• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    Mamsterbabe skrev 2009-11-15 10:02:05 följande:
    Hur får jag det här utskrivet?Jag känner mig bara jättegnällig, jag menar det finns ju dom som har det mycket värre än jag? :(
    Jag ringde till barnmorskan och hon ringde till vårdcentralen och så skickade de receptet till apoteket på direketen och så fick jag medicin samma eftermiddag.

Klart man blir gnällig, det är jättejobbigt att må illa och spy. Jag har gått omkring och sett ynklig ut ett bra, varit gnällig och dan...men vad ska man göra? Man mår ju inte bra av att spy och vara illamående, det tar på krafterna. Vi har ju faktiskt en anledning till varför vi mår så här, hormoniellt och fysiskt. Klart det finns de som har det värre, men det här är ju jobbigt för DIG och då ska ju du få hjälpen du behöver. Vi behöver all energi vi kan avvara, trötta blir vi ju ändå menar jag.
  • MaraFara

Snacka om symtomfri.. Har nog kommit in spökveckorna.. Nästan alla symtom och tecken har försvunnit.. Kvar är lite trötthet, smått ömma bröst å gasig mage..

• Thesso
    MaraFara skrev 2009-11-15 10:13:41 följande:
    Snacka om symtomfri.. Har nog kommit in spökveckorna.. Nästan alla symtom och tecken har försvunnit.. Kvar är lite trötthet, smått ömma bröst å gasig mage..
    Samma som här. Vilken vecka är du i? Jag är 10+0
  • MaraFara

Jag är i 10+4 enl mina beräkningar, men 10+0 enligt det VUL jag gjorde för 3 veckor sen.. Kör på mina egna beräkningar fram tills jag får ett bättre VUL den 27 november..

• MaraFara

Kan ju inte ens räkna :).. 10+5 enl egna beräkningar, och 10+1 enl VUL som tog 2 min på akuten..

• Winterfresh

Är också inne i spökveckorna, känner ingenting förutom lite ömma bröst. Är i 11+4 idag. Gasig mage har jag lite till och från.
    Ska på ul för KUB den 23:e och längtar så fruktansvärt efter att få se den lille i magen... så jag hoppas kommande vecka går fort...

• LinaMarie

Hej allihopa, det var ett tag sedan jag skrev här nu men problemet är detsamma som sist. Jag kräks. Hela tiden.
    Nu var det en vecka sedan jag kunde äta något utan att spy upp hälften eller allt några minuter senare.
    Har gått ner snart 3kg på denna veckan nu och vet inte vad jag ska ta mig till. Vill ju inte skada mitt lilla barn! Har testat åksjuketabletter, armband, äta ofta och lite, ingefära, och min doula har gjort behandlingar på mig men inget hjälper. Och det är inte bara på morgonen som ni förstår utan hela dygnet, spyr även på nätterna.

Snälla hjälp mig...

• Bustrollen
    LinaMarie skrev 2009-11-15 10:32:05 följande:
    Hej allihopa, det var ett tag sedan jag skrev här nu men problemet är detsamma som sist. Jag kräks. Hela tiden.Nu var det en vecka sedan jag kunde äta något utan att spy upp hälften eller allt några minuter senare. Har gått ner snart 3kg på denna veckan nu och vet inte vad jag ska ta mig till. Vill ju inte skada mitt lilla barn! Har testat åksjuketabletter, armband, äta ofta och lite, ingefära, och min doula har gjort behandlingar på mig men inget hjälper. Och det är inte bara på morgonen som ni förstår utan hela dygnet, spyr även på nätterna. Snälla hjälp mig...
    Ring bm och be om tabletter, gissar att du testat prostafen redan. Det finns ngr som heter lergigan komp som funkar på mig i alla fall...har du fått dem?
  • LinaMarie

Bustrollen; ja jag har testat postafen men inte lergigan. Så jag får nog ringa henne imorgon och kolla om jag kan få dem. Men dessa tabletter kan inte skada barnet på något sätt? Är lite orolig för det...

Svar på tråden BF Juni 2010!