• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • lingontott
    stina84 skrev 2009-11-14 20:39:02 följande:
    Usch jag lider med dig. Fattar inte heller att ingen brydde sig. Jag var på Gekås i Ullared för någon månad sedan och då började en pojke på kanske 8år kräkas och hans pappa såg enormt stressad ut och folk flydde dem. Jag gick fram till honom och sa till honom att vara lugn och att jag skulle hämta personal som fick ta hand om det. Han var jätte tacksam. Tyckte så synd om honom. Mins även när min dotter var 1½ år så fick hon en banan i handen. Hon satrt och åt i sin vagn och vi gick på stan. Rätt som det är ser jag att hon får panik. Hon får ingen luft. Vi är då inne i en butik och jag bara slänger min väska och kassar jag har i handen, sliter upp ungen ur vagnen och vänder henne upp och ner och dunkar till henne i ryggen. Då kräks hon upp bananen, och den var STOR! Både jag och hon börjar störtlipa. Ingen i butiken, varken personal eller andra frågade hur det gick utan stod bara och glodde och sedan skötte sitt igen! Jag gick ut därifrån , skakade i hela kroppen, mådde illa och ville bara hem. När jag kom till parkeringshuset inser jag att jag inte fått med mig varken kassar eller handväska. Som tur var låg det kvar i butiken, på golvet. Inte ens det hade de brytt sig om att ta hand om. Var ändå i en liten butik, Sisters... Än idag kan jag inte ge henne banan på det viset och hon är nu 2½ år...
    Ja det är ju inte klokt att folk bara tittar upp och sen låtsas som ingenting!! Det skulle man ju själv aldrig göra! Jag har en viss förståelse för att ingen hjälpte mig, i och med influensaskräcken som råder och att folk dessutom satt och åt sin lunch. Det är inte jättetrevligt att se en vuxen människa kräkas på golvet sådär, de trodde säkert jag var bakfull. Tycker ändå att de kunde ha frågat hur jag mådde, det kunde ju ha varit nåt allvarligt fel. Men att de inte hjälpte dig och din dotter är katastrof! Tycker att personalen borde ha ryckt in åtminstone. Förstår att du måste ha blivit jätterädd!
  • Kamikazee

Ni skriver för mycket, hänger ju inte med

Har blivit sjukskriven i en månad och fick recept på legergian comp. Blä. Vill bara sluta må illa. Jag har iallafall gått in i v 10 nu (9+1), men har en jävla ångest då jag fick de dåliga beskeden i våras i denna vecka. Ska inte till BM förrän nästa tisdag och göra UL och ta blodprov till KUB.

Ska ringa chefen imorgon också och förklara för henne att jag blir borta från jobbet ett tag. Inte ett samtal jag ser fram emot, men vad ska jag göra. Känner man sig konstant sjösjuk på en båt med ständig sjögång så...

Jag kan fortfarande ha mina vanliga byxor, men jag har börjat få knäppa upp knappen när jag sätter mig. Annars får jag ont i magen
    Har blivit ganska svullen nu. Magen har ju ballat ur med detta illamående och ständiga kräkningar. Men vad göra.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Xtra
    Yossan: Jag använder också mina vanliga byxor, men funkar bara med jeansen med låg midja. De med normalhög midja funkar inte alls, där kan jag inte ens knäppa knappen. Puh. Fast i helgen gick jag i mysbyxor, gud så skönt det var!

Stina84: Jag behöver inte heller gå upp på natten för att kissa, OM jag sover gott och inte vaknar en enda gång. Dock brukar jag sova lite halvoroligt och vaknar en gång varje natt, oftast runt 03-tiden, då går jag upp och kissar. Men sover jag har jag inga problem med att hålla mig itll morgonen! Samma sak på dagtid, jag behöver inte springa på toa varje timme som min gravida syster tex, oerhört skönt måste jag säga!
  • Joggi
    Fargoli skrev 2009-11-15 13:05:07 följande:
    Men på ett sätt så känns det som att det går fort, om man kollar bakåt, men om man kollar framåt så känns det som en evighet :P
    Ja men så är det, är nog så jag tänker.. v 12 vet jag kändes som en hel evighet till för ett tag sen och nu är man här...
  • mejola
    MaraFara skrev 2009-11-15 13:02:27 följande:
    Apropå kissa på nätterna.. Är uppe varje natt 1-2 ggr å kissar.. Skitdrygt, men men.. Det är väl lika bra att vänja sig för sen blir det ju av andra anledningar man vaknar på nätterna..
    jag hade nog föredragit att vakna och klivit upp än som de är nu att på morgonen har ja tokont i magen för att ja är riktigt extremt kissnödig
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84
    Xtra skrev 2009-11-15 17:28:44 följande:
    Yossan: Jag använder också mina vanliga byxor, men funkar bara med jeansen med låg midja. De med normalhög midja funkar inte alls, där kan jag inte ens knäppa knappen. Puh. Fast i helgen gick jag i mysbyxor, gud så skönt det var!Stina84: Jag behöver inte heller gå upp på natten för att kissa, OM jag sover gott och inte vaknar en enda gång. Dock brukar jag sova lite halvoroligt och vaknar en gång varje natt, oftast runt 03-tiden, då går jag upp och kissar. Men sover jag har jag inga problem med att hålla mig itll morgonen! Samma sak på dagtid, jag behöver inte springa på toa varje timme som min gravida syster tex, oerhört skönt måste jag säga!
    Jo visst är det skönt på ett sätt att slippa eländet. Snart så slipper ju de andra det med, för att i slutet av graviditeten bli så igen. Då kommer vi alla får springa ofta på toaletten

Idag har vi farit och flängt. Varit på kalas och ätit smörgåstårta, såååå gott Sedan har vi varit hos svärmor och svärfar och fått hem en massa möbler från min mans morfar. Känns konstigt att ha allt hemma här, men man vänjer sig kanske..
    En trevlig dag har det varit iallafall Imorgon börjar en ny vecka, tråkigt då min man börjar jobba igen. En annan går ju hemma hela dagarna, är så drygt...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-15 18:51:53 följande:
    jag hade nog föredragit att vakna och klivit upp än som de är nu att på morgonen har ja tokont i magen för att ja är riktigt extremt kissnödig
    så har jag det med! Det värsta är att jag har svårt att tömma hela blåsan. Få ta i, nästan som när man bajsar, för att få ut även de sista 100ml.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vitvåonågratill

Hemma igen från kärleken då! Lika tomt och trist varje gång...och söndagsångest på det, blä som sagt!

Men annars är det bra...spänner i magen på kvällen och ömma bröst men annars känner jag mig inte gravid för fem öre vilket såklart är oroande men jag ska försöka ha is i magen till v 13 då det är ett UL inbokat igen. Nu vet iaf mina föräldrar med, sen förra helgen, och i helgen berättade vi för hans föräldrar och jisses vad mamman blev glad! Mina päron tog det mer med ro! Och hans pappa med...men han gör aldrig några frivolter direkt över någonting!

Har även kikat på lght i helgen, och vi ska nog tacka ja! Den är nyrenoverad med väldigt öppen yta och ca 3 meter i tak! Jättefin! Ska bara räkna så vi har råd... :-s

• mejola
    stina84 skrev 2009-11-15 19:53:26 följande:
    så har jag det med! Det värsta är att jag har svårt att tömma hela blåsan. Få ta i, nästan som när man bajsar, för att få ut även de sista 100ml.
    känner igen de, så är de här med, men blåsar blir väl slapp allteftersom  under graviditeten har ja för mig?
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • vitvåonågratill

Förresten, man hinner/orkar inte alltid läsa igenom allt här inne alla dagar så om jag missat att gratta någon det senaste så säger jag GRATTIS nu istället! Efter typ VUL/UL eller liknande! Eller om ngn gift sig eller förlovat sig eller fått nytt boende!

Svar på tråden BF Juni 2010!