• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-14 15:24:11 följande:
    haha missade ditt inlägg helt innan! När nu jobbar jag inte på äldreboende, men har gjort det tidigare. Varit mest på ceciliagården, lite på Ekåsen sedan gjorde jag praktik för lääänge sedan på hälsans äldreboende (tror det heter så)numer är jag inom hemtjänsten samt på akuten.
    okej, men akuten är väl kul, eller hur man nu ska säga om akut sjuka människor det är inga av de ställerna ja jobbar på kan ja ju nämna
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • lingontott

Måste bara dela med mig av en lite pinsam sak som hände idag... Jag har mått lite illa till och från och kräkts ett par gånger, men detta har varit under kontrollerade former trots allt och alltid skett hemma. De senaste två veckorna har jag mått mycket bättre.

Idag när jag på ett kafé i ett köpcentrum för att köpa lunch så kände jag plötsligt att jag blev illamående och mycket knäsvag. Blev jättevarm och kände att jag höll på att svimma. Jag skulle just beställa men kände då att benen inte alls höll så jag klev ur kön och hann ungefär 2 meter innan benen vek sig. Där satt/halvlåg jag på golvet och började kräkas rakt ut på golvet mitt bland allt folk!

För mig så kändes detta fruktansvärt pinsamt och ohygieniskt i dessa influensatider. Men såhär i efterhand när jag tänker på det så blir jag lite irriterad, för det var INGEN, varken personal eller andra kunder, som hjälpte mig eller frågade hur jag mådde. Fattar ju att folk inte vill ha sjuka människor kräkandes på cafégolv hur som helst, men ändå lite konstigt tycker jag...

Någon annan som yttryckt sitt illamående på liknande olämpliga sätt?

• kozzan
    lingontott skrev 2009-11-14 18:44:29 följande:
    Måste bara dela med mig av en lite pinsam sak som hände idag... Jag har mått lite illa till och från och kräkts ett par gånger, men detta har varit under kontrollerade former trots allt och alltid skett hemma. De senaste två veckorna har jag mått mycket bättre.Idag när jag på ett kafé i ett köpcentrum för att köpa lunch så kände jag plötsligt att jag blev illamående och mycket knäsvag. Blev jättevarm och kände att jag höll på att svimma. Jag skulle just beställa men kände då att benen inte alls höll så jag klev ur kön och hann ungefär 2 meter innan benen vek sig. Där satt/halvlåg jag på golvet och började kräkas rakt ut på golvet mitt bland allt folk!För mig så kändes detta fruktansvärt pinsamt och ohygieniskt i dessa influensatider. Men såhär i efterhand när jag tänker på det så blir jag lite irriterad, för det var INGEN, varken personal eller andra kunder, som hjälpte mig eller frågade hur jag mådde. Fattar ju att folk inte vill ha sjuka människor kräkandes på cafégolv hur som helst, men ändå lite konstigt tycker jag...Någon annan som yttryckt sitt illamående på liknande olämpliga sätt?
    vad hemskt. jag skulle skunkit genom golvet... jag kräktes på en perong min förra graviditet men din var värre...
  • mejola
    Måste bara dela med mig av en lite pinsam sak som hände idag... Jag har mått lite illa till och från och kräkts ett par gånger, men detta har varit under kontrollerade former trots allt och alltid skett hemma. De senaste två veckorna har jag mått mycket bättre.Idag när jag på ett kafé i ett köpcentrum för att köpa lunch så kände jag plötsligt att jag blev illamående och mycket knäsvag. Blev jättevarm och kände att jag höll på att svimma. Jag skulle just beställa men kände då att benen inte alls höll så jag klev ur kön och hann ungefär 2 meter innan benen vek sig. Där satt/halvlåg jag på golvet och började kräkas rakt ut på golvet mitt bland allt folk!För mig så kändes detta fruktansvärt pinsamt och ohygieniskt i dessa influensatider. Men såhär i efterhand när jag tänker på det så blir jag lite irriterad, för det var INGEN, varken personal eller andra kunder, som hjälpte mig eller frågade hur jag mådde. Fattar ju att folk inte vill ha sjuka människor kräkandes på cafégolv hur som helst, men ändå lite konstigt tycker jag...Någon annan som yttryckt sitt illamående på liknande olämpliga sätt?
    många är nog rätt livrädda för svininfluensan ja så nog därför, ja tror annars hade folk reagerat annolunda.
    Hmm änsålänge som mest pinsammast har ja nog bara spytt ner gubbens kompis kök när de höll på med mat, men de är inte så hemskt farligt ändå.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Fargoli

Vi kommer inte lyssna på hjärtljuden förrän i vecka 24. Men jag kommer ju få göra två ul till. Först den 30 november, ett extra pga mitt tidigare mf, sen rul den 28 december. Jag är glad att jag får göra dom två ul.
    Jag har redan gått upp tre kilo i onsdags på inskrivningen vecka 10 (9+0) , men känner mig inte så besvärad av det, ännu

• elinasteen

hej! Jag har inget internet hemma längre Men tänkte uppdatera lite iallafall, är i vecka 9+5 och var hos barnmorskan i förrgår så jag tjatade till mig ett vul allt såg jättefint ut och hjärtat tickade på jättefint! vet inte när jag har tillgång till dator igen, men hoppas alla mår bra!!! kram!

• Kikkilajnen

hoppfull trots allt skrev 2009-11-14 15:12:53 följande:

usch vad jobbigt! Hoppas verkligen det går bra och att ni får en bra semester. Kan ju tala om att jag hade det liknande min förra graviditet och hon är 10 mån nu och full av bus.. Blödde från start och dom 10 första veckorna, var på VUL en gång i veckan och blodansamlingen brevid bebben blev mindre och mindre, dom hade ingen aning om vad det berode på men det var inte helt ovanligt sa dom.. Man var ju jätteorolig och sprang och tittade i byxorna hela tiden Frågade hur farligt det var och fick som svar att det var så olika, det luriga var väl om blödningen drog med sig embryot ut.. Jag blödde inte ut allt heller för jag hade kvar lite såg dom på VULet men blödde inget mer utan det absorberades upp på något konstigt vis förklarade dom Håller tummarna för att det slutar lyckligt! kram..
    Tusen TACK!
    Skönt att höra att det inte var helt ovanligt för det sa dem inte till mig..
    Har fortfarande inte blött något mer men det kommer ut gammalt blod när jag torkar mig så jag hoppas att det är på väg bort även för mig
    Kram tillbaks!
  • stina84
    kozzan skrev 2009-11-14 16:02:17 följande:
    jag har gått upp 6.5kg i bara vätska... ringen har åkt av och det är bara gympaskorna som går på
    Oj! Är det ditt första barn? Om inte, var det så sist med? Hoppas det lugnar sig!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-14 17:36:30 följande:
    okej, men akuten är väl kul, eller hur man nu ska säga om akut sjuka människor det är inga av de ställerna ja jobbar på kan ja ju nämna
    Ja visst är det kul och som uska får man göra hur mycket som helst på en akutmottagning Men det är tufft och man har mycket ansvar och det krävs att man har skin på näsan och lite vassa armbågar om du förstår vad jag menar
  • stina84
    Usch jag lider med dig. Fattar inte heller att ingen brydde sig.
    Jag var på Gekås i Ullared för någon månad sedan och då började en pojke på kanske 8år kräkas och hans pappa såg enormt stressad ut och folk flydde dem. Jag gick fram till honom och sa till honom att vara lugn och att jag skulle hämta personal som fick ta hand om det. Han var jätte tacksam. Tyckte så synd om honom.

Mins även när min dotter var 1½ år så fick hon en banan i handen. Hon satrt och åt i sin vagn och vi gick på stan. Rätt som det är ser jag att hon får panik. Hon får ingen luft. Vi är då inne i en butik och jag bara slänger min väska och kassar jag har i handen, sliter upp ungen ur vagnen och vänder henne upp och ner och dunkar till henne i ryggen. Då kräks hon upp bananen, och den var STOR! Både jag och hon börjar störtlipa. Ingen i butiken, varken personal eller andra frågade hur det gick utan stod bara och glodde och sedan skötte sitt igen! Jag gick ut därifrån , skakade i hela kroppen, mådde illa och ville bara hem. När jag kom till parkeringshuset inser jag att jag inte fått med mig varken kassar eller handväska. Som tur var låg det kvar i butiken, på golvet. Inte ens det hade de brytt sig om att ta hand om. Var ändå i en liten butik, Sisters... Än idag kan jag inte ge henne banan på det viset och hon är nu 2½ år...
Svar på tråden BF Juni 2010!