• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Golvmoppen

mejola: Jo, men alla har nästan fått i den tråden el ska ha i slutet av året.
    Vill ju ligga i ungefär samma fas med dem man umgås med, så att man kan utbyta erfarenheter.

• Kamikazee
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:38:54 följande:
    Är jag tråkig eller så när jag tycker att det är lite fånigt att träffa folk man pratar med på ett forum? Vad har man gemensamt liksom? Har ni inga kompisar att umgås med? Men alla gör som de vill i alla fall, men jag är inte intresserad av att träffa någon, vet inte vad jag skulle få i utbyte av det. Så snälla prata om fika och så, i andra trådar!
    Det är väl olika. Själv tycker jag att det är jättekul att träffa nytt folk samtidigt som jag är himla nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicket. Det handlar inte om att inte ha kompisar utan om att träffa nya människor som man ändå faktiskt kommer rätt nära på nätet. Inget slår IRL-träffar - skitsamma vart man först träffades.
    Jag har vänner från nätet som jag träffade för att vi skulle gifta oss samma år, 2006.
    Anledningen till att de flesta av oss har sökt sig till denna träd tror jag ändå är att vi är en (stor) grupp av personer som har hamnat i liknande situation och för tillfället är intresserade av samma sak - nämligen att spy galla över graviditetssymtom (eller bristen på dem), oron och glädjen över att vara gravida och förhoppningen om att få ett friskt barn i juni. Jag kan tänka mig sämre saker att träffas om
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • mejola
    Golvmoppen skrev 2009-11-09 22:47:47 följande:
    mejola: Jo, men alla har nästan fått i den tråden el ska ha i slutet av året.Vill ju ligga i ungefär samma fas med dem man umgås med, så att man kan utbyta erfarenheter.
    ja alla gör ju självklart som dom vill  bara ja som tycker de blir  en helt annan tråd som ska ligga under "orter" istället för fika isåfall  
    Detta är ju bara en samlingstråd för alla småtrådar som finns för de som ska ha  i Juni
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Kamikazee
    mejola skrev 2009-11-09 22:45:30 följande:
    kan ju rekomendera denna isåfall som är just för de ändamålet www.familjeliv.se/Forum-11-263/m47610012.html
    En sak har jag lärt mig under mina år på FL - det är nästan lönlöst att försöka hoppa på en tråd om är inne på 2:a eller 3:e rundan. Oftast har de som hänger där redan bundit ihop sig och lärt känna varandra och att gå in då och försöka hänga med på det som hänt är ganska hopplöst. Dessutom så är det sommaren och hösten -09 som gäller och jag ligger ganska långt efter dem.
  • mejola

Nä nu är det sovadags för mig, upp och hoppa kl 05 så man borde ta tag i john Blund.
    redan tisdag, veckorna går lite för fort, man hinner inte med alls

Sov så gott Ladies!

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • längtar och väntar

Fast jag är ju sådan att jag tar det som skrivs här med en nypa salt, eftersom i mina ögon är familjeliv en rätt märklig sajt.. Min mamma som jobbar på bb "varnar" mig för att läsa här..

Jag har tillräckligt med vänner som jag kan spy galla tillsammans med.. När de sen är gravida gör de samma sak mot mig. Det är det vänner är till för.. Sen tycker jag det är vansinnigt trist att bara årata graviditet och barn varje gång jag träffar någon som också har barn eller är gravid.. Visst kan man fråga om råd, men jag vill prata om annat också när jag träffar vänner..

När jag sen får barn så kommer jag inte intressera mig för att diskutera bajs och blöjor. Det intresserar mig inte nu och kommer inte intressera mig sen heller. Men alla är vi olika!

Alla gör som man själv vill, jag är inte ett dugg nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicken.. Och läser man här inne på familjeliv verkar det som alla fått mf eller ma och så är ju verkligen inte fallet. Så vill man INTE bli nervös och så så ska man ju verkligen inte läsa här inne!

Kamikazee skrev 2009-11-09 22:50:19 följande:
    Det är väl olika. Själv tycker jag att det är jättekul att träffa nytt folk samtidigt som jag är himla nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicket. Det handlar inte om att inte ha kompisar utan om att träffa nya människor som man ändå faktiskt kommer rätt nära på nätet. Inget slår IRL-träffar - skitsamma vart man först träffades. Jag har vänner från nätet som jag träffade för att vi skulle gifta oss samma år, 2006. Anledningen till att de flesta av oss har sökt sig till denna träd tror jag ändå är att vi är en (stor) grupp av personer som har hamnat i liknande situation och för tillfället är intresserade av samma sak - nämligen att spy galla över graviditetssymtom (eller bristen på dem), oron och glädjen över att vara gravida och förhoppningen om att få ett friskt barn i juni. Jag kan tänka mig sämre saker att träffas om
  • Kamikazee
    mejola skrev 2009-11-09 22:51:21 följande:
    ja alla gör ju självklart som dom vill  bara ja som tycker de blir  en helt annan tråd som ska ligga under "orter" istället för fika isåfall   Detta är ju bara en samlingstråd för alla småtrådar som finns för de som ska ha  i Juni
    Jo, det var ett jättebra initiativ, men jag tror att det finns en hel del som tycker som jag - att det blir för många här och det är svårt att hänga med. När halva kvällen går åt till att läsa igenom vad som skrivit under dagen så upplever jag att tråden har blivit för stor.
    Det känns som många här mest skriver för att uppdatera läget om dem själva i ett inlägg. Och blir det diskussioner så är det bara några få som är inblandade.
    Jag tror inte denna tråd kommer dö för det, men det kan vara skönt att lära känna några andra närmre och träffa dem IRL.
  • mejola

godmorgon!
    Jag borde vara utanför dörren vid de här laget men så har man inte ens ätit frukost än, sådana här dagar man bara vill stanna hemma och krypa under täcket även om jag bara går till kl 11 idag..

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • JuliaIsabella

Så tjejer inte långt kvar till jag ska vara hos BM nu kl 10 spännande det ska bli hur mår ni andra?
    jag mår illa fortfarande vecka 10 9+3

• majess

Godmorgon allihopa..här skrivs det ser jag
    hur går det med symtomen?
    mina är till största delen allmänt svårt för mat,fort mätt o mätt länge...trött som en gnu,efter middagen vill jag bara krypa upp i sängen o sova(vilket jag oxå gör...) lite stick o hugg i "magen" o bak mot rumpan(har väldigt bakåt lutad livmoder..)

Svar på tråden BF Juni 2010!