• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Höst flickan

Hoppar in här med
    är gravid i vecka 10+4 och har gjort ivf.
    Andra barnet är det, första blev en fin dotter som nu är dryga 3 år.
    Mår oxå illa..istort sätt varje natt o dag o kväll..men har pausar därimellan.
    Hade ujifär lika dannt med dottern..o tyvörr länge...tror det var till vecka 30 el mer, men jag mår inte illa hela tiden...o det är skönt.
    Var på inskrivning i går, bm var mycket trevlig.
    Tog i dag blodprov för KUB.

är oxå jättekänslig o lättirriterad.

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Yossan
    que skrev 2009-11-13 09:50:49 följande:
    jag har precis fått redan på att jag väntar tvillingar!Vet inte vad jag ska känna!
    Grattis till den dubbla glädjen!!
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-13 12:15:24 följande:
    WHAT? Vilken jätteblåsa! Läste runt lite på nätet nyss och läste att det är blåsan som trycker upp livmodern, hur är det egentligen?
    Nä det är väl inte så stort.. Du kan ju utan problem gå med 600ml i blåsan och efter en natt är det nog minst det, om inte mer. Tycker det låter konstigt att livmodern borde vara där eftersom att livmodern går precis vid blygbenet nu. Hade vi varit längre fram i graviditeten, runt v.15 kanske så hade jag inte argumenterat om det. Men det låter inte troligt..
    Jag kommer ihåg när jag var gravid med dottern och var kring v.15 så såg min mage jätte lustig ut på mognarna, sne och stod rätt upp precis nedanför naveln. Då var det ju livmodern, men det känns tidigt ännu...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Höst flickan skrev 2009-11-13 13:19:57 följande:
    Hoppar in här med är gravid i vecka 10+4 och har gjort ivf.Andra barnet är det, första blev en fin dotter som nu är dryga 3 år.Mår oxå illa..istort sätt varje natt o dag o kväll..men har pausar därimellan.Hade ujifär lika dannt med dottern..o tyvörr länge...tror det var till vecka 30 el mer, men jag mår inte illa hela tiden...o det är skönt.Var på inskrivning i går, bm var mycket trevlig.Tog i dag blodprov för KUB.är oxå jättekänslig o lättirriterad.
    Välkommen hit
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • längtar och väntar

Min mage har verkligen förändrats den senaste veckan! Är 10+6 nu och den är stenhård och på kvällarna hur stor som helst! Min man satt och tittade på mig häromkvällen och jag frågade vad han tittade på.. Då sa han "din mage är ju helt stor"

• Joggi
    stina84 skrev 2009-11-13 16:54:02 följande:
    Nä det är väl inte så stort.. Du kan ju utan problem gå med 600ml i blåsan och efter en natt är det nog minst det, om inte mer. Tycker det låter konstigt att livmodern borde vara där eftersom att livmodern går precis vid blygbenet nu. Hade vi varit längre fram i graviditeten, runt v.15 kanske så hade jag inte argumenterat om det. Men det låter inte troligt..Jag kommer ihåg när jag var gravid med dottern och var kring v.15 så såg min mage jätte lustig ut på mognarna, sne och stod rätt upp precis nedanför naveln. Då var det ju livmodern, men det känns tidigt ännu...
    Enligt det jag läst nu så är det blåsan som trycker upp livmodern så den är kanske vid blygbenet i "vanliga fall".. Funderar annars på varför blåsan ska synas nu helt plötsligt när jag aldrig sett den förr!
    Precis som du beskriver ser jag min mage på morgonen, sne och jäklig! Det här måste vi kolla upp=) Intressant tycker jag! Ingen annan som oxå har erfarenheter av detta?
  • Mollystar

Var på inskrivning i dag. Jätte bra barnmorska hade vi. Tyckte alla symtom var kanon bra, muttrade lite då. Men hon menade att då betyder det att kroppen vet att den är gravid. Nu har ju jag inte så kraftiga symtom men allt såg bra ut alla värden var exakt som dom skulle vilket förvånade mig , trodde att jag skulle ha högt blodtryck och sockervärdet , men icke. Är ju jätte bra tycker jag. Så den 8 jan ska vi till Huddik för att få se lilla kroken. längtas såå.

• Bustrollen

Har äntligen fått min medicin idag mot illamåendet. Åh så skönt!
    Fick en annan först för den jag skulle ha var det 2 dagars leverans på här hemma och sa att jag inte klarade mig i 2 dagar till så då fick se skriva ut en annan så länge moahaha
    Men nu har jag fått den rätta. Slipper spy nu men har kväljningarna kvar och illamåendet när jag är hungrig men jag slipper spy i alla fall...vilket jag är väldigt tacksam för.

• Mollystar
    Höst flickan skrev 2009-11-13 13:19:57 följande:
    Hoppar in här med är gravid i vecka 10+4 och har gjort ivf.Andra barnet är det, första blev en fin dotter som nu är dryga 3 år.Mår oxå illa..istort sätt varje natt o dag o kväll..men har pausar därimellan.Hade ujifär lika dannt med dottern..o tyvörr länge...tror det var till vecka 30 el mer, men jag mår inte illa hela tiden...o det är skönt.Var på inskrivning i går, bm var mycket trevlig.Tog i dag blodprov för KUB.är oxå jättekänslig o lättirriterad.
    Jag har oxå gjort IVF. :)
  • mejola

8 veckor, 2 månader redan, tiden går fort när man har roligt ändå

♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!