• Thesso

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-19 11:39:39 följande:
    Jag tittar på det med, fast blir så irriterad över att alla ska föda likadant och i gyn ställning. Ingen fri vilja liksom. Dessutom så kan jag itne fatta hur de tillåter hela tjocka släkten vara med under förlossningen. Gubben vill inte se det så sittar han också och tittar så får jag snällt välja en annan kanal Jag har ju dessutom jobbat på förlossningen och sett ganska många förlossningar nu, och ingen upplevelse slår ju det Förutom ens egna förlossning då såklart
    Nä jag fattar inte det där med att dom VILL ha med massa släktingar och sånt. Jag tycker verkligen det räcker med 1 person, helst pappan om det är möjligt.
    Förlossningen skulle jag så himla gärna jobba på. Kanske skulle utbilda sig till usk och försöka komma in där. Men det är väl iof inte så värst lätt kan jag tänka mig, inte bara jag som vill jobba där.

Nä gott folk. Nu åker jag och tar sprutan. Wish me luck!
  • Thesso
    stina84 skrev 2009-11-19 14:48:28 följande:
    haha det lät nog lite missvisande med videofilmandet. Jag visar ju givetvis inte det för vem som helst och jag kommerj u inte filma mellan benen heller och förmodligen inte under själva krystvärkarna heller Jag minns nästan inget från min förra förlossning och vill inte riskera att det blir så igen, därav kommer jag filma, så jag kan gå tillbaka och titta om jag skulle få stora minnesluckor denna gången med.
    Jag känner exakt lika dant!!
    Det här blir sista barnet, till 99,9%, så det vore kul att ha lite bättre koll på vad man gjort ;)
  • Thesso
    hemljuvahem skrev 2009-11-19 18:27:08 följande:
    Jag är så ledsen att Lindex har slutat med mammakläder.. whyyy oh whyyy
    Jag håller med. Både KappAhl och Lindex har ju slutat. Frågade varför när jag var inne på Lindex och fick till svar att modet som är just nu gör att man lätt kan ha vanliga kläder. Tex leggings och hög midja och sånt. Själv är jag varken leggings eller hög midja tjej så det blir hm och tradera fullt ut. Men jag hittade en bra sida på internet som även hade en butik utanför Alingsås. sveali.se tror jag det var. Inte så himla dyrt som många andra internetbutiker kan vara när det gäller såna kläder.
  • Thesso
    Yossan skrev 2009-11-19 19:48:00 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:22:47 följande:
    Men, men, visst har Lindex mamma kläder, iaf här i Kalrstad!
    Dom kanske säljer ut det dom har haft i lagret eller nåt sånt.
  • Thesso
    Milliemolly skrev 2009-11-19 21:07:43 följande:
    hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben. Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen. Hur har ni resonerat o vad säger era BM? Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.
    Jag har suttit i exakt samma sits. Tog den igår och var då 10+4. Har pratat med flera bm och sjukvårdsrådgivningen ett antal gånger och varit osäker. Var fortfarande osäker när jag satt och tog den igår. Hade jag inte haft barn hemma så hade jag inte tagit den.
    MEN dom säger ju att vaccinet inte går vidare till moderkakan och en annan grej som är bra är ju att barnet får ett skydd oxå. Nog för att det nu kommer vara mitt i sommaren och det känns inte som att influensan fortfarande är igång men OM det är så är det ju toppen.
  • Thesso
    MorV skrev 2009-11-20 08:46:04 följande:
    Längtar och väntar: Jag ska också skaffa snickarbyxor!!! Det är ju det finaste som finns på en gravid, speciellt me en taight topp under?! Tyvärr håller inte sambon alls med :) Men det får han allt stå ut med :)Jag har iofs inte börjat leta än, men lovar att säga till om/när jag hittar några. Snälla, om du hittar några, så kan väl du meddela mig också?Ni har nämnt blodprovet på inskrivningen en del. Jag är lite spruträdd, och trodde att det skulle vara ett helt vanligt blodprov i armvecket, är det inte det??? Hur många rör blev det för er?
    Det är ju mer som en kanyl som dom sätter i armvecket där dom kan ansluta rör till. Tror jag fick lämna 3 eller 4 rör. Men jag ska inte göra cub test. Det känns inte när dom tappar en på blod så du behöver inte vara rädd för det momentet. Kolla bort när dom gör det bara.
    När ska du dit och göra det?
  • Thesso
    MaraFara skrev 2009-11-20 08:09:39 följande:
    Såg att ni haft en diskussion om vem som ska vara med på förlossningen.. I mitt fall så kommer jag (som jag känner idag) inte vilja ha med mig pappan till barnet, då vi knappt kan prata med varann.. Har fått höra så mycket elakheter dom senaste 3 veckorna sen jag kom på honom att haft en annan.. Istället har jag tänkt ta med min bästa kompis..
    Nämen fy f*n vilken kille!! Tycker riktigt synd om dig!
    Måste bara fråga, men du behöver inte svara om du inte vill, visste du att ni inte skulle bli ett par eller var ni inte det när du blev gravid. Alltså var det lite mer av ett one night stand så att säga?
    Massor med styrkekramar härifrån!!
  • Thesso
    Winterfresh skrev 2009-11-20 09:58:42 följande:
    Vi kommer ta reda på könet, men kommer inte säga det till någon. Utan det blir en liten hemlighet mellan mig och sambon :)Skulle tagit reda på könet när vi väntade sonen men glömde bort att fråga när vi var på RUL.Här har man varit hemma sen i tisdags med sonen som har hosta. Och det enda han vill göra är att titta på Pettson & Findus-kattonauten...Om och om igen..*pust*Den är på nu och vet inte i vilken ordning den går nu...Imorrn och på söndag är det dags för lite arbete igen, nästan så jag saknar det..*S*På måndag är det dags för Kub/ul och börjar bli mer och mer nervös, förstår inte varför egentligen men efter att man läst så mycket om folk som fått mf/ma så gryr oron inom mig, mest om nätterna...
    Jag känner igen den filmen kan man säga. Sonen gillar den oxå, den sitter i dvd spelaren som vi satt i vårat sovrum och i morse hade han tydligen lärt sig hur fjärrkontrollerna funkar för efter att jag varit på toan och kom tillbaka till sovrummet så satt han och kollade på den. Tur ändå att det är den filmen och inte nån teletubbies eller nån anna skit! :=)
  • Thesso
    Winterfresh skrev 2009-11-20 10:05:51 följande:
    Japps verkligen tur att det inte är teletubbies eller nåt sånt, då hade jag brytit sönder skivan :) Nere i sovrummet sitter just nu Lucky Luke i, sonen kollade på det imorse efter Emil och griseknoen..*S* Gött när man kan få sova lite extra :)
    Ja vi satte in tvn för någon dag sedan och skoja inte att det är underbart!!
    har lite olika astrid filmer men dom ligger på datorn så dom får han se på nere, går inte att koppla in datorn till den gamla skrutt tvn som vi har i sovrummet tyvärr.
  • Thesso
    Winterfresh skrev 2009-11-20 10:35:05 följande:
    Kanske sant det, men att ligga med hög feber är inte heller bra och det kan man få utan att man har influensan. Det är tur att det finns några som är för vaccinet så nån går och tar sprutan :) Jag kommer deffinitivt inte ta den hur bra det än sägs vara. Har klarat mig från alla influensasmittor varje år utan att tagit nån spruta, då mina arbetskamrater legat vecka efter vecka i influensan och som tagit sprutorna.Lyssnar även på vad min bm säger, råder hon till en sak tar jag ställning till det, hade hon rått mig till att ta den tidigt i graviditeten hade jag kanske övervägt att ta den. Så enligt mig spelar det egentligen ingen roll, tar man sprutan kan man bli sjuk av sprutan och ligga i hög feber, tar man inte sprutan och får influensan ligger man också och är sjuk. Så hur man än gör så ligger man ju sjuk :)Och kommer även inte vaccinera min son på 20 månader...
    Om du inte kommer att ge din son sprutan, som är i en väldigt hög riskgrupp ändå, tycker jag att du är lite egoistiskt faktiskt. Jag menar både du och jag kan förmodligen klara en influensa och kan ju känna på ett annat sätt när vi är sjuka men ett litet barn på 2 år. Jag själv har varit väldigt väldigt emot den här sprutan och har aldrig heller haft nån influensa. Men denna verkar ändå väldigt farlig eftersom många dör/blir väldigt väldigt sjuka. Hade jag inte haft barn hade jag aldrig tagit den. Tar den helt klart för min sons skull, att jag inte ska komma hemdragandes med den så han blir sjuk.
Svar på tråden BF Juni 2010!