• Thesso

BF Juni 2010!

vitvåonågratill skrev 2009-11-09 13:11:57 följande:
    Min och min kärleks hemmagjorda sushi är nåt så in i hästeväg god! Den borde du prova! Hihi!
    Vad har ni i den och hur gör ni?

Eller var det en inbjudan :)
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-09 14:00:53 följande:
    Thesso, du bor väl i Gbg eller nära Gbg? Ni får väl komma ut framöver och provsmaka såklart!!!! Vi har ju allt som man brukar ha....men utan den råa fisken till mig nu då! *ler* Avocado, gurka, räkor, krabba om vi har fiskat det, morot, crabsticks osv osv.
    Japp, bor i norraste norra Ale.
    Får nog ta och försöka mig på det där nån dag. Mannen tror jag däremot kommer sätta sig tvärt mot det tyvärr.
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-09 17:25:40 följande:
    Jamen visst bodde väl även du nära Gbg? Klart vi måste göra en sån träff då! Vi kan väl träffas flera gånger med olika teman varje gång! Jag är en träff-narkoman så jag e gladeligen på!
    Låter toppen!
  • Thesso
    kronanskvinna skrev 2009-11-09 21:37:17 följande:
    åh denna helg har jag moffat allt från a till ö! Så undrar om jag ens vågar ställa mej på vågen.. Känns som jag fläskat på mej en del...Har ont i tuttarna än, hur länge ska dom ömma egentligen.. men inge större blir de minsann.. har rätt små boobs & vill gärna få dom lite större ;) Men men sonen vart de inte speciellt stora heller! Så jag får väll gå med mina små tuttar.. haha!!
    Samma här när det gäller tuttarna. Gör sjukt ont när jag trycker på dom. Har väldigt stora normalt och tyvärr har dom blivit lite större till min fasa.
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:38:54 följande:

Är jag tråkig eller så när jag tycker att det är lite fånigt att träffa folk man pratar med på ett forum? Vad har man gemensamt liksom? Har ni inga kompisar att umgås med? Men alla gör som de vill i alla fall, men jag är inte intresserad av att träffa någon, vet inte vad jag skulle få i utbyte av det. Så snälla prata om fika och så, i andra trådar!
    När man är omföderska så får man inte gå på gravid träffar och efter barnet är fött så är det inga föräldrargrupper. Känner man ingen annan som ska ha barn så kan det ju bli lite trist att bara gå hemma själv. Förstår inte varför det ska vara negativt.
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:43:18 följande:

Precis, jag hinner knappt träffa mina kompisar som jag redan har! Sen är jag inte sådan som bara vill snacka om min graviditet, gjorde dock det med en kompis häromdagen, men hon är höggravid så det blev så. Men jag kommer aldrig prata bajs och blöjor när vi får barn. Vill kunna fortsätta prata "vuxensnack" liksom..
    Ha ha ha. Tro mig, du kommer prata bajs och allt därtill. Trodde inte heller jag skulle bli sån mamma som pratade om sånt men herregud, det gör man!
  • Thesso
    Mamsterbabe skrev 2009-11-10 09:47:46 följande:
    hej alla!jag vet att jag har frågat hundra ggr, men jag försöker igen.är det någon som vill räkna ut ungefär vilken vecka jag är i?sista mens : 11septemberMenscykel: mellan 27-49 dagar :(
    Oj, det var ju inte lätt med så oregelbunden cykel. vet du när du hade äl?
  • Thesso
    Milliemolly skrev 2009-11-10 10:57:40 följande:
    folsyran är viktigast före du blir gravid och de 12 första veckorna. de finns i apotekets multivitaminer för kvinnor i fertil ålder. de finns även i de milda järntabletterna hemofer+folsyra. sedan finns det enbart tabletter med folsyra, men de kombinerade täcker ju allt. sedan finns det i vissa livsmedel också, t ex spenat. hade jag varit dig som redan är gravid hade jag sprungit ut och köpt folsyra på direkten. det är jätteviktigt för bebisen!
    Det här med folsyra.. Min bm sa inget om det nu när jag var där och fick inte höra nåt om det förra graviditeten heller. Varför är det så viktigt?
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 10:59:02 följande:
    Nej. Vi sa att vi nog ändå inte kommer avbryta graviditeten om det visar på hög risk för DS och då är det ju att kasta pengarna i sjön (1800:- kostar det på barnmorskegruppen i Gbg, jag är under 35 och blir inte erbjuden det gratis). Så vi bokade istället in ett till tidigt UL i v 13.
    Kostar det något att göra tidigt ul? Skulle oxå vilja göra det men har mitt "vanliga" i januari nån gång, har inte fått tiden än.
  • Thesso
    smurfensmamma skrev 2009-11-10 11:10:39 följande:
    Hej hej nu joinar jag denna tråd oxå. BF 1a juni, har 2 flickor som kommer vara 2 och knappt 4 när lilla pyret förhoppningsvis anländer. Jag äter ACO kvinna., när jag kommer i håg. Ska skärpa mig nu! Här gör vi KUB-test, vilket är frivilligt. Jag ska göra mitt 20 novemeber.
    Välkommen! :)

Skulle gärna göra KUB men det kostar 1800:- för oss här och eftersom det inte är någon direkt risk för det känns det som att vi skippar det.
Svar på tråden BF Juni 2010!