• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    Hk83 skrev 2009-11-14 12:28:38 följande:
    Stina84: Ja jag käkar Lergigan comp så lite hjälp har jag fått.. Nä jag gjorde inte vul:et i samband med inskrivningen utan i v 6 för jag visste ju inte att det var nått där..=)Är det nån mer än jag som rusat upp i vikt redan?? Jag har sedan jag fick reda på graviditeten(är i v10+0) gått upp ca 4 kilo.. Skitmycket men det kan ju bero på att jag äter allt jag kommer över pga illamåendet. Hoppas det går över snart annars kommer jag ju bli smällfet och jag är ju redan mullig..=( Gick upp 22kg förra grav men då var det ju två..
    Jag hade gått upp 2 kilo lagom till inskrivningen hos bm men nu har jag mått så illa att jag gått ner 3 kilo sen dess...inte så nyttigt kanske
    Det verkar ha avstannat i alla fall d så att jag kommer nog börja gå upp i vikt snart igen.
  • Bjornis

Jag har gått ner två kilo jag. Har visserligen lite att ta av så det är ju inte direkt nån svält men har ju mått lite skumt så det är inte alla dagar jag stoppat i mig som jag brukar. Med "som jag brukar" menar jag "för mycket". Haha.
    Klart jag önskar jag kunde äta bättre nu också, äter fortf lite godis var och varannan dag och det har blivit många Mc Donalds besök på sistone MEN det enda jag är SUGEN på är Big Mac utan sås och gurka. Jag skulle kunna leva på det. Endast. 
    Salt och fett är gott. Thaimat som jag älskar annars är jag så osugen på! Knas. Hehe.
    Vecka 9+5 idag! Vul på onsdag. Håll tummarna för en fäktande bebis!

• lillaemme

vill tipsa om tranbärsjuice! de ger vi våra gamla mot illamående! dom säger att de hjälper men ja vet inte..

• Yossan

Har ni fåttt höra hjärtljuden vid inskrivningen? Jag skrevs in igår 9+4 och vet att vi provade vid inskrivningen senast, v.8 och då hördes det. Bad bm prova igår, hon var tveksam, eg. ska de inte prova förrän efter rul (jättesent ju!) för att folk har blivit oroliga när man inte hört. Vi fick lova att inte bli oroliga och så provade vi - och hörde!! Så mysigt! Börjar genast nynna på "Skymtar för en stund" (länken, bilderna kan ni bortse ifrån enda jag hittade med låten). Gråter floder när jag hör den. *varning*

Hur är det hos er, har ni fått höra hjärtljuden vid inskrivningen?? Det är ju så mysigt!!

• Yossan
    Bjornis skrev 2009-11-14 13:38:47 följande:
    .... Vecka 9+5 idag! ...
    Beräknade på samma dag! Vad kul! Lycka till på vul!
  • hoppfull trots allt
    Kikkilajnen skrev 2009-11-13 19:23:58 följande:
    Hej tjejer!Jag åkte in akut igår med kraftiga blödningar och var helt säker på att jag fått missfall.Bäbis levde iaf men blödningarna slutade inte så jag fick stanna kvar.Nu har blödningen avtagit men läkarna säger att det ska komma ett lass till då jag har ett område på 6x2 cm som är fullt med blod som ska ut.Har fått sett bäbisen 3 dagar i rad på VUL men känner inte riktigt att jag kan glädjas åt det ändå.Ingen vet vad det beror på och missfallsrisken är inte över ännu.Vi som åker till Thailand i 7 veckor på måndag...Fick ställa in helgens planer i Hudik för att träffa nära och kära en sista gång Jag hoppas sista lasset med blod kommer snart så jag kan fokusera på annat.Är i V.12 idag, jag som längtat så....
    usch vad jobbigt!
    Hoppas verkligen det går bra och att ni får en bra semester. Kan ju tala om att jag hade det liknande min förra graviditet och hon är 10 mån nu och full av bus..
    Blödde från start och dom 10 första veckorna, var på VUL en gång i veckan och blodansamlingen brevid bebben blev mindre och mindre, dom hade ingen aning om vad det berode på men det var inte helt ovanligt sa dom.. Man var ju jätteorolig och sprang och tittade i byxorna hela tiden Frågade hur farligt det var och fick som svar att det var så olika, det luriga var väl om blödningen drog med sig embryot ut.. Jag blödde inte ut allt heller för jag hade kvar lite såg dom på VULet men blödde inget mer utan det absorberades upp på något konstigt vis förklarade dom
    Håller tummarna för att det slutar lyckligt! kram..
  • hoppfull trots allt

Vecka 11

Kroppen:
    Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre

Första raden, Det syns fortfarande inte att du är gravid.. Hahaha vilket skämt när det gäller mig Min svägerska ska ha barn den 19 april och henne syns det däremot inte på, man skulle kunna tro att vi bytt veckor

• stina84
    mejola skrev 2009-11-14 11:45:18 följande:
    haha jobbar du själv inom de eller?
    haha missade ditt inlägg helt innan! När nu jobbar jag inte på äldreboende, men har gjort det tidigare. Varit mest på ceciliagården, lite på Ekåsen sedan gjorde jag praktik för lääänge sedan på hälsans äldreboende (tror det heter så)
    numer är jag inom hemtjänsten samt på akuten.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kozzan

jag har gått upp 6.5kg i bara vätska... ringen har åkt av och det är bara gympaskorna som går på

• Ellie84

hade gått upp ett halvt kilo då jag hade inskrivning i måndags på 10+4..
    Kändes skönt..
    Gick upp 17 kg med dottern och det endast på de sista 20 veckorna..
    Vill inte gå upp riktigt det än..
    På mig syns det en mage fast inte så himlastor, eller stor för att idag gått ini vecka 12 men inte baotasor..
    Svälld känner jag mig ochså fruktansvärt trött..
    Skulle kunna sova dygnet runt..Obeskrivligt trött..
    Ilamåendet finns men långt in och inte allslika påtagligt längre... skönt..

Svar på tråden BF Juni 2010!