• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-09 20:30:35 följande:
    då är vi 2 Hoppas med jag håller mig på denna vikten ett tag nu. Ska försöka äta mer hälsosamt
    samms här, vill inte gå upp en massa igen utan max 10 kg har jag satt men sen så vet man ju inte hur mycket vätska man drar på sig eller allt som kan tillkomma
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • längtar och väntar

Jag jobbar som lärare och har lektioner jag inte kan gå ifrån.. Alltså är det inte så lätt!

stina84 skrev 2009-11-09 20:29:33 följande:
    Men du måste ju kunna gå undan på jobbet och ringa ett samtal ostört? Du behöver ju inte ens förklara dig utan det räcker ju med att säga att du behöver låna telefonen. Ring imorgon till vc. De har telefontid mellan 8-9 och väntetiden brukar inte vara så lång.
  • JuliaIsabella

Oj va ni skriver hinner inte med alls =) ska till bm i morgon får se vad som händer ska vara där kl 10 ha en bra kväll alla
    mitt illamående håler i sig än suck var borta ett tag men nu tillbaka

• Makaroon
    Thesso skrev 2009-11-09 11:58:49 följande:
    Önskar jag gillade sushi, kanske måste testa det igen för det är väldigt länge sen jag gjorde det och tydligen var det inte den bästa vi åt då. Ja kroppkakor är makalöst gott. Men har du inte möjlighet att göra dom själv? Om du gör dom utan innehåll och steker lite bacon till när du ska äta dom så är det mycket lättare. Kanske man skulle ta och göra det till middag idag. Åhh så sugen jag blev!
    Tack för omtanken Thesso! Jag försökte en gång att göra kroppisar men det blev potatissoppa! Har helt klart inte ärvt Öländska farmors talang! Längtar än mer till jul och Sverige, det får bli ett julbord av saker jag saknat!

På tal om vaccin så avrådde min engelska BM bestämt, men jag tror nog att jag tar risken med tanke på att det var just i början av sommaren förra året som flunsan slog till som värst. Inte för att vara morbid, men "liten" behöver ju en frisk och kry mamma också.
  • Ior78

Hejsan!! Jag hoppar in här om det går bra.
    Jag har följt er ett tag nu men inte vågat skriva in mig förräns efter mitt VUL. Vilket jag var på idag och fick se vår lilla skrutt vars hjärta fladdrade på för fullt, det var helt underbart.
    Men jag måste säga herregud vad ni är aktiva här inne man får ju sitta en hel evighet och försöka läsa ikapp om man har missat en dag Men det är ju bra för då blir man ju inte sysslolös om kvällarna

• kronanskvinna

åh denna helg har jag moffat allt från a till ö! Så undrar om jag ens vågar ställa mej på vågen.. Känns som jag fläskat på mej en del...

Har ont i tuttarna än, hur länge ska dom ömma egentligen.. men inge större blir de minsann.. har rätt små boobs & vill gärna få dom lite större ;) Men men sonen vart de inte speciellt stora heller! Så jag får väll gå med mina små tuttar.. haha!!

• Thesso
    kronanskvinna skrev 2009-11-09 21:37:17 följande:
    åh denna helg har jag moffat allt från a till ö! Så undrar om jag ens vågar ställa mej på vågen.. Känns som jag fläskat på mej en del...Har ont i tuttarna än, hur länge ska dom ömma egentligen.. men inge större blir de minsann.. har rätt små boobs & vill gärna få dom lite större ;) Men men sonen vart de inte speciellt stora heller! Så jag får väll gå med mina små tuttar.. haha!!
    Samma här när det gäller tuttarna. Gör sjukt ont när jag trycker på dom. Har väldigt stora normalt och tyvärr har dom blivit lite större till min fasa.
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-09 20:11:13 följande:
    tänk om det vore samma sak för mig. Har gått upp 3kg nu.. I samma vecka med dottern hade jag gått upp 6 så det är ju en klar förbättring.Bm sa till mig att jag inte ska gå upp mer än 10-12kg denna gången. Det kommer jag aldrig fixa. Jag gick ju upp 27kg av en anledning. Visst jag åt mkt men inte sååå mycket. Fick jätte mkt vätska i kroppen bla.
    ja jag gick upp över 30kg i förra graviditeten, klarar inte av det igen psykiskt, sen kom folk och sa att man hade ju blivit lite rund, de gjorde inte saken bättre. Vissa borde limma igen munnen.
    Ior78 skrev 2009-11-09 21:26:17 följande:
    Hejsan!! Jag hoppar in här om det går bra. Jag har följt er ett tag nu men inte vågat skriva in mig förräns efter mitt VUL. Vilket jag var på idag och fick se vår lilla skrutt vars hjärta fladdrade på för fullt, det var helt underbart.Men jag måste säga herregud vad ni är aktiva här inne man får ju sitta en hel evighet och försöka läsa ikapp om man har missat en dag Men det är ju bra för då blir man ju inte sysslolös om kvällarna
    välkommen in
    Vad kul att se ett litet hjärta picka på. Jag håller med om att de skrivs mycket, man har alltid nått att läsa så de är ju riktigt kul.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • kela81

var hos läkaren idag, för nytt vul.
    Tyvärr så har den ena tvillingen inte klarat sig Den hadde inte växt något sen snaste vulet och hjärtat har slutat slå Den andra mådde dock bara bra, var 26 millimeter stor, hjärtat slog bra och man såg till och med navelsträngen
    Fortsatt sjukskriven tom. 29 nov, illamåendet håller i sig, kraftig yrsel pga. väldigt lågt blodtryck och viktminskning...
    Hoppas att allt är bra med er, orkar inte läsa vad ni skrivit idag, återkommer i morgon istället om jag orkar....

• mithrandil
    kela81 skrev 2009-11-09 21:45:23 följande:
    var hos läkaren idag, för nytt vul.Tyvärr så har den ena tvillingen inte klarat sig Den hadde inte växt något sen snaste vulet och hjärtat har slutat slå Den andra mådde dock bara bra, var 26 millimeter stor, hjärtat slog bra och man såg till och med navelsträngen Fortsatt sjukskriven tom. 29 nov, illamåendet håller i sig, kraftig yrsel pga. väldigt lågt blodtryck och viktminskning...Hoppas att allt är bra med er, orkar inte läsa vad ni skrivit idag, återkommer i morgon istället om jag orkar....
    Jag beklagar verkligen!! Så otroligt jobbigt.
    Tur iaf att en av tvillingarna klarat sig även om jag förstår att det måste kännas tungt att den andra inte gjorde det. [kramar om]
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
Svar på tråden BF Juni 2010!