• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kronanskvinna

Åh har inte vart i här sen i förrgår & herregud vad ni skriver ;) ska ta o läsa igenom allt ikväll & då lär det nog va ännu mer.. haha!!

Inatt vakna jag vid halv 4 med en olustig känsla i kroppen, att bebis inte har det bra i magen.. alla mina symptom är borta :/ Jag hoppas innerligt att detta inte är nåt som stämmer, jag vet ju inte hur jag ska känna av det heller eftersom man känner ju inte bebis än!! Och har redan gjort 2 vul så vill egentligen inte göra nå mer... Men känner jag mej lika orolig så får jag göra ett nytt vul i v12, går in i vecka 10 i morgon!!

Vet inte varför jag är så orolig denna grav för det var jag inte med sonen!!

Hoppas ni andra har det bra, här åker stereon igång & så blir det att bädda rent i sängarna.. Älskar verkligen att poppa musik när jag är själv, sjunger o har mej ;) haha!!

• Ellie84
    kronanskvinna skrev 2009-11-13 09:35:28 följande:
    Åh har inte vart i här sen i förrgår & herregud vad ni skriver ;) ska ta o läsa igenom allt ikväll & då lär det nog va ännu mer.. haha!! Inatt vakna jag vid halv 4 med en olustig känsla i kroppen, att bebis inte har det bra i magen.. alla mina symptom är borta :/ Jag hoppas innerligt att detta inte är nåt som stämmer, jag vet ju inte hur jag ska känna av det heller eftersom man känner ju inte bebis än!! Och har redan gjort 2 vul så vill egentligen inte göra nå mer... Men känner jag mej lika orolig så får jag göra ett nytt vul i v12, går in i vecka 10 i morgon!! Vet inte varför jag är så orolig denna grav för det var jag inte med sonen!! Hoppas ni andra har det bra, här åker stereon igång & så blir det att bädda rent i sängarna.. Älskar verkligen att poppa musik när jag är själv, sjunger o har mej ;) haha!!
    DEt är samma lika här..
    Är så sjukt orolig denna grav att det ska vara nått galet fel där inne hos pyret.. Ska få komma in på UL på tisdag och dom ska kolla ordentligt så allt ser ut som det ska..
    Är på 11+6 idag så jag kommer vara i vecka tolv på tisdag..
    Då borde man kunna se nånting..
  • que

jag har precis fått redan på att jag väntar tvillingar!Vet inte vad jag ska känna!

• kronanskvinna
    que skrev 2009-11-13 09:50:49 följande:
    jag har precis fått redan på att jag väntar tvillingar!Vet inte vad jag ska känna!
    Åh spännande.. Men förstår att det flyger omkring lite tankar.. Har du nått barn sen tidigare oxå? :) Grattis får man säga!
  • kronanskvinna
    Ellie84 skrev 2009-11-13 09:47:38 följande:
    DEt är samma lika här..Är så sjukt orolig denna grav att det ska vara nått galet fel där inne hos pyret.. Ska få komma in på UL på tisdag och dom ska kolla ordentligt så allt ser ut som det ska..Är på 11+6 idag så jag kommer vara i vecka tolv på tisdag..Då borde man kunna se nånting..
    Jaha okej, skulle med vilja göra ett ul! Men vi får se, hoppas min oro försvinner snart.. Sambon är ju inte till nått värst stöd, han säger bara.. : tänk inte så, allt är nog bara bra där inne.. Lätt för han o säga som inte ens bär på pyret..

Du får skriva när du vart på Ul o berätta hur det gick :D
  • 0810

Jag är också mycket mer orolig den här graviditeten, kan inte säga varför. Antagligen beror det på att allt känns helt annorlunda, jag är i stort sett "symptomfri" förutom lite illamående, trötthet och nedstämdhet. Med förra barnet hade man ju ingen aning om hur det skulle kännas menar jag. Nu trodde jag ju att jag visste hur det kändes att vara gravid, men tydligen kan det vara helt olika...

• kronanskvinna
    0810 skrev 2009-11-13 10:06:02 följande:
    Jag är också mycket mer orolig den här graviditeten, kan inte säga varför. Antagligen beror det på att allt känns helt annorlunda, jag är i stort sett "symptomfri" förutom lite illamående, trötthet och nedstämdhet. Med förra barnet hade man ju ingen aning om hur det skulle kännas menar jag. Nu trodde jag ju att jag visste hur det kändes att vara gravid, men tydligen kan det vara helt olika...
    Ja det kan nog vara så att man jämför mkt med förra grav.. men säkert så blir ingen grav den lik som första! Fast jag mår ju lika bra fortfarande iaf som med sonen, dock mkt känsligare nu... Gråter för minsta lilla.. Ganska jobbigt faktiskt.. Jag som brukar vara tuff om jag o sambon små tjaffsar, nu sjunker jag under jorden o börjar jätte gråta i stället även fast det inte är nått o gråta över!

Även om jag ser nått på tven så gråter jag floder.. haha!
  • stina84

Jag är också jätte känslig! Lipade senast igårkväll. Min man har efter jobbet varje dag varit tvungen att greja med bilarna och igår så var vår enda kväll tillsammans för idag så åker han till Lysekil och är borta i helgen. Men då jobbade ahn över. Han skulle sluta 16.30 men var inte hemma föräns 19.30. Jag lipade som en barnunge när han kom hem. Var så besviken att han var 3 timmar sen.. haha
    Sedan lipar jag till ALLT som går på tv känns det som. Jag klarar inte av att se en förlossning på tv, då lipar jag. Ändå så har jag jobbat på förlossningen!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi

Hello flickor!

Såg att ni pratade om julen, och JAAA jag längtar oxå=) Mer än nånsin!!

När jag vaknar på morgonen så har jag en kula nedanför magen på vänster sida som försvinner när jag har kissat! Den är stor som en apelsin ungefär och väldigt hård.. Hela magen ser helt sne ut! Har ni så??

que - Gud så spännande! Grattis!

Svar på tråden BF Juni 2010!