• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-09 20:06:00 följande:
    ställde mig på vågen och den pekade neråt lite mera. Inte kosntigt när man knappt äter men har ökat på min träning. Och då har illamåendet inte ens nått sin topp än
    tänk om det vore samma sak för mig. Har gått upp 3kg nu.. I samma vecka med dottern hade jag gått upp 6 så det är ju en klar förbättring.
    Bm sa till mig att jag inte ska gå upp mer än 10-12kg denna gången. Det kommer jag aldrig fixa. Jag gick ju upp 27kg av en anledning. Visst jag åt mkt men inte sååå mycket. Fick jätte mkt vätska i kroppen bla.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • längtar och väntar

Jag bor i Malmö. Har dock hört att man inte ska gå till vem som helst när man är gravid. Får väl avvakta tills jag ska på inskrivningen om 2 veckor.

Golvmoppen skrev 2009-11-09 20:07:20 följande:
    Längtar o v: Nu vet jag inte var i landet du bor. Testa att gå till en Osteopat, så kan du säkert få bättring. Skulle säkert få bort låsningen/det som klämmer nerven. Jag har ont i min hö ljunske/ben/rygg och när jag var hos Osteopaten senast så blev det mkt bättre. Bäckenet var även snett 1-2cm och det fick han rätt på.
  • Golvmoppen

Till Osteopat kan man gå som gravid, men en del vill inte beh. förrän man gått 12v.
    Visst jag har gått till Osteopat innan jag var gravid, men inte merän 2ggr till den jag går hos nu. Nu har jag varit där 3ggr sedan jag blev gravid, då jag har mkt migrän/
    huvudvärk.

• längtar och väntar

Jag är i 10+2, vill dock inte gå iväg till någon förrän jag träffat barnmorskan.

Golvmoppen skrev 2009-11-09 20:16:17 följande:
    Till Osteopat kan man gå som gravid, men en del vill inte beh. förrän man gått 12v. Visst jag har gått till Osteopat innan jag var gravid, men inte merän 2ggr till den jag går hos nu. Nu har jag varit där 3ggr sedan jag blev gravid, då jag har mkt migrän/ huvudvärk.
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 20:12:16 följande:
    Jag bor i Malmö. Har dock hört att man inte ska gå till vem som helst när man är gravid. Får väl avvakta tills jag ska på inskrivningen om 2 veckor.
    Men du kan ju alltid ringa till BM, eller varför inte ringa imorgon till VC och prata med en sjuksköterksa. Du kanske behöver boka en tid med en läkare. Tycker inte du ska vänta 2 veckor om det inte behövs. Är du säker på att det är ischias då?
  • längtar och väntar

Jag tror det är ischias, för jag har ont i halva baken och det strålar ner i benet. har pratat med mamma om det och hon är lite sjukvårdsutbildad..

Har ingen möjlighet att gå till läkare eller ens sitta i telefonkö till sjuksköterska eller så.. Har varit borta en del dagar från jobb redan denna hösten..

stina84 skrev 2009-11-09 20:23:26 följande:
    Men du kan ju alltid ringa till BM, eller varför inte ringa imorgon till VC och prata med en sjuksköterksa. Du kanske behöver boka en tid med en läkare. Tycker inte du ska vänta 2 veckor om det inte behövs. Är du säker på att det är ischias då?
  • Vilda Tiger

Vägde mig imorse och insåg till min förtjusning att jag står kvar på +3 kg sedan några v tillbaka. Gick in i v 13 idag. Skulle eg max gå upp 10 kg under gravven men det lär gå som det går. Jag har ytterst lätt att lägga på mig.

• stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 20:26:07 följande:
    Jag tror det är ischias, för jag har ont i halva baken och det strålar ner i benet. har pratat med mamma om det och hon är lite sjukvårdsutbildad..Har ingen möjlighet att gå till läkare eller ens sitta i telefonkö till sjuksköterska eller så.. Har varit borta en del dagar från jobb redan denna hösten..
    Men du måste ju kunna gå undan på jobbet och ringa ett samtal ostört? Du behöver ju inte ens förklara dig utan det räcker ju med att säga att du behöver låna telefonen. Ring imorgon till vc. De har telefontid mellan 8-9 och väntetiden brukar inte vara så lång.
  • stina84
    Vilda Tiger skrev 2009-11-09 20:29:03 följande:
    Vägde mig imorse och insåg till min förtjusning att jag står kvar på +3 kg sedan några v tillbaka. Gick in i v 13 idag. Skulle eg max gå upp 10 kg under gravven men det lär gå som det går. Jag har ytterst lätt att lägga på mig.
    då är vi 2 Hoppas med jag håller mig på denna vikten ett tag nu. Ska försöka äta mer hälsosamt
Svar på tråden BF Juni 2010!