• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Prizma

hoppfull trots allt skrev 2009-11-15 21:32:05 följande:

Alla tjatar om hur stor jag är och visst jag har blivit stor fort men det måste ju inte vara tvillingar för det!
    Hej!
    Oj, ja det var en rejäl liten kula du hade där! Jag har inte fått någon mage alls än, är i v 9+4.
    Jag är bara lite svullen på kvällarna, men det försvinner till nästa morgon. Attans! Längtar efter en liten kula!

Mina bröst ömmar som bara den, och imorse gjorde jag spy-debut! Äckligt, tur att det inte kom upp något, var ju tom efter natten...
    Hoppas att det bara var en engångshändelse, har ju sluppit det värsta illamåendet annars.

Första UL blir troligtvis den 23:e november, då har vi bokat in KUB.. Spännande!
  • smoolan

Lingontott - Fy fan vad arg jag blir på sånt! Visst, de kanske trodde att du var bakis. Men du kunde ju lika gärna vara sjuk! Det är förjävligt! Man hjälper ju någon som ramlar ihop och kräks! Vart är vi på väg när vi bara ignorerar en sån sak? Var det någon som frågade hur du mådde i alla fall, och om de kunde hjälpa till?

• kronanskvinna

god morgon :)

Igår hade jag en gravid vän här som är lite längre gången än mej, hon är v21 & jag fick känna hennes bebis sparka.. gud så mysigt det var, längtar verkligen till min krabat i magen börjar sparka :)

Hon kände sina första sparkar i v15-16 & det är hennes andra barn.. Kan det vara möjligt o känna bebis så tidigt?

• ZettanA

Nån mer än jag vars mage inte typ tål nånting??.. kan inte dricka läsk, äta fet mat, godis mm.. då får jag tok ont i magen hela natten sen. Åt lite popcorn i går å sen så hade jag kramp i magen hela kvällen å natten. Känns som om magen fylls med luft, blir helt stenhård.

Har lite mage jag med.. speciellt på kvällarna då är den jätte stor.. med dottern så syndes det inte förns i v 18 så jag känner mig som en ballong.

• Winterfresh

kronanskvinna: Med andra barnet känner man oftast sparkarna tidigt. Längtar också tills man får känna att det finns nåt i magen. Med sonen kände jag av honom runt v. 19 tror jag det var.
    Nu känner jag ingenting alls inte ett endaste symptom på att jag skulle vara gravid och vikten har sakta dalat neråt med drygt ½ kg varje vecka i 3 veckor nu. Vet att jag är inne i spökveckorna men nåt borde man ju känna...Är i v.12 (11+5)

Har också fått mage, speciellt på kvällen då ser jag ut som jag gjorde när jag var i v.25 med sonen..*S*

• kronanskvinna
    Winterfresh skrev 2009-11-16 10:09:09 följande:
    kronanskvinna: Med andra barnet känner man oftast sparkarna tidigt. Längtar också tills man får känna att det finns nåt i magen. Med sonen kände jag av honom runt v. 19 tror jag det var. Nu känner jag ingenting alls inte ett endaste symptom på att jag skulle vara gravid och vikten har sakta dalat neråt med drygt ½ kg varje vecka i 3 veckor nu. Vet att jag är inne i spökveckorna men nåt borde man ju känna...Är i v.12 (11+5)Har också fått mage, speciellt på kvällen då ser jag ut som jag gjorde när jag var i v.25 med sonen..*S*
    Men oj då måste du ha gått ner bra mkt? Det kan väll inte vara bra?
    Känner mej inget så där jätte speciellt att jag är gravid heller, har lite ömmande bröst som kommer o går men annars inget förutom tröttheten då!
  • Winterfresh
    kronanskvinna skrev 2009-11-16 10:14:30 följande:
    Men oj då måste du ha gått ner bra mkt? Det kan väll inte vara bra? Känner mej inget så där jätte speciellt att jag är gravid heller, har lite ömmande bröst som kommer o går men annars inget förutom tröttheten då!
    Gick först upp typ 1 kg i veckan tills jag var i v. 9 sen har det sakta dalat neråt igen. Ja tröttheten och lite ömmande bröst är det enda jag har som symptom, men trött tycker jag alltid att jag är redan innan jag blev gravid :) Får se vad de säger på måndag...
  • AnAngel

Jag är uppe 2-4 ggr varje natt och kissar, innan jag blev gravid kunde jag sova 12 tim i streck utan att kissa!
    Nu har mitt illamående börjat ge med sig lite, är mest på kvällarna nu... men brösten, de är ju tokömma, kan inte ha bh på mig längre ibland, igår fick jag ta av mig den efter halva dagen och gå utan... tog på en tjocktröja som döljde ändå, så de inte hänger *S*. Kan inte ens ligga på magen längre för de gör för ont!

När börjar spökveckorna? Så man inte blir orolig då.. om de är normalt... är i v 10+3 idag... tiden går ju bara för sakta!

• Winterfresh

AnAngel: För mig började spökveckan när jag klev in i v. 11, har för mig att de brukar säga att det är mellan v.12-16 eller nåt sånt där...

• kronanskvinna
    AnAngel skrev 2009-11-16 10:52:42 följande:
    Jag är uppe 2-4 ggr varje natt och kissar, innan jag blev gravid kunde jag sova 12 tim i streck utan att kissa! Nu har mitt illamående börjat ge med sig lite, är mest på kvällarna nu... men brösten, de är ju tokömma, kan inte ha bh på mig längre ibland, igår fick jag ta av mig den efter halva dagen och gå utan... tog på en tjocktröja som döljde ändå, så de inte hänger *S*. Kan inte ens ligga på magen längre för de gör för ont!När börjar spökveckorna? Så man inte blir orolig då.. om de är normalt... är i v 10+3 idag... tiden går ju bara för sakta!
    Jag får ondare i brösten om jag inte har bh på mej.. Så olika det är endå! :)

Ja visst går tiden sakta :/
Svar på tråden BF Juni 2010!