• Thesso

BF Juni 2010!

Någon som kollar in "efter tio"?
    Dom pratar om vaccinet där. Ska kolla in början på det sen om det finns på internet för jag missade det.

• Thesso
    smoolan skrev 2009-11-10 12:24:03 följande:
    Jag ska göra KUB, men kommer bli helt knäckt om de hittar nåt dåligt. Äter just nu Folsyra (gjort sedan vi började försöka bli gravida) och Niferex. Även testat Hemofer men tyckte inte de funkade plus att man måste ta så många varje gång.
    Varför äter du Niferex? Alltså jag vet ju att det är för att man har järnbrist men har du det sedan innan eller? Började inte äta det föränn i mitten av förra graviditeten..
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 11:05:49 följande:
    Du går väl på BMG med? Eller minns jag fel....där kostar det iaf 500:- för ett tidigt UL, kändes mer värt pengarna!
    Nej jag går på mvc i Bohus. Ale mvc alltså..
  • Thesso

Okej, ännu en helt ot fråga.

Vi ska på julbord med släkten vilket innefattar 22 personer. Det är en söndag kl 17 så det passar att vår som på 2 år följer med. MEN, man vet ju att man knappt kan sitta still och njuta av den dyra maten då.
    Är vi världens dåligaste föräldrar om vi skulle fixa barnvakt för att få äta i lugn och ro vid en sån tillställning? Känns lite dumt då det är släkten som ska med men ändå..

• Thesso
    hepalima skrev 2009-11-10 14:05:32 följande:
    Kan inte släcket hjälpas åt så att ni får matro?? Finns det fler barn i samma ålder som han kan leka med??
    Alltså man vill ju som inte att inte dom heller ska få sitta lugnt och äta så det känns ju ändå stressat även om tex farmor skulle ta honom lite.

Tyvärr så finns det inga fler barn. Eller jo det finns 1 till barn som är 9 år men hon är super duper blyg.

Tänker även så att det nog är sista julen då man kan gå utan barn eftersom nästa år har vi ju 2 och då blir det svårare med barnvakt så man kanske ska passa på nu..
  • Thesso

Pratade med Trygg Hansa idag. Passade på att fråga hur det funkar med ersättning från bristningar. Jag trodde det var bristningar på kroppen som menades men det var ju det man hade spruckit. Att dom inte bara skriver det istället :)
    Hon sa att man kan få reda på vilken grad man sprack i sin förlossningsjournal och efter det då få ut ersättning.
    Har lyckats slarva bort min så jag ringde NÄL och beställde en ny nu. Blir intressant att få läsa om hur förlossningen var. Längtar att få hem den!

• Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-10 18:09:45 följande:

Fast nej, jag köper inte argumentet "vänta tills du får barn"! Det tycker jag är förnedrande faktiskt! Bajs intresserar mig inte, varför skulle jag vilja prata om någon med det? Löjligt!!!
    Kom ihåg det här inlägget du skrev nu och tänk på det när barnet är några månader. Du kommer att skratt åt dig själv.
    Vet att det låter helt sannslöst sjukt att man pratar massa bajs, röda stjärtar och spya men det är ju det som blir ens vardag. Har ditt barn annorlunda bajs en dag tex så frågar du kanske en väninna med barn om hon kan veta varför bajset är gult eller så. Tro mig, det blir så. Det har kanske med oro att göra och det kommer du känna av i massor!!!
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-10 19:00:39 följande:

Vi får väl se men jag känner mig själv väl... Är något konstigt eller så så söker jag info på nätet eller kollar med bvc.. Känner inget behov av att prata om bajs med mina vänner.. Finns så mycket annat vi vill prata om! Pratar inte om min graviditet särskilt mycket nu heller, finns annat att prata om!Jag är så trött på dessa prettomorsor "vänta bara ska du få se".. Jag har blivit utskälld av min syster för att vara egoistisk, för att vi planerar en långresa tillsammans med vår baby 2011... Det kan man inte göra om man har barn, då måste man ju göra det barnet gillar - hela tiden ungefär.. Eller ja, jag har hört många prettomorsor säga det..
    Jag tycker absolut inte barnet ska bestämma ditt liv. Verkligen inte!! En del tycker det är jobbigt att rubba på barns rutiner att dom till sist inte kan träffa folk på kvällen på tex middagar och så och det är ju bara jätte fel! Bara att ta med en resesäng när dom är små eller låta dom sova i vagnen. Sen när dom är äldre så finns det ju vanliga sängar och ofta en tv med barn filmer. Man ska absolut inte låta barnen styra ens liv helt och hållet!!

Men tillbaka till bajset. Det är verkligen så, man börjar prata om det. Kanske inte med vänner som inte har barn men med dom som har det och speciellt i samma ålder.
    Träffade en som skulle ha barn och han frågade mig lite oroligt om livet skulle förändras mycket efter att han fått barn (skulle bli pappa inom någon månad) och jag sa att det verkligen ändras. Han ville verkligen inte det. Men nu i efterhand så har jag inte hört någon klagan. Man kan som inte förstå hur livet ändras och man kanske inte märker det själv heller.
  • Thesso

Har varit väldigt dålig på att välkomna nya så

Välkomna alla nya! Jätte kul att vi bara blir fler och fler som följs åt!!

• Thesso

Usch, det är bra trist att vara arbetslös!
    Idag är sonen hemma från dagis, går där annars 3 dagar i veckar 5 timmar per dag. Vi ska gå till en granne vars son också går samma tider som Theo på dagis. Hon har precis fått en till son, hennes tredje, så jag måste ju gå dit och klämma och känna lite :)
    Har bara umgåtts 1 gång tidigare och då var vi i en lekpark så det blir kul och se hur det blir idag. Hade ju varit kul om man klickar riktigt eftersom vi bor så nära (på landet)

Svar på tråden BF Juni 2010!