna på hjärtat, då log hon bara och sa att hon och den bm lärlingen (vad det nu heter) hade pratat om det tidigare. MEN hon sa även att det kommit nya studier där det visats att det finns en risk att barnet får en störning. Vad för störning undrar man ju då och det menas på att det kan få schizofreni av maskinen. Hur stor procent då, typ 0,0000001% eller. Hon bara log när hon berättade och verkade tycka att det var lite löjligt. Men hon sa att hon var tvungen att informera. Efter den infon sa jag bara att vi kör! Fick höra hjärtljudet, riktigt häftigt. Låg runt 160 slag och det var normalt när det var så tidigt. Sen fick jag höra när h*ns hjärta slog samtidigt som min puls. Häftigt ljud.
Fick även veta att jag ska börja äta järntabletter i v 20. Hmm. tror inte det var nåt mer.