BF Juni 2010!
Hade själv samma problem.
God jul!!
Hoppas ni som fortfarande mår illa får en fridag och kan äta massor av god mat!
Var hos bm går och lyssnade lite till på hjärtat. Har ju varit lite orolig nu så här innan jag känner nåt i magen men det har verkligen stillats så det är skönt.
DÄREMOT hade jag gått upp 7 kilo. Inte så kul!!! Känner att det är lite mer vätska i kroppen än vanligt så det är ju alltid nåt att skylla lite vikt på =)
Har även fått tid för RUL nu, blir den 7 januari. Längtar så otroligt mycket!
Ang namn så är vi väldigt inne på att det ska vara rätt så kort och funka bra utomlands. Sonen heter Theo så något som passar med det och kanske oxå har typ 4 bokstäver är vi ute efter.
Vi vill ha det kort så det inte blir svårt för barnen att lära sig skriva sitt eget namn. Har hört om barn som har långa namn som har haft det jobbigt när andra i klassen eller dagis har lättare korta namn. Både jag och gubben har långa namn oxå..
Här är en till med RUL i morgon, jag har tid kl 13. Kan inte riktigt fatta att det "redan" är dags.
Sonen har börjat prata med magen lite. Ibland kommer han och lägger huvudet på magen och lyssnar och pratar lite. Men det kan ju vara för att jag tjatar och tjatar om att det är en bäbis i magen :) Köpte den där boken "busiga bebben" som vi läser lite då och då.
Var på RUL igår och hon tittade och tittade och tittade. Efter ett tag förklarade hon att hon tyckte att huvudet såg lite avlångt ut, båtformat så att säga, och att hon behövde nån mer som kollade och mätte så det inte blev fel. Sagt och gjort kom en till, en läkare denna gången, och kollade. Hon tyckte även hon att det kanske kanske var lite avlångt så det fick komma en tredje läkare och kolla. Den tredje tyckte dock att på det sättet dom ska mäta så såg det helt normalt ut.
Till saken hör att lill*n låg upp med huvudet i nån ficka plus att det tydligen var lite lite fostervatten just där så det kunde påverka formen.
Dom kollade dom andra organen för att se om det var något tokigt med något annat men det såg perfekt ut och om det skulle vara nåt tokigt på gång så skulle det förmodligen synts på något annat organ.
Fick se den lille väldigt mycket så det var ju alltid nåt positivt. Men jag känner mig inte orolig ändå faktiskt. Så ä däremot inte fallet med sambon. Han sa att han kände sig inte direkt lugn innan vi kom dit och det blev verkligen inte bättre av det vi fick veta.
Ska tillbaka på måndag och kolla igen. Hoppas bara allt ser bra ut. Men det känns lugnt!
Kopierar detta inlägg.
Tack för allas svar och peppningar!!
Återkommer på måndag med svar.