• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Yossan
    kozzan skrev 2009-11-12 11:31:03 följande:
    Jag har accepterat att det blev som det blev och att jag inte kunde påverka det. Jag ska se vad läkarna i samtalsgruppen s'äger och hur graviditeten utvecklas. de kommer hålla lite extra koll på proteinet så det ska upptäckas i tid. Då får man planera där och då... Är det så genmerellt att man spricker mkt andra gången om man sprack mkt första? Kan man inet smörja med nåt eller på annat sätt förebygga att det spricker så mk`?
    Spricker och spricker... Det var väl inte så farligt. 8 stygn. Hade jag bara spruckit - som väl de flesta gör, hade jag inte klagat.
    MEN sonen var stor 4630g. Fick problem med både urininkontinens och avföringsinkontinens under lång tid efter förlossningen. Tränat och tränat och varit bra sedan ca 6 mån. Vävnaderna är redan skadade. Vid ytterligare en förlossning med ev. stort barn finns det ju "mindre att ta av"/mindre marginal och risken för mer bestående skador som kanske kräver operation.
  • vitvåonågratill

Igår somnade jag halv tio på soffan...vaknade vid midnatt för att stänga av datorn och lägga mig igen och sen sov jag till imorse...försov mig tom lite imorse..tror att när senaste tidens spänningar släppte igår så gick väl luften ur mig eller nåt...

Vågen fortsätter peka neråt här..jag har iofs övervikt sen innan att ta av men lite fundersam blir man ändå...är det farligt för bebis? Jag äter ju även om jag inte är så hungrig eller sugen på mat (fast jag eg inte mår illa längre), så portionerna blir ju ganska små. Vad tror ni? Eller ska jag maila och kolla med BM? (smidigt med mail till henne så man slipper jaga under telefontider)!

Bara en arbetsdag kvar på denna veckan nu sen är det HELG! *längtar*

• mejola
    vitvåonågratill skrev 2009-11-12 13:34:31 följande:
    Igår somnade jag halv tio på soffan...vaknade vid midnatt för att stänga av datorn och lägga mig igen och sen sov jag till imorse...försov mig tom lite imorse..tror att när senaste tidens spänningar släppte igår så gick väl luften ur mig eller nåt...Vågen fortsätter peka neråt här..jag har iofs övervikt sen innan att ta av men lite fundersam blir man ändå...är det farligt för bebis? Jag äter ju även om jag inte är så hungrig eller sugen på mat (fast jag eg inte mår illa längre), så portionerna blir ju ganska små. Vad tror ni? Eller ska jag maila och kolla med BM? (smidigt med mail till henne så man slipper jaga under telefontider)!Bara en arbetsdag kvar på denna veckan nu sen är det HELG! *längtar*
    bebis tar de den behöver, äter du inget så tar den av dina reserver så den behöver du inte oroa dig för, tänk på att DU måste orka med och din kropp ska klara av att tillgodose dig också. Barnet är faktist de sista du behöver oroa dig för
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-12 14:06:47 följande:
    bebis tar de den behöver, äter du inget så tar den av dina reserver så den behöver du inte oroa dig för, tänk på att DU måste orka med och din kropp ska klara av att tillgodose dig också. Barnet är faktist de sista du behöver oroa dig för
    Känns skönt att höra! Äter ju tills jag är mätt även om det inte krävs så mycket innan jag är det! Ungefär som en barnportion!
  • mejola
    vitvåonågratill skrev 2009-11-12 14:12:16 följande:
    Känns skönt att höra! Äter ju tills jag är mätt även om det inte krävs så mycket innan jag är det! Ungefär som en barnportion!
    haha ja bebisar är rätt egoistiska där, de tar allt de bra och nyttiga och vi får slasken som blir över
    Men ät de du får i dig, lite är bättre än inget
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • smurfensmamma

Någon som vet hur man gör ett hjärta?

• majess

Vilda Tiger skrev 2009-11-11 14:34:06 följande:

majess Det kan vara bakfogarna som strular för dig.
    vad är det?????
  • Yossan
    smurfensmamma skrev 2009-11-12 14:53:02 följande:
    Någon som vet hur man gör ett hjärta?
    Alt-knappen + siffran 3 har jag för mig. Fungerar dock bara på stationära datorer. Inte på min laptop, tycks det.
  • Bustrollen
    Nivde skrev 2009-11-11 23:02:49 följande:
    Ni pratade tidigare om vilka vitaminer/tillägg som ni åt. Jag åt fram till för två veckor sedan Mitt val kvinna varannan dag och enbart folsyra varannan dag. Jag har gjort det sedan vi började planera ett syskon för något år sedan. (Fråga mig inte om de "varannan-dagarna" för det bara bidde så...)Sen för 2½ vecka sedan kom illamåendet som ett brev på Posten. Usch vad jag blev less, för jag mådde ju så illa under lång tid under den förra graviditeten. (Kräktes ca 2 ggr dagligen mellan v. 6 +6 och v. 25.)Fick ett tips av en kompis som fått det som tips av sin bm... Vissa vitamintillskott kan visst göra ett fåtal extra illamående under en graviditet... Var detta kommer ifrån vet jag ej men jag chansade och slutade med dem och äter nu enbart folsyra. Illamåendet minskade och även om jag har ett fluktuerande illamående så har jag hittills inte kräkts.Heh, kanske är inbillning. Vi får väl se hur länge illamåendet håller i denna gång.
    Jag klarar inte av mina vitamintaletter nu, spyr av dem direkt. Försöker så att jag får i mig folsyra men det är inte kul
  • vitvåonågratill

♥ Alt+3 är det ja

♥♥♥♥

Svar på tråden BF Juni 2010!