• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Kikkilajnen skrev 2009-11-14 20:04:07 följande:
    Tusen TACK!Skönt att höra att det inte var helt ovanligt för det sa dem inte till mig..Har fortfarande inte blött något mer men det kommer ut gammalt blod när jag torkar mig så jag hoppas att det är på väg bort även för mig Kram tillbaks!
    Skönt att det lugnat sig lite! Hoppas du kan njuta av din Thailands semester!
    kramar
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    elinasteen skrev 2009-11-14 19:27:45 följande:
    hej! Jag har inget internet hemma längre Men tänkte uppdatera lite iallafall, är i vecka 9+5 och var hos barnmorskan i förrgår så jag tjatade till mig ett vul allt såg jättefint ut och hjärtat tickade på jättefint! vet inte när jag har tillgång till dator igen, men hoppas alla mår bra!!! kram!
    Men vi har ju BF på samma dag. Hur kan du då bara vara i 9+5?? Skönt att allt såg bra ut iallafall
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kronanskvinna
    lingontott skrev 2009-11-14 18:44:29 följande:
    Måste bara dela med mig av en lite pinsam sak som hände idag... Jag har mått lite illa till och från och kräkts ett par gånger, men detta har varit under kontrollerade former trots allt och alltid skett hemma. De senaste två veckorna har jag mått mycket bättre.Idag när jag på ett kafé i ett köpcentrum för att köpa lunch så kände jag plötsligt att jag blev illamående och mycket knäsvag. Blev jättevarm och kände att jag höll på att svimma. Jag skulle just beställa men kände då att benen inte alls höll så jag klev ur kön och hann ungefär 2 meter innan benen vek sig. Där satt/halvlåg jag på golvet och började kräkas rakt ut på golvet mitt bland allt folk!För mig så kändes detta fruktansvärt pinsamt och ohygieniskt i dessa influensatider. Men såhär i efterhand när jag tänker på det så blir jag lite irriterad, för det var INGEN, varken personal eller andra kunder, som hjälpte mig eller frågade hur jag mådde. Fattar ju att folk inte vill ha sjuka människor kräkandes på cafégolv hur som helst, men ändå lite konstigt tycker jag...Någon annan som yttryckt sitt illamående på liknande olämpliga sätt?
    Dåligt att ingen hjälpte dej :(

Nått liknande hände mej igår när jag var ut o gick dock utan spyor! Jag åt väldigt sen frukost o tänkte då att jag kunde hoppa över lunchen.. Så efter jag hämtat grabben på dagis så traska vi neråt stan, en bit på 4,5 km.. Efter halva vägen känner jag hur illa jag börjar må, efter en stund kallsvettas jag & benen skakar som bara den.. var tvungen stanna o sätta mej efter vägen & dricka vatten ur sonens pipmugg då jag själv glömt min vattenflaska hemma,  men vart inte så mkt bättre.. Men tog mej ner till stan iaf, in på närmsta mack & köpte drick yogurt.. Hävde i mej den & mådde genast mkt bättre.. Så nu ska jag aldrig mer strunta i nått mål iaf, för antar det berodde på det!
  • Thesso
    kozzan skrev 2009-11-14 16:02:17 följande:
    jag har gått upp 6.5kg i bara vätska... ringen har åkt av och det är bara gympaskorna som går på
    Förra gången levde jag i foppatofflor. Att tillägga är att jag födde i december. Såg nog väldigt konstigt ut med såna skor på julmarknaden vi var på när man tänker efter så här i efterhand. hahaha!! Men, vad ska man göra.
  • Thesso

Nu har jag kommit in i perioden då jag verkligen inte känner mig gravid. Gick in i v 11 idag så det är ju lång tid innan man kan känna något liv där inne. V 16 eller vad är det dom säger är första veckan då man kan känna rörelser?
    Ska till mvc på tisdag och tänkte försöka få henne att lyssna på hjärtljud men vi får se hur det kommer att gå. Ska även kolla vad dom säger om allt gott som finns på julbordet, som tex gravad lax. Älskar verkligen lax så jag hoppas det är ok. Man hör ju så mycket olika direktiv. Samma med mögel ost. Förra gången skulle det vara pastöriserat och då var det ok att äta men nu när man läser ska man ju inte äta nån sån ost.
    Tröttheten kommer och går. Igår sov jag nästan 12 timmar och var skit trött efter nån timme då jag stigit upp och inatt sov jag runt 5,5 timmar och känner mig piggare. Kanske ska sikta på ett mellanting. Läste att tröttheten är ett tecken på att man ska ta det lugnt men vem kan göra det när man har en virvelvind hemma?

• Mamsterbabe

Usch nu är illamåendet riktigt jobbigt,
    jag måste äta konstant för att inte kräkas.
    Just nu äter jag en tallrik fil med banan, det slinker ner som tur är.
    Men usch för att må illa, vetihundan om jag tycker att Postafen funkar längre?
    De funkade första illamående-veckan, men inte nu längre.
    Kan man få starkare utskrivet?
    Det värsta är när jag jobbar tidiga mornar,
    då börjar jag jobba 05.45, och då kommer kräkset varesig jag vill det eller inte :(

Någon som har likadant?

• Thesso
    Mamsterbabe skrev 2009-11-15 08:44:50 följande:
    Usch nu är illamåendet riktigt jobbigt,jag måste äta konstant för att inte kräkas.Just nu äter jag en tallrik fil med banan, det slinker ner som tur är.Men usch för att må illa, vetihundan om jag tycker att Postafen funkar längre?De funkade första illamående-veckan, men inte nu längre.Kan man få starkare utskrivet?Det värsta är när jag jobbar tidiga mornar,då börjar jag jobba 05.45, och då kommer kräkset varesig jag vill det eller inte :( Någon som har likadant?
    Usch din stackare. Är glad att jag inte är lika illamående. Lite skulle jag kunna tänka mig så man inte går upp lika mycket i vikt som förra gången och säkert kommer göra denna gången oxå men som sagt inte lika mycket som många av er verkar göra.
    Mår inte illa ett dugg, har kanske gjort typ 3 gånger..
  • Sanna och Andreas

Svar till Mamsterbabe.

Jag är i vecka 8 (7+6) nu och har mått jätteilla sen vecka 6, dem senaste dagarna känner jag att det har börjat vända, nu är jag mer hungrig men inte sugen eller vad man ska säga och det gör så att jag mår illa. Men jag fick utskrivet Lergigan comp och det har fungerat bra när jag måste till skolan eller ska bort, vissa måste ta regelbundet med jämna mellan rum men jag har bara behövt ta vid behov.

Om du verkligen mår dåligt av illamåendet kontakta din bm eller en läkare på vårdcentralen. Hoppas du får må bättre snart :)

• Bustrollen
    Mamsterbabe skrev 2009-11-15 08:44:50 följande:
    Usch nu är illamåendet riktigt jobbigt,jag måste äta konstant för att inte kräkas.Just nu äter jag en tallrik fil med banan, det slinker ner som tur är.Men usch för att må illa, vetihundan om jag tycker att Postafen funkar längre?De funkade första illamående-veckan, men inte nu längre.Kan man få starkare utskrivet?Det värsta är när jag jobbar tidiga mornar,då börjar jag jobba 05.45, och då kommer kräkset varesig jag vill det eller inte :( Någon som har likadant?
    Jag fick lergigan komp utskrivet. Tar det morgon och kväll för att undvika illamående och spyor. Prostafen funkade första veckan när jag bara mådde lite illa, sen så funkade ingenting...testade allt jag kunde komma på.
  • Mamsterbabe
    Bustrollen skrev 2009-11-15 09:58:18 följande:
    Jag fick lergigan komp utskrivet. Tar det morgon och kväll för att undvika illamående och spyor. Prostafen funkade första veckan när jag bara mådde lite illa, sen så funkade ingenting...testade allt jag kunde komma på.
    Hur får jag det här utskrivet?
    Jag känner mig bara jättegnällig, jag menar det finns ju dom som har det mycket värre än jag? :(
Svar på tråden BF Juni 2010!