• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    Yossan skrev 2009-11-12 11:17:52 följande:
    Jag hade den gratis gravidförsäkring man kan teckna via Trygg Hansa. Tror inte att man får något via den, men har faktiskt inte kollat upp det...
    Kolla upp det för jag kollade med dom, eftersom jag har th, och dom sa att man fick ersättning. Men jag hade extraförsäkringen så jag vet inte om det gäller om man bara har den som är gratis.. Men det är ju alltid bra och kolla.
  • Mamsterbabe

En liten fundering,
    är det bara jag som är sjukt sugen på skräpmat?
    & på köpet har fått riktigt dålig hy i ansiktet? :(
    Massa finnar överallt!

• Fargoli

Hej tjejer. Var ju till bm igår, nu kommer jag inte få äta nästan nå godis alls eller dricka nå dricka alls, för min mamma hade graviditetsdiabetes med fyran och femman, också tror dom att hon hade det med trean. Känns jobbig, eftersom godis är en sån svag punkt för mig :P Men får ju äta det ibland ialla fall
    Är det någon mer som har graviditetsdiabetes i släkten eller som själv har haft det med något tidigare barn?

• Joggi
    Mamsterbabe skrev 2009-11-12 18:01:02 följande:
    En liten fundering,är det bara jag som är sjukt sugen på skräpmat?& på köpet har fått riktigt dålig hy i ansiktet? :( Massa finnar överallt!
    Här är en till som bara vill ha skräpmat! Mår ju illa men utemat funkar=) Iaf om det äts före 15-16 tiden.. Är helt inne på kinamat, friterat! mmm...
  • Fargoli

dottan55; Hua, jag kan inte äta friterat, vi åt på kina i måndags, jag blev så illamående av friterade räkor och så. :p

• Joggi
    Fargoli skrev 2009-11-12 18:26:56 följande:
    dottan55; Hua, jag kan inte äta friterat, vi åt på kina i måndags, jag blev så illamående av friterade räkor och så. :p
    Vad olika det kan vara=) Hoppas snart att all mat går i=) Vardagsmat är bland det äckligaste jag vet just nu och jag äter myrportioner....
  • Fargoli

Jag har ingen matlust på lunchen har jag kommit på, idag fick jag tvinga i mig maten på skolan, även fast det var väldigt god mat så smakade det äckligt i min mun
    Och ägg med kaviar kan jag inte äta, brukar jämt äta det förr, men i veck 5-6 smakande det vidrigt, så sen dess har jag inte vågat äta det. Hoppas bara jag kan göra det till jul!
    Är det bara jag som längtar SJUKT MYCKET till jul?

• Thesso

Upptäckte för ett tag sen att leverpastej var riktigt äckligt. Men det kan ju bara ha varit just den dagen oxå för jag har inte provat efter. Det är ju nåt man vill äta runt jul.
    Ja jag längtar oxå till jul. Massor!!

Ska på julbord den 29/11 så jag har inte så lång tid kvar till den smarriga maten och dessert bordet på det stället är underbart!
    extrakilon here I come!

• mejola
    Mamsterbabe skrev 2009-11-12 18:01:02 följande:
    En liten fundering,är det bara jag som är sjukt sugen på skräpmat?& på köpet har fått riktigt dålig hy i ansiktet? :( Massa finnar överallt!
    finnar beror nog mer på hormonerna ska du se. Jag har också kravlings för skräpmat, på gott och ont så har ja inte råd att käka de mer än 2-3 gånger i månaden ungefär..
    jul ska bli mysigt, men ja måste jobba i jul så de blir fira med arbetskamraterna istället
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Sweetangel85
    vitvåonågratill skrev 2009-11-12 13:34:31 följande:
    Igår somnade jag halv tio på soffan...vaknade vid midnatt för att stänga av datorn och lägga mig igen och sen sov jag till imorse...försov mig tom lite imorse..tror att när senaste tidens spänningar släppte igår så gick väl luften ur mig eller nåt... Vågen fortsätter peka neråt här..jag har iofs övervikt sen innan att ta av men lite fundersam blir man ändå...är det farligt för bebis? Jag äter ju även om jag inte är så hungrig eller sugen på mat (fast jag eg inte mår illa längre), så portionerna blir ju ganska små. Vad tror ni? Eller ska jag maila och kolla med BM? (smidigt med mail till henne så man slipper jaga under telefontider)! Bara en arbetsdag kvar på denna veckan nu sen är det HELG! *längtar*
    Nej de e ingen fara, barnet tillgodosersig själv först o lämnar de som finns kvar till mamman tyyp!

Jag gick ner 3 kg me sonen o gick upp mitt första kilo i v.27!
Svar på tråden BF Juni 2010!