• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    LinaMarie skrev 2009-11-15 10:46:47 följande:
    Bustrollen; ja jag har testat postafen men inte lergigan. Så jag får nog ringa henne imorgon och kolla om jag kan få dem. Men dessa tabletter kan inte skada barnet på något sätt? Är lite orolig för det...
    Kolla här: www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

De ska inte skada barnet vad jag vet. Min bm skrev ju ut det till mig och det är ngr fler här inne som äter det också så det är nog okej.
    Det finns lergigan och så finns det lergigan komp. Lergigan blir man trött av...lergigan komp finns det koffein i så det ska motverka tröttheten man kan få av tabletterna. Så det ända jag kan tänka mig att man ska vara försiktig med är att inte dricka för mycket kaffe och dyl med koffein i så att man inte överstiger dagsnivån som de rekomenderar.
  • Fargoli

Jag har så sjukt ömma bröst just nu. Och speciellt på kvällarna när jag tar av mig bh.n och på mornarna när jag inte satt på mig den än. Igårkväll mådde jag illa för första gången på länge, var nog för den där kebabrullen jag åt. Är i vecka 10 nu (9+4) Tiden går så segt

• LinaMarie

Bustrollen: usch det låter inge vidare, vill ju inte få i mig något koffein och jag är beroende av bilen och kan man då få minskad reaktionsförmåga är ju inte det så lysande. Ja jag får nog prata igenom det med bm imorgon så om det finns något annat sätt också.
    Men tack!

• Bustrollen
    LinaMarie skrev 2009-11-15 11:05:52 följande:
    Bustrollen: usch det låter inge vidare, vill ju inte få i mig något koffein och jag är beroende av bilen och kan man då få minskad reaktionsförmåga är ju inte det så lysande. Ja jag får nog prata igenom det med bm imorgon så om det finns något annat sätt också. Men tack!
    Lite koffein får vi ju få i oss och jag har faktiskt inte märkt ngn skillnad på min reaktion. Jag reagerar ju långsammare när jag är sjukt trött pga alla spyor och energiförlusten pga det, än vad jag gör av tabletterna...nu är jag pigg och alert nästan hela dagen. Men kolla med din bm som sagt...så kanske hon har ngt bra råd till dig.
  • Fargoli

Nu har jag lagt upp bild på mitt galleri från vul vecka nio, kika gärna

• stina84

usch säger jag bara. Tycker så synd om alla er som mår illa och kräks här inne. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara...
    Jag mår hur bra som helst. Förstoppad och ömmande bröst är det enda. Börjar undra om jag verkligen är gravid... Jag behöver ju inte ens gå upp och ksisa på nätterna. Önskar jag hade något symtom så man kände sig lite mer säker på att man är gravid... Har inte Kub föräns den 2 december..Låååång tid kvar!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fargoli

stina84: Jag behöver inte heller gå upp och kissa på nätterna, har inte behövt det en ända gång. Men i och för sig är jag så mörkrädd att jag inte törs det, men kissar jättemycket på mornarna istället.

• stina84
    Fargoli skrev 2009-11-15 11:32:29 följande:
    stina84: Jag behöver inte heller gå upp och kissa på nätterna, har inte behövt det en ända gång. Men i och för sig är jag så mörkrädd att jag inte törs det, men kissar jättemycket på mornarna istället.
    Jag har jätte svårt att tömma blåsan ordentligt på morgonen... Konstigt.. Är jätte kissenödig när dottern vaknar vod 7 och måste gå på toa då. Sedan får jag sitta och pressa och ta i för att få ut allt... Är i v. 10+5 vilken vecka är du i?
    Kan du inte tända lampan då?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fargoli

Okej. Jag är i 9+4 idag.
    Jo, men sen hatar jag att släcka den när det bli mörkt och jag måste springa in till rummet :p Haha. Fast är det akut brukar jag skynda mig också väcker jag sambon :P
    Också är jag för trött att gå upp på natten, då håller jag mig hellre :P

• Thesso

Igår åkte gravidbrallorna på och guuuud så skönt det var! Men jag fick direkt gravid mage! Frågade gubben om han tyckte det oxå och så var det ju så klart. Vi skulle ha besök och vill inte direkt berätta för någon eftersom jag inte gått in i v 12 än. Riktig mage hade jag. Så mysigt!!!

Svar på tråden BF Juni 2010!