• Thesso

BF Juni 2010!

Ellie84 skrev 2009-11-05 09:16:57 följande:
    Tjenare brudar..En fråga..Har läst kostråd och där står det stt kallrökt pålägg ska vara fryst tre dygn innan man äter det..Nån som vet on rökt skinka(smörgåspålägg) är kallrökt?
    Det där tror jag inte jag brydde mig så mycket om förra graviditeten, om det nu var en rekomendation då (verkar ju ändras för på den tiden kunde man äta ost som var pastöriserad men nu rekomenderar dom ju att man inte äter det heller, alltså dessertostar)
    Tror man måste ta allt med en nypa salt. Om man tänker på att i USA så rekomenderas dom ju att man absolut inte ska dricka kaffe men här "får" man dricka 3 koppar..
  • Thesso

Här kommer en helt ot fråga.

Hur ofta skuras det golv hos er?

Har gjort det nu och det är ju så fruktansvärt tråkigt!!! Det händer inte så jätte ofta, som det borde, är däremot bättre på att dammsuga så den kommer fram var och varannan dag.

• Thesso
    stina84 skrev 2009-11-05 13:15:40 följande:
    Japp jag ska göra Kub testet. Vet inte hur jag skulle ställa mig om det skulle visa sig vara något fel, det tar jag då. Fostervattenprov gör man endast om det visar sig vara stor risk för att det är något fel på fostret. Själva Kub testet är ofarligt. Det är ett blodprov från mamman och ett UL. Här är det gratis och erbjuds numera alla gravida.
    Här, i Ale och i Göteborg, är det inte gratis. Kostar 1800:- om man vill göra KUB test.
  • Thesso
    stina84 skrev 2009-11-05 13:15:40 följande:
    Japp jag ska göra Kub testet. Vet inte hur jag skulle ställa mig om det skulle visa sig vara något fel, det tar jag då. Fostervattenprov gör man endast om det visar sig vara stor risk för att det är något fel på fostret. Själva Kub testet är ofarligt. Det är ett blodprov från mamman och ett UL. Här är det gratis och erbjuds numera alla gravida.
    Måste tillägga att man får betala om man inte är i någon "risk zon" alltså om man har ds i släkten eller om man är över 35.
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-06 07:45:27 följande:
    Morrn!Mitt illamående är nu mycket bättre...har blivit bättre för varje dag denna veckan! Så skönt! Så nu får jag iaf i mig frukost utan att kämpa allt för mycket! Men som alltid...så fort ett symptom fösvinner så blir man nojjad...gah!Ikväll ska jag och min älskade på restaurang! Ska bli mysigt! Och sen ska vi bara mysa hela helgen!Ha en bra fredag tjejer och klappa magarna!
    Jag håller med. Så fort man mår bra så blir man oroligt. Hel snurrigt!

Gud så mysigt det lät med resturang och bara mysa! Gubben har nog blivit sjuk igen så det får på sin höjd bli pizza i det här hushållet ikväll.. Hade så gärna gått på bio eller så.
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-06 08:50:42 följande:
    Pizza är inte fy skam det heller, trist med sjuk sambo hos dig dock! Hoppas han snart är på benen igen, dom kan ju bli sååå ynkliga när dom är sjuka!
    Ja väldigt ynklig. Det är så tråkigt för förra veckan låg han med hög feber några dagar och så kommer det nu igen. Och som du säger så måste man ju ha i beräkningen att han är av det manliga könet och då blir ju allt liiiiite jobbigare
  • Thesso
    Bustrollen skrev 2009-11-06 10:17:08 följande:
    Ja, då skiljer det bara en dag på oss.Jag längar tills det syns samtidigt som jag fasar. Jag har inte berättat för mamma eller pappa ännu och vill helst inte heller, de kommer inte att bli glada.jag har ul den 12 jan...(det frivillliga i v.16-18) Men jag kommer nog vara i v. 18-19 där någonstans då tror jag...dålig koll.
    Vad jobbigt om dom inte blir glada.
  • Thesso
    Bustrollen skrev 2009-11-06 10:43:25 följande:
    Ja, mamma har skällt på mig i flera år bara jag nämnt barn...du är för ung...du måste hinna resa...du kommer ångra dig...du ska leva livet osv.Så...jag säger inget ännu. Om ngt går fel så kommer de inte bli ledsna så de behöver inte veta ngt alls då.
    Hur gammal är du då?
    Min pappa tyckte oxå att jag skulle passa på och resa och allt sånt där innan jag fick barn men han blev ändå väldigt väldigt glad när jag blev gravid (26 år var jag då) Grejen är den att det finns alltid saker att skylla på och tänka att det här måste jag hinna med först. Resa, plugga, karriär, hus.. Ja listan är lång. Men jag tror att om man tänker så finns det aldrig nån "bra tidpunkt"
  • Thesso
    0810 skrev 2009-11-06 11:06:57 följande:
    Bustrollen: Å andra sidan kan det vara ganska bra att ha småbarn när man pluggar eftersom pluggandet ofta är mer flexibelt än ett jobb. Om man inte ser rent ekonomiskt på det alltså...
    Ja det var inte dumt tänkt!!
  • Thesso
    MumTwins skrev 2009-11-06 15:33:05 följande:
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.Jag önskar er alla andra lycka till!!
    Nej fy vad trist. Hoppas verkligen det går bättre för er nästa gång!
Svar på tråden BF Juni 2010!