• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    vitvåonågratill skrev 2009-11-15 21:02:21 följande:
    Förresten, man hinner/orkar inte alltid läsa igenom allt här inne alla dagar så om jag missat att gratta någon det senaste så säger jag GRATTIS nu istället! Efter typ VUL/UL eller liknande! Eller om ngn gift sig eller förlovat sig eller fått nytt boende!
    hahaha, det var en bra grattis-lösning ju
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-15 21:09:22 följande:
    hahaha, det var en bra grattis-lösning ju
    Ja, jag får så dåligt samvete om man råkat missa något ju! Vill ju inte verka dryg!
  • hoppfull trots allt

här går det undan i skrivandet ska läsa ikapp lite sen men först bjuda på lite jämföra bilder.. Alla tjatar om hur stor jag är och visst jag har blivit stor fort men det måste ju inte vara tvillingar för det! Är ju visserligen bara 10 månader sen jag födde sist men jag var normalviktig innan jag plussade.. Lite nervös blir jag ju när jag kollat gamla magbilder..

PÅ denna bild är är jag i v 22+0...

V 22+0  5/9-08

och på denna i v 9+4 enligt FL uträkning...

nya

Någon mer med stor gravidmage redan?

• Thesso

hoppfull trots allt skrev 2009-11-15 21:32:05 följande:

här går det undan i skrivandet ska läsa ikapp lite sen men först bjuda på lite jämföra bilder.. Alla tjatar om hur stor jag är och visst jag har blivit stor fort men det måste ju inte vara tvillingar för det! Är ju visserligen bara 10 månader sen jag födde sist men jag var normalviktig innan jag plussade.. Lite nervös blir jag ju när jag kollat gamla magbilder..PÅ denna bild är är jag i v 22+0...och på denna i v 9+4 enligt FL uträkning...Någon mer med stor gravidmage redan?
    Oj, det var verkligen gravidmage. så mysigt!!
    har allt lite mage jag med men eftersom jag är rätt stor sedan innan så syns det som inte på samma sätt. Ska börja ta veckokort snart i samma kläder varje gång. Kul att ha i efterhand. Ångrar lite att jag inte gjorde det förra gången
  • mjauen

Har inte varit in på hela helgen så det var ett antal sidor att läsa igenom.

For in till jourhavande läkaren igårkväll pga magsmärtor/kramp o skickades vidare till akuten för att crp var lite förhöjt. Allt visade sig dock vara bra o det onda berodde troligen på muskelkramp efter att jag spydde 2 ggr i fredags. Har inte spytt under graviditeten tidigare så det kom kanske som en chock för mina magmuskler
    Skönt i alla fall att allt verkade bra med fostret (de gjorde inga gyn.undersökningar eller ul) o idag har jag bara varit lite öm i övre magen.

Här brukar jag vara uppe en gång/natt o kissa, men bara för att sonen behöver gå på pottan så då passar jag på att kissa med. Ibland sover vi nog hela natten.

Har inte provat mina mammabyxor än, men tror att de är lite lösa än. Kör på leggings o mjukisbyxor än så länge. Sååå skönt!

• hoppfull trots allt

Mjauen: Skönt att det verkade bra med din inneboende!

Här vaknar Alice allt mellan 10-15 gånger per natt så en eller två gånger brukar jag pinka då jag ändå är uppe..

Jag hade inget annat val än att börja med mammabyxor i v 6.. Ganska skönt då dom inte kläms alla fall

• mjauen

hoppfull trots allt skrev 2009-11-15 22:00:48 följande:

Mjauen: Skönt att det verkade bra med din inneboende!
    Jo det känns bra. Lite besviken är jag för att de inte kollade med ul eller dyl för jag är ju så nyfiken! Men å andra sidan var jag inte direkt orolig att nåt skulle vara fel heller eftersom kramperna var så högt uppe i magen, i mellangärdet.
    Hoppas på att få en läkartid imorgon nu. Har ju försökt få en i 2 veckor men de slöa läkarna har inte satt in nå nya tider än...
  • MaraFara

Fler vars bröst slutat ömma? Från att ha varit ömma å fasta, så har dom nu gått till sitt ursprung, vilket är allt annat än fasta :), å dessutom ömmar dom inte nämnvärt heller..

• Trojanen
    MaraFara skrev 2009-11-15 22:22:57 följande:
    Fler vars bröst slutat ömma? Från att ha varit ömma å fasta, så har dom nu gått till sitt ursprung, vilket är allt annat än fasta :), å dessutom ömmar dom inte nämnvärt heller..
    Samma här, mina har i princip helt slutat ömma förutom korta stunder ibland. Tycker inte att jag har några symptom alls numer, kanske det som kallas spökveckor?
  • hemljuvahem
    MaraFara skrev 2009-11-15 22:22:57 följande:
    Inte slutat ömma helt men blivit mindre fylliga.. tusan!
    Det var ju den enda bra symptomen *suck*
Svar på tråden BF Juni 2010!