• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    kela81 skrev 2009-11-09 21:45:23 följande:
    var hos läkaren idag, för nytt vul.Tyvärr så har den ena tvillingen inte klarat sig Den hadde inte växt något sen snaste vulet och hjärtat har slutat slå Den andra mådde dock bara bra, var 26 millimeter stor, hjärtat slog bra och man såg till och med navelsträngen Fortsatt sjukskriven tom. 29 nov, illamåendet håller i sig, kraftig yrsel pga. väldigt lågt blodtryck och viktminskning...Hoppas att allt är bra med er, orkar inte läsa vad ni skrivit idag, återkommer i morgon istället om jag orkar....
    massa kramar till er!
    Vi finns här om du behöver snacka av dig om allt mellan himmel och jord
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mithrandil
    Yossan skrev 2009-11-09 19:18:19 följande:
    [citat]Jag lär väl riskera en glukosbelastning jag med. Sonen vägde 4630 g! :-O Helt oväntat. Jag är inte överviktig och hade haft normala P-glukosvärden hela graviditeten. Ingen förstod något. Men så gick jag 11 dagar över tiden. Kanske var stor del av orsaken? Är lite småskraj för hur stor denna kan komma att bli. Sonen skadade mig ganska ordentligt på väg ut, tarm och blåsa (inkontinens), och jag är precis bra från dessa skador sedan några månader... Känns inte kul att riskera dessa besvär igen! BM sa då jag ringde för att boka inskrivning att jag ska få prata med förlossningsläkare. Ev. snitt. Är eg. emot snitt, men tror nästan att det skulle vara det bästa. Vet inte om jag skulle våga ta i vid en vanlig förlossning av risk för dessa skador igen......
    Min son vägde 4310 när han föddes en vecka innan bf. hade ett sfmått på 42.
    Visste inte att stort sf-mått och stor bebis kan bero på grav.diabetes. Så läskigt. :-S
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Golvmoppen

kela81: Tråkigt att utgången blev så för den ena, men kan tänka mig samtidigt skönt att få ett svar, då det innan har varit lite tveksamhet kring tillväxten.
    Är det ngt så är det bara att stöta o blöta det med mig.
    Kram

• kronanskvinna
    kela81 skrev 2009-11-09 21:45:23 följande:
    var hos läkaren idag, för nytt vul.Tyvärr så har den ena tvillingen inte klarat sig Den hadde inte växt något sen snaste vulet och hjärtat har slutat slå Den andra mådde dock bara bra, var 26 millimeter stor, hjärtat slog bra och man såg till och med navelsträngen Fortsatt sjukskriven tom. 29 nov, illamåendet håller i sig, kraftig yrsel pga. väldigt lågt blodtryck och viktminskning...Hoppas att allt är bra med er, orkar inte läsa vad ni skrivit idag, återkommer i morgon istället om jag orkar....
    Beklagar :( men skönt att den andra mår bra iaf :) 

Kommer kroppen stöta bort detta själv & påverkar det de andra barnet? Förlåt om jag frågar! (A)
  • Kamikazee

Oj, vad ni skriver

Hempalina, Thasso, vitvåonågratill och alla andra göteborgare - vad tror ni om att skapa en egen fikatråd som en spin-off av denna? Det är knappast så intressant för de andra att vi sitter och bestämmer fikadatum här?

I övrigt så kan jag inte fatta hur mitt redan helvetiska illamående har kunnat bli ÄNNU värre. De senaste dagarna har jag spytt 4 ggr/dag och illamåendet släpper inte däremellan. Jag vet inte vad jag ska göra - vet inte hur jag ska orka. Jag blir så less på det. Halsen är sårig, magen gör ont. Ingenting jag gör hjälper. Jag mår illa om jag är hungrig, jag mår illa om jag äter. Helt hopplöst. Fattar inte att ett så litet pyre kan orsaka nåt sånt här.
    Visst är jag glad över bebben, men just nu är det väldigt tufft att se förbi illamåendet.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Miss Johanna

Är det någon mer som känner att träning känns riktigt jobbig nu? Jag har alltid gillat att träna (jogga, spinning och pump) men nu känns det som att jag har noll energi till det. Är bara i v.10. Blir helt färdig bara jag är ute och går med hunden. Hade ju hoppats att jag skulle kunna träna hela graviditeten. Kan ju hoppas att jag får mer ork sen när illamåendet försvinner.

• mejola
    Miss Johanna skrev 2009-11-09 22:06:52 följande:
    Är det någon mer som känner att träning känns riktigt jobbig nu? Jag har alltid gillat att träna (jogga, spinning och pump) men nu känns det som att jag har noll energi till det. Är bara i v.10. Blir helt färdig bara jag är ute och går med hunden. Hade ju hoppats att jag skulle kunna träna hela graviditeten. Kan ju hoppas att jag får mer ork sen när illamåendet försvinner.
    ibörjan så ökar ju din puls som gör att du blir mer andfådd och trött, de jämnar ut sig längre fram
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Golvmoppen

Kamikazee: Skulle du kunna göra en GBG-tråd, så behöver vi inte ta upp plats med planerandet av fikor i denna tråd.
    Jag är så dålig på sådant.

Vore kul om vi kunde träffas ngn dag.

• Yossan
    stina84 skrev 2009-11-09 19:48:52 följande:
    Jag hade som du, bra socker hela tiden. Låg som högst på 7.5 vilket är helt godkänt. Min Sf kurva följde veckorna. Gick upp ganksa mkt i vikt, närmare 30kg. Men mycket av det var vätska. Kunde inte ha några skor de sista 2 månaderna.. Smidigt mitt i vintern! NOT!Jag kommer propsa på att få ett tillväxt UL i v.38. Jag vill verkligen föda vaginalt. Jag som du fick lite problem. Jag bröt ju svanskotan och har än idag problem att hålla urinen. Min syster ska opereras för precis samma problem som jag har.. Men det är ju inte lönt för mig att dra upp det nu nrä jag är gravid igen.haha ni som är förstföderskor, hoppas vi inte skrämmer upp er! Kan säga att hur det än var så har jag idag en underbar frisk dotter och hon är så värd allt besvär!
    Ja, vi lär väl skrämma upp förstföderskorna
    Kan tillägga att jag var på ett tillväxtultraljud i v 38 med sonen pga stort sf-mått (+2 SD hela graviditeten). De sa att han kunde väga "UPP TILL 4ooo g vid födsel" och han vägde 4630 g... där ser man hur bra (eller dåligt) det är med tillväxtultraljud, tyvärr. Jag liksom du skulle verkligen vilja föda vaginalt igen, men vågar jag?? Du är modig du!
  • mejola
    Golvmoppen skrev 2009-11-09 22:12:12 följande:
    Kamikazee: Skulle du kunna göra en GBG-tråd, så behöver vi inte ta upp plats med planerandet av fikor i denna tråd.Jag är så dålig på sådant.Vore kul om vi kunde träffas ngn dag.
    kankse bättre med en träfftråd för de som bor lite annanstans så slipper de bli en massa trådar om alla ställen i svrige
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!