• Thesso

BF Juni 2010!

Fargoli skrev 2009-11-06 21:46:05 följande:
    Apropå att kolla kön så har vi funderat mycket fram och tillbaka på det. Ser både "för-ochnackdelar" med det, men har till slut kommit fram till att vi inte ska det, vill ha den där "överraskningen" som alla pratar om när man föder
    Kollade inte med förra barnet och det var sjukt vilken känsla det var när man såg att det var en pojke som lades på magen min. Men pappan blev faktiskt mer tårögd :)
    Ska inte kolla könet, har ändå hört om dom som fått fel info och köpt massa tex tjej kläder och sen är det en liten pojke som tittar ut så han fick gå i rosa kläder ett tag. Men det är väl extremt, alla vill väl inte veta pga inköp iof.
    Måste ändå säga att den överraskningen är bland dom bästa man kan få. Kanske speciellt eftersom det inte spelar någon roll vad det blir så man blir inte besviken på hur utgången än ser ut.
  • Thesso

Bara jag som är typ hungrig hela tiden. Många verkar må illa och inte kan få i sig någonting men här är det verkligen tvärt om. Dröjer inte länge efter att jag ätit som jag är vrål hungrig igen. Verkligen vrål hungrig.

När det gäller håret så var jag så glad under förra graviditeten att jag fick så tjockt hår eftersom jag i vanliga fall bara har som fjun/babyhår. Men min pappa som är frisör krossade den drömen när han en gång sa att "jaa Therese, det här tjocka håret är snart ett minne blott. När du börjar amma så kommer det försvinna igen och du kommer ha lika lite hår som innan" (kanske inte exakt dom orden och inte alls så hårt som det lät) Värdelöst! Det var ju så härligt att slippa dra gummisnodden typ 20 varv innan den satt fast. Har börjat få lite lite tjockare nu har jag inbillat mig men jag vet ju hur det slutar sen.

• Thesso
    mejola skrev 2009-11-08 09:15:33 följande:
    det kommer nog alltid kännas overkligt för mig haha, till och med när liten liggerpå magen kommer jag nog ha svårt att tro på det
    Vet inte hur lång tid det tog för mig att inse att jag är mamma. Alltå vi pratar månader efter att Theo föddes. Ganska sjukt!
  • Thesso

Idag känns allt hopplöst.
    Har gått upp nästan 4 kilo redan och är bara i v 10. Sambon frågade igår efter att jag tagit fram lite mat (sallad) hur mycket jag skulle gå upp denna gången med tanke på att jag gick upp typ 27-29 kg förra gången, då högg jag tillbaka och frågade hur mycket HAN skulle gå upp den här gången eftersom han låg och åt chips och drack öl. Eftersom vi båda slutat röka så känns det ändå som att det kan vara något kilo som kommer från det sen är jag ju sjukt hungrig på kvällen oxå..

Har tänkt försöka gå till dagis med sonen då det är ganska nära, tar ca 30-40 minuter dit men det är skit dålig väg så det är inte sååå långt ändå, men har fått jätte ont under ena foten och har haft till och från sen i fredags. Vill inte chansa på att få så ont att man blir mer eller mindre stående på vägen. Tar en liten promenad här i närheten lite senare istället tror jag.
    Blir nog ut och kratta lite löv idag. Tråkigt men det är ändå kul för man ser resultat så fort.

Ja, ville bara klaga av mig lite.

• Thesso
    Ellie84 skrev 2009-11-09 08:55:27 följande:
    Eh, inge snällt av honom.. Man säger inte så..Han ska vara glad att du går upp och inte ner under grav..Det är inge roligt.Jag gick ner under första halvan av min förra grav pga illamående och det kändes inge vidare.. Gud så orkeslös man var..
    Nä det var nog med lite glimt i ögat tror jag men jag är väldigt stor sedan innan så jag behöver verkligen inte gå upp ett enda kilo egentligen.
    Har samma ingångsvikt nu som jag hade med förra och bm påpekade då för mig att man inte måste gå upp i vikt bara för att man är gravid så.. får väl se hur det slutar.
  • Thesso
    MaraFara skrev 2009-11-09 09:31:43 följande:
    Inte gå upp i vikt som gravid? Låter konstigt för mig.. Barnet, moderkakan, fostervatten, ökade blodmängden osv lär ju inte vara viktlöst :)
    Jo men hon menade nog att eftersom jag är så stor sedan innan så borde jag ändå gå ner så jag borde ta tag i vikten så att säga. Alltså att jag går upp normalt som gravid men kanske rör mig mer och äter bättre än vad jag gjort (äter iof inte speciellt dåligt nu men borde röra mig mer)
  • Thesso
    Summer skrev 2009-11-09 11:53:30 följande:
    *suck*Imorse var vi och träffade vår barnmorska för första gången..såg så fram emot det!Men hon gjorde väl typ alla fel man kan göra. Halvkylig kvinna, sjukt förvirrad, försökte ta blodprov på mig och grötade runt med nålen 2 ggr utan resultat (gjorde såååå ont!!), beräknade mig fel, glömde ge info, vaccinerade Johan utan att fråga om han var äggallergiker INNAN hon gav vaccinet (hon frågade efteråt!) Som tur är är han inte det.När vi sedan åkt hem ringer hon och säger att hon glömde ge remiss och ta ett extra blodprov för KUB. Så jag måste åka tillbaka dit imorrn, hämta remissen och bli stickt IGEN. Jag blir GALEN!!!!!!Så snart jag gjort mitt KUB i vecka 12 så ska vi byta barnmorska.
    Ja byt! Lät ju som att hon kanske skulle ta och slänga in handduken när det gällde det jobbet.
    Hoppas du får en bättre nästa gång!
  • Thesso
    Makaroon skrev 2009-11-09 11:21:09 följande:
    Att jag skulle starta en sån debatt om sushi! Tydligen rekommenderas det varmt som fettsnål och nyttig gravidmat i Japan, men det har säkert med färskheten att göra.Tyvärr vaknade jag idag och var sugen på kroppkakor, betydligt svårare att få tag på här i England.... Kära nån, dessa hormoner!
    Önskar jag gillade sushi, kanske måste testa det igen för det är väldigt länge sen jag gjorde det och tydligen var det inte den bästa vi åt då.
    Ja kroppkakor är makalöst gott. Men har du inte möjlighet att göra dom själv? Om du gör dom utan innehåll och steker lite bacon till när du ska äta dom så är det mycket lättare. Kanske man skulle ta och göra det till middag idag. Åhh så sugen jag blev!
  • Thesso
    stina84 skrev 2009-11-09 11:58:54 följande:
    Här har man med varit på inskrivnig. Hinner inte berätta om det nu så får ta det sedan ikväll. Men jag har iallafall fått en överbeskyddande BM, kan man lugnt säga Summer: Du har all rätt att byta BM. Jag gjorde det när jag väntade dottern och denna gången sa jag till innan att jag inte ville ha den bm. Den jag fått denna gången ville jag haft första gången men då var hon sjukskriven, så är jätte glad jag har fått henne nu Ska ringa och boka tid för Kub test nu snart. På onsdag blir det glukosbelastning. Bläää
    Spännande att höra sen!
    Vad innebär glukosbelastning?
  • Thesso
    lillaemme skrev 2009-11-09 12:34:43 följande:
    de e en sockerlösning man skall dricka för att kontrollera så man inte har högt socker= graviditetsdiabetes..Ska göra min om 2 veckor, hade grav diabetes i min förra graviditet..hoppas att inte ha de denna gången..
    Aha, det får vi nog inte göra här. Dom bara testar en när man är på besök.
Svar på tråden BF Juni 2010!