• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi

Hello! Nu har vi gått in i vecka 12!! En vecka kvar till den "kritiska" perioden är över och 2 veckor kvar till UL! =)

• Fargoli
    Joggi skrev 2009-11-15 12:36:23 följande:
    Hello! Nu har vi gått in i vecka 12!! En vecka kvar till den "kritiska" perioden är över och 2 veckor kvar till UL! =)
    Vad skönt!
  • Joggi
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:57:32 följande:
    Vad skönt!
    Ja tiden går fort! Faktiskt=)
  • Fargoli
    Joggi skrev 2009-11-15 12:59:02 följande:
    Ja tiden går fort! Faktiskt=)
    Det tycker inte jag, inte än i alla fall :P
  • Joggi
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:59:49 följande:
    Det tycker inte jag, inte än i alla fall :P
    Hoppas att det vänder=)
    Otroligt egentligen att min tid går fort eftersom jag bara ligger!=) Men man ska inte klaga=)
  • MaraFara

Apropå kissa på nätterna.. Är uppe varje natt 1-2 ggr å kissar.. Skitdrygt, men men.. Det är väl lika bra att vänja sig för sen blir det ju av andra anledningar man vaknar på nätterna..

• Fargoli
    Joggi skrev 2009-11-15 13:02:24 följande:
    Hoppas att det vänder=)Otroligt egentligen att min tid går fort eftersom jag bara ligger!=) Men man ska inte klaga=)
    Men på ett sätt så känns det som att det går fort, om man kollar bakåt, men om man kollar framåt så känns det som en evighet :P
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-15 12:00:42 följande:
    Härligt! Jag går också med gravidbyxor ibland. Har en mamma kjol jag flitigt använder nu Annars blir det vanliga byxor med gmmiband i
    Verkar bara vara jag som använder mina vanliga jeans ännu. Har skärpet ett hål längre ut, men annars är det inga problem. Gravidbyxor skulle nog bara ramla av. Och det är ju inte det att jag inte äter för det GÖR jag, ska gudarna veta, är hungrig konstant. Har nog gått upp något kilo, men det märks då inte på byxorna. Är det bara jag som är sån?
  • Yossan
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:01:22 följande:
    Thesso: Ja, det kan vi ju, men jag är nog bara lite fjantig också, har ju hunden ändå som jag kan ta med mig upp. Och när jag väl kommit upp så är jag inte rädd. Fast jag är inte så himla mörkrädd heller, eftersom varannan vecka jobbar sambon kväll så han slutar tolv, då måste jag lägga mig själv och släcka allt och det går ju bra Jag har också börjat använda min gravidkläder nu, så hilma skönt! Vilken vecka är du i?
    Här är en titt som är mörkrädd. Har varit ensam hemma i helgen och haft en liten lampa tänd i hallen (intill sovrummet) och det har känts bättre. Vet inte heller vad jag är rädd för. Mest obehagligt tycker jag att det är när katten som ligger och sover plötsligt vaknar och stirrar på en punkt ute i ingenstans och vägrar låta sig avstyras genom klappar eller mys. Spöke?? Men sånt tror jag ju egentligen inte på. Skumt är det iaf.
  • Vilda Tiger

Yossan
    Va avis jag blir! Jag har gått upp tre kg men är rätt nöjd med det ändå. Jag kämpar för att inte äta så mkt men mer än vanligt slinker ner.

Thesso
    Det handlar ju om hur du har moderkakan med. Vet du om du hade den i framvägg eller bakvägg förra ggn? Jag hade min i framvägg då jag väntade Lyckeli och kände inte sparkar förrän v 22. Men hon var en lugn bebis med, och är det än. Jag hoppas få testa att ha den i bakvägg denna gång, så jag kan känna mer.

Jag är på sista dagen i v 12! Imorgon är det vecka 13 och på tisdag ska jag till bm. Hoppas att jag får höra hjärtljuden då. En vecka efter det är det VUL med min läkare, inte för att jag har krävt det utan för att det är standard på spec-mvc. Men jag tackar och tar emot, det är ju alltid skoj att få se sin bebis en extra gång.

Svar på tråden BF Juni 2010!