• Thesso

BF Juni 2010!

Så, härligt gravida kvinnor (och om det kanske finns någon man här inne oxå) Ska ni hitta på nåt trevligt idag?
    Här funderas det på om vi ska åka på julmarknad på Kobergs slott. Riktigt mysigt! Kanske lämnar sonen hos sin farfar så jag och gubben kan gå där och mysa i lugnet, det är i gamla stall och inte jätte mycket plats men mycket folk så därför känns det som lättast för alla 3 om han får leka av sig i garaget istället :)
    Kan som inte förstå att det är första advent om 1 vecka. Dom 10 plusgraderna ute gör inte saken lättare heller.

• Thesso

God morgon tjejer!
    Ser att det är väldigt många som inte känner sig vidare gravida och det gäller även här. Tycker inte magen är lika spänd längre då jag kan ha ett av de byxor jag ratade för nåra veckor sedan utan större problem. Skönt!
    Vågen står på + ca 3-4 kilo fortfarande så det är skönt att den inte stigit heller och den sjukliga hungern jag har haft på kvällen är inte alls lika stor längre.
    Även tröttheten har avtagit.
    Jaa, man kan väl säga att det enda som säger gravid i min kropp är tuttarna som är lite ömma fortfarande. Eller inte så lite heller men dom känns inte lite hårda som tidigare.

Här är det riktigt skit väder idag. Blåser som attans och regnar massor! Hoppas det blir bättre sen för jag tänkte försöka ta mig ut och gå lite. Kanske gå till dagis och hämta sonen sen men det gör jag INTE om det fortsätter så här.

För övrigt ska jag till vc idag pga min hårbotten. Har nåt där som liknar psoriasis men vet inte säkert om det kan vara det eller inte. Ska bli skönt att få svar på det eftersom jag har gått med det sen 2004 ungefär. Har hört att det kan bli jätte bra när an är gravid och hormonerna ändras men än så länge är det ingen skillnad. Håller tummarna för det!

• Thesso
    MorV skrev 2009-11-23 08:13:28 följande:
    Jag ska på inskrivningen på fredag!!! Äntligen jättesnart!!! På första samtalet så tänkte jag, åh när det är dags för inskrivningen är jag i slutet på v 11, och då har jag gått långt! Haha. :)Det känns jätteskönt att få det bekräftat. ( som om inte måendet var nog ) Hoppas verkligen att det inte är något tokigt. Men det kanske jag får veta först vid UL?
    Ja man väntar ju som ändå på att f någon form av bekräftelse. Jag frågade om jag kunde få höra på hjärtljud förra veckan när jag var där och då var jag i v 11, 10+2 tror jag och jag fick höra. Bara det gör att man fattar på ett helt annat sätt!!
  • Thesso
    MorV skrev 2009-11-23 09:08:49 följande:
    Jag var på Ullared för drygt någon vecka sedan. Jag kände mig som en riktig bov när jag befann mig in i en sån folksamling utan att vara vaccinerad. Gick och tvättade händerna hela tiden.I min försiktighet så ser jag att flera har med sin nyfödda (iaf yngre än 3-4 veckor) jag tycker att det ser jättehemskt ut. Kanske överreagerar jag, men vad tycker ni?
    Jag håller verkligen med. Det är samma som när vi var där i början på året eller om det var förra året, skit samma, men i typ januari februari tar man inte heller med sin nyfödda dit med tanke på rs viruset. Både jag och gubben reagerade, faktiskt han som gjorde det först.

I går var vi på Allum, ett ganska stort köpcentrum i Partille, och där såg (och hörde) vi oxå massor med småttisar. På det sättet skulle jag inte heller utsätta min bäbis. Hemskt och egoistiskt tycker jag!
  • Thesso
    MaraFara skrev 2009-11-23 08:24:44 följande:
    Blir inskrivning för min del idag.. Ska höra med min Bm om det finns ngn kurator eller dylig kopplat till MVC som jag kan gå och prata av mig med efter allt som varit.. Känner att jag har ett stort behov att få prata av mig, och dom runt omkring mig har väl tröttnat vid det här laget på att höra mig :).. Dessvärre kommer jag behöva ta med min 8-åriga son, som igår insjuknade med feber.. Men jag känner att jag kan inte boka om en inskrivning som redan är i senaste laget.. Har även beställt tid för klippning och slingning imorron.. Känner att jag behöver fräscha upp mig i håret.. Å sen är det ultraljud på fredag (bokat privat).. Spännande..När det gäller mage så börjar även patienter att kommentera på jobbet nu.. Märker av ryggen efter ngr timmar på jobbet, så man är inte lika pigg och fräsch längre.. Ska börja lägga nytt schema nu och insåg att det blir nog det sista schemat jag lägger på ett tag, eftersom jag har en stark misstanke om att jag inte kommer orka jobba tiden ut, utan kommer börja gå på havandeskapspenning (om den nu blir beviljad) Men att jobba på akuten borde ju anses som ett tungt jobb, men man vet ju aldrig hur Fk bedömer.. Har tänkt att ta ut lite semester innan också, så att jag går hemma från mitten av mars.. Beträffande symtom så är det fortfarande ömma bröst, trötthet lite till o från, gasig i magen å sen vakna på natten för att kissa som är det mest dominerande.. Mensvärken har lagt sig, och ngt direkt illamående har jag heller aldrig haft..
    Ja när du jobbar där hoppas jag verkligen du blir beviljad! Men det är ju som du säger att man vet aldrig med fsk. Men om du blir nekad tycker jag absolut att du ska överklaga!!

Typiskt att sonen skulle sjukna in just nu då. Har du ingen som kan ställa upp så du får gå till bm i lugn och ro?
  • Thesso
    mejola skrev 2009-11-23 09:35:16 följande:
    jag ser väl inge fel med att ta med så ut till folkställen, men gekås i den värsta rusningen är däremot lite överdrivet mest för all stress.Men att ta med sina små till stormarknader och etc ser ja inge fel med, förkylningar härjar rätt rejält och de är större risk att föräldrarna smittar sina barn än vad de är att Karlberil i kassan gör eller tant Agda som står bakom en i kön lyckats med. De är ju föräldrarna som tex tar i en frukt som en sjuk person kanske precis tagit i, sen så tar föräldrarna i barnet som då blir sjuk, då är de ju inte affärsfolkets fel precis, det kan lika gärna hända om barnet är hemma och föäldrarna inte tvättar händerna. Lite vett och etikett så är de absolut inga problem att ta med små bland folkmassor.
    Nej men det är ju just det. Om man åker själv och handlar så tar man ju inte i barnet utan handlar och sen åker man hem och tvättar händerna. Det kan man ju som inte direkt göra när man är iväg så där..
    Går det att lösa så åker jag iaf hellre själv och handlar och så får gubben vara hemma med barnet.
    Alltså nu pratar jag om små små barn. Inte som tex en 2 åring utan spädbarn.
  • Thesso

annanazell - Fy f*n!! Vet inte riktigt vad jag ska skriva nu för så irriterad blir jag.

Hoppas verkligen det kommer att lösa sig för er och att han har nåt tillfälligt error där uppe bara.

• Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-23 23:59:26 följande:
    Måste berätta en kul sak som hände i Ullared när jag var där i lördags..stod och tittade på mammakläderna och då stod det två tjejer framför mig och tittade på dom kläderna med...dom var väl kanske i 17-årsåldern...dom står i alla fall och disskuterar den där blusen frenetiskt tills den ena tjejen vänder sig halvt om mot mig, tittar på min mage och utbrister till sin kompis "du, vi tittar nog på mammakläder"! Haha, inte trodde jag att min mage utmärkte sig SÅ mycket, visst svullen, men det var änna kul att höra den kommentaren ifrån några så helt okända! Haha!
    Hahaha. Vad kul att få bekräftelsen från någon bara sådär!
  • Thesso
    Martinis84 skrev 2009-11-24 11:48:22 följande:
    Gud vad ni skriver! Vad roligt!!Jag har inte haft tid att vara här inne på FL på ett bra tag. Jag har jätte problem med min mage. Någon mer som har det och hur löser ni det?Med problem menar jag att jag lätt blir förstoppad.
    Jag vet hur det är. Microlax när det blir riktigt jä'vligt. Det rekomenderade dom på apoteket och finns inga direkta restriktioner om hur ofta man kan ta det. Annars en havregrynsgröt med russin i till frukost har funkat för mig men nu tar jag en kopp kaffe på morgonen och då kommer magen igång. Slutade dricka det när jag slutade röka men har börjat dricka igen.
    Lycka till med magen!
  • Thesso

Fick också niferex förra gången och då var det bara till att äta en om dagen direkt. Nu när dom kan mäta när man ska börja äta dom så vet jag att i v 20 så ska jag börja och min nya bm sa att jag skulle börja med 1 varannan dag för att vänja magen lite. Skit bra hoppas jag på för det blev ju som cement förra gången!

Svar på tråden BF Juni 2010!