• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    Fargoli skrev 2009-11-15 11:54:03 följande:
    Okej. Jag är i 9+4 idag.Jo, men sen hatar jag att släcka den när det bli mörkt och jag måste springa in till rummet :p Haha. Fast är det akut brukar jag skynda mig också väcker jag sambon :POckså är jag för trött att gå upp på natten, då håller jag mig hellre :P
    Det finns ju såna lampor som man sätter i vägguttaget som bara ger lite lite ljus, kan ni inte skaffa såna?
  • stina84

Thesso: Det du skrev om att man tidigast kan känna sparkar i v.16 stämmer verkligen inte. Jag kände mcyket tidigare när jag väntade dottern!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Thesso skrev 2009-11-15 11:57:17 följande:
    Igår åkte gravidbrallorna på och guuuud så skönt det var! Men jag fick direkt gravid mage! Frågade gubben om han tyckte det oxå och så var det ju så klart. Vi skulle ha besök och vill inte direkt berätta för någon eftersom jag inte gått in i v 12 än. Riktig mage hade jag. Så mysigt!!!
    Härligt! Jag går också med gravidbyxor ibland. Har en mamma kjol jag flitigt använder nu Annars blir det vanliga byxor med gmmiband i
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fargoli

Thesso: Ja, det kan vi ju, men jag är nog bara lite fjantig också, har ju hunden ändå som jag kan ta med mig upp. Och när jag väl kommit upp så är jag inte rädd. Fast jag är inte så himla mörkrädd heller, eftersom varannan vecka jobbar sambon kväll så han slutar tolv, då måste jag lägga mig själv och släcka allt och det går ju bra

Jag har också börjat använda min gravidkläder nu, så hilma skönt! Vilken vecka är du i?

• Thesso
    stina84 skrev 2009-11-15 11:59:40 följande:
    Thesso: Det du skrev om att man tidigast kan känna sparkar i v.16 stämmer verkligen inte. Jag kände mcyket tidigare när jag väntade dottern!
    Asså, ja jag hoppas verkligen på det. Jag kände inte alls tidigt med sonen. Typ v 22 minst tror jag. Hoppas det blir tidigare denna gången!

Vet nån om man känner sparkar tidigare med andra än första barnet?
  • Fargoli

Jag har läst att man kan känna dom tidigare med andra eftersom man "vet hur det ska kännas" då. Det är nog väldigt individuellt.

• Thesso
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:01:22 följande:
    Thesso: Ja, det kan vi ju, men jag är nog bara lite fjantig också, har ju hunden ändå som jag kan ta med mig upp. Och när jag väl kommit upp så är jag inte rädd. Fast jag är inte så himla mörkrädd heller, eftersom varannan vecka jobbar sambon kväll så han slutar tolv, då måste jag lägga mig själv och släcka allt och det går ju bra Jag har också börjat använda min gravidkläder nu, så hilma skönt! Vilken vecka är du i?
    Skönt med hund. Vi har larm så det är rätt skönt oxå. men ibland när man vaknar på natten får jag för mig att jag hör larmet börja ticka ner. Det är jobbigt. Det gick av misstag en gång när sonen var liten liten bäbis och jag precis hade ammat honom så satt jag i stolen och hörde hur det började ticka och sen kom tjutet. Då pumpade adrenalinet för fullt. Som tur var så var det bara katten som av någon aledning fått det att gå (vilket inte ska vara möjligt)

Jag är i v 11. 10+0 idag. Du då?
  • Fargoli
    Thesso skrev 2009-11-15 12:03:45 följande:
    Skönt med hund. Vi har larm så det är rätt skönt oxå. men ibland när man vaknar på natten får jag för mig att jag hör larmet börja ticka ner. Det är jobbigt. Det gick av misstag en gång när sonen var liten liten bäbis och jag precis hade ammat honom så satt jag i stolen och hörde hur det började ticka och sen kom tjutet. Då pumpade adrenalinet för fullt. Som tur var så var det bara katten som av någon aledning fått det att gå (vilket inte ska vara möjligt)Jag är i v 11. 10+0 idag. Du då?
    Okej, jag är rädd för minsta lilla ljud på kvällarna. Och när jag lagt mig och hunden eller katten rör sig så måste jag tända lampan och kolla. Men vet inte vad jag är rädd för. Jag är i vecka 10, (9+4) idag.
  • Thesso
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:05:56 följande:
    Okej, jag är rädd för minsta lilla ljud på kvällarna. Och när jag lagt mig och hunden eller katten rör sig så måste jag tända lampan och kolla. Men vet inte vad jag är rädd för. Jag är i vecka 10, (9+4) idag.
    Jag är som likadan. Men det har på något sätt blivit betydligt bättre sen sonen kom. Mycket lugnare och tryggare när han är hemma.
  • Fargoli
    Thesso skrev 2009-11-15 12:14:03 följande:
    Jag är som likadan. Men det har på något sätt blivit betydligt bättre sen sonen kom. Mycket lugnare och tryggare när han är hemma.
    Jag hoppas min mörkerrädsla släpper tills barnet kommer för oss. Eftersom man vill ju inte vara rädd om ens barn är det, då vill man ju kunna lugna den.
Svar på tråden BF Juni 2010!