• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bjornis
    Kikkilajnen skrev 2009-11-13 19:23:58 följande:
    Hej tjejer!Jag åkte in akut igår med kraftiga blödningar och var helt säker på att jag fått missfall.Bäbis levde iaf men blödningarna slutade inte så jag fick stanna kvar.Nu har blödningen avtagit men läkarna säger att det ska komma ett lass till då jag har ett område på 6x2 cm som är fullt med blod som ska ut.Har fått sett bäbisen 3 dagar i rad på VUL men känner inte riktigt att jag kan glädjas åt det ändå.Ingen vet vad det beror på och missfallsrisken är inte över ännu.Vi som åker till Thailand i 7 veckor på måndag...Fick ställa in helgens planer i Hudik för att träffa nära och kära en sista gång Jag hoppas sista lasset med blod kommer snart så jag kan fokusera på annat.Är i V.12 idag, jag som längtat så....
    Oj, lät inte roligt alls. Håller tummarna att allt går bra och att ni får en underbar Thailandsresa!!!
  • Mamsterbabe

Kan det vara möjligt att jag som är förstföderska redan kan ha fått lite kula?
    Igår när jag satt/låg i soffan så stod magen rakt ut som en boll, ganska hård var den också.
    Vet iof inte vilken vecka jag är i, tror jag är runt 8-9.

En liten fråga bara, vi säger att jag är i 8+5, är jag då i vecka 9?
    Jag blir så förvirrad av allt det här :D

• Mor Ko

Hej alla!!
    Så har jag varit hos VUL igår, vi fick se vårt söta bebis :)
    Allt såg bra ut och den lilla hjärtat prickade så sött!
    Är i vecka 8, 7+3 idag.
    Fick med ett par bilder med hem :)
    Bild är uppsatt i min galleri, ta en titt, det syns såå tydligt!
    BM sa att jag föder runt 1/7, så jag stannar kvar här i Juni gruppen tills jag får veta bekräftat via UL :)

Mår hyfsat bra, men hostar mycket och har så ont i brösten, så hårda.
    Magen är mest uppsvälld om kvällarna, och så har jag redan gått upp på nätterna för att kissa :)
    Kraaam

• Yossan
    Mamsterbabe skrev 2009-11-14 10:03:55 följande:
    Kan det vara möjligt att jag som är förstföderska redan kan ha fått lite kula?Igår när jag satt/låg i soffan så stod magen rakt ut som en boll, ganska hård var den också. Vet iof inte vilken vecka jag är i, tror jag är runt 8-9. En liten fråga bara, vi säger att jag är i 8+5, är jag då i vecka 9? Jag blir så förvirrad av allt det här :D
    Ja, 8+5 = v 9. Du har fullgjort 8 v och 5 dagar och är inne på den 9:onde, förstår du?
  • Mamsterbabe
    Yossan skrev 2009-11-14 10:38:24 följande:
    Ja, 8+5 = v 9. Du har fullgjort 8 v och 5 dagar och är inne på den 9:onde, förstår du?
    Jag tror jag förstår :)
    Fast jag har ändå ingen som helst aning om vilken vecka jag är i :S :(
    Ska be om tidigt VUL/UL när jag skriver in mig den 8 dec, då ska jag tydligen vara i vecka 12 någonstans.
  • stina84
    Kikkilajnen skrev 2009-11-13 19:23:58 följande:
    Hej tjejer!Jag åkte in akut igår med kraftiga blödningar och var helt säker på att jag fått missfall.Bäbis levde iaf men blödningarna slutade inte så jag fick stanna kvar.Nu har blödningen avtagit men läkarna säger att det ska komma ett lass till då jag har ett område på 6x2 cm som är fullt med blod som ska ut.Har fått sett bäbisen 3 dagar i rad på VUL men känner inte riktigt att jag kan glädjas åt det ändå.Ingen vet vad det beror på och missfallsrisken är inte över ännu.Vi som åker till Thailand i 7 veckor på måndag...Fick ställa in helgens planer i Hudik för att träffa nära och kära en sista gång Jag hoppas sista lasset med blod kommer snart så jag kan fokusera på annat.Är i V.12 idag, jag som längtat så....
    Usch, förstår din oro. Hoppas att allt blod kommer ut och att bebis mår bra därinne så ni kan njuta av eran resa!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Kan det vara möjligt att jag som är förstföderska redan kan ha fått lite kula?Igår när jag satt/låg i soffan så stod magen rakt ut som en boll, ganska hård var den också. Vet iof inte vilken vecka jag är i, tror jag är runt 8-9. En liten fråga bara, vi säger att jag är i 8+5, är jag då i vecka 9? Jag blir så förvirrad av allt det här :D
    Det är inte alls omöjligt att magen är större. Fast det är ju inte bebisen utan tarmar och annat som svullnat. Men det har ju iallafall med graviditeten att göra
  • mejola
    vid v9 är själva alltet inte större än en apelsin ungefär sammanlagt å de syns inte än. Men som stina sa så är de mycket som svullnar

EGO
    jisses vad trött ja är, skulle ha jobbat ihelgen men fick snällt ringa och säga att de går inte, 14 dagar i sträck blir förmycket ändå vaknade man kl 09 och kunde inte somna om
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-14 11:20:00 följande:
    vid v9 är själva alltet inte större än en apelsin ungefär sammanlagt å de syns inte än. Men som stina sa så är de mycket som svullnar EGOjisses vad trött ja är, skulle ha jobbat ihelgen men fick snällt ringa och säga att de går inte, 14 dagar i sträck blir förmycket ändå vaknade man kl 09 och kunde inte somna om
    Oj 14 dagar i streck det är tufft! Hue klarar du det? Läste tidigare att du jobbar inom äldreomsorgen med och det är ju tufft! Får man fråga vilket äldreboende du jobbar p? Lovar att inte skvallra
  • Hk83

Shit vad ni skriver här.. Jag orkar inte läsa alla sidor, brukar bara ta några stycken emellanåt..=) Har själv inte orkat skriva nått på jättelänge för jag mår så pissilla fortfarande.
    Igår var jag på inskrivning hos bm iaf. Och allt såg bra ut. Fick tid till rul den 8 januari vilket är en hel evighet (tur att jag sett den lill* på vul redan) =)
    Känner mej hur ogravid som helst fastän jag har illamåendet.. Konstigt.
    nähe nu måste jag ta hand om två styck snoriga busungar...

Svar på tråden BF Juni 2010!