• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    kronanskvinna skrev 2009-11-16 09:24:39 följande:
    god morgon :) Igår hade jag en gravid vän här som är lite längre gången än mej, hon är v21 & jag fick känna hennes bebis sparka.. gud så mysigt det var, längtar verkligen till min krabat i magen börjar sparka :)Hon kände sina första sparkar i v15-16 & det är hennes andra barn.. Kan det vara möjligt o känna bebis så tidigt?
    jag kände sprattel i v.16 o första buffen i v.17, o de var ju me första barnet.
  • Sweetangel85
    Winterfresh skrev 2009-11-16 10:09:09 följande:
    kronanskvinna: Med andra barnet känner man oftast sparkarna tidigt. Längtar också tills man får känna att det finns nåt i magen. Med sonen kände jag av honom runt v. 19 tror jag det var. Nu känner jag ingenting alls inte ett endaste symptom på att jag skulle vara gravid och vikten har sakta dalat neråt med drygt ½ kg varje vecka i 3 veckor nu. Vet att jag är inne i spökveckorna men nåt borde man ju känna...Är i v.12 (11+5)Har också fått mage, speciellt på kvällen då ser jag ut som jag gjorde när jag var i v.25 med sonen..*S*
    '
    du behöver nte vara orolig med de med vikten.. vet inte om de var till dej jag skrev frra ggn, men jag gick ner 3 kg me sonen o gick inte upp förens ii v.27.
    barnet tar ju till sig först, o lämnar resten kvar till dej
  • stina84

Måste fråga: Vi var ju ett ganska stort gäng som rökte. Hur har det gått för er andra? Jag har varit rökfri nu i flera veckor. Tänker inte ens på det längre och tycket det luktar skit när andra röker!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MaraFara

Rökfri i 6 veckor, och mår superbra.. Inte sugen och tycker att rökare luktar fruktansvärt illa :)

• stina84
    MaraFara skrev 2009-11-16 11:40:03 följande:
    Rökfri i 6 veckor, och mår superbra.. Inte sugen och tycker att rökare luktar fruktansvärt illa :)
    Hurra vad vi är bra !!!!! Nu ska vi banne mej inte börja igen heller!
  • MaraFara

Vi är skitbra.. Får fortsätta att peppa varann sen, för det är när amningen är avslutad som jag vet att det svåra kommer :)

• stina84
    MaraFara skrev 2009-11-16 11:44:49 följande:
    Vi är skitbra.. Får fortsätta att peppa varann sen, för det är när amningen är avslutad som jag vet att det svåra kommer :)
    Mm, så var det för mig förra gången. Tror dock inte jag kommer börja igen nu då min pappa dog för inte så länge sedan och han hade KOL, min farmor har med KOL+astma och min faster fick en hjärtinfarkt för inte så länge sedan. Hänt för mycket skit i familjen med andra ord. Känner att min familj inte ska behöva gå igenom samma sak. Vill finnas här för mina barn när de får barn osv..
  • Sweetangel85

Nu har jag oxå vart på inskrivning..
    Allt var tiptop.. men fick inte lyssna på hjärtljud, de blir i v.20.
    Trivdes inte alls me min BM första ggn, men denna kändes väldigt bra!
    Som omföderska så brukar de ju hoppa över besöket i v.20, oså kommer man i v.24.. Men hon frågade om de räckte me telefonkontakt då eller om jag ändå ville komma.. o jaa varför inte? Det tyckte jag var snällt

Jag har inte gått upp ngt än, tack o lov.. väger 10 kg mer vid denna inskrivning

Sen så tyckte jag att mitt illamående hade blivit kontrollerat när jag gick in i v.10. Men nu i v.11 (10+4) så spyr jag mer o mer.. igår fick jag bara behålla frukosten.. så jag hade så ont i huvet o ont i kroppen igår. usch.. hoppas de inte fortsätter så

Många verkar vara mkt oroliga andra grav, men jag tänker inte så mkt på grav faktiskt.. kanske låter hemskt men har fullt upp me sonen o allt annat o jag försöker väl kanske o nite heller göra de eftersom de kritiska veckorna ännu inte e över.
    Längtar tills man får känns det lilla livet där inne, då känns de mer verkligt på nåt sätt!

• stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-16 11:59:35 följande:
    Nu har jag oxå vart på inskrivning..Allt var tiptop.. men fick inte lyssna på hjärtljud, de blir i v.20.Trivdes inte alls me min BM första ggn, men denna kändes väldigt bra!Som omföderska så brukar de ju hoppa över besöket i v.20, oså kommer man i v.24.. Men hon frågade om de räckte me telefonkontakt då eller om jag ändå ville komma.. o jaa varför inte? Det tyckte jag var snällt Jag har inte gått upp ngt än, tack o lov.. väger 10 kg mer vid denna inskrivning Sen så tyckte jag att mitt illamående hade blivit kontrollerat när jag gick in i v.10. Men nu i v.11 (10+4) så spyr jag mer o mer.. igår fick jag bara behålla frukosten.. så jag hade så ont i huvet o ont i kroppen igår. usch.. hoppas de inte fortsätter så Många verkar vara mkt oroliga andra grav, men jag tänker inte så mkt på grav faktiskt.. kanske låter hemskt men har fullt upp me sonen o allt annat o jag försöker väl kanske o nite heller göra de eftersom de kritiska veckorna ännu inte e över.Längtar tills man får känns det lilla livet där inne, då känns de mer verkligt på nåt sätt!
    SKönnt att allt var bra! Vi omförderskor får nästa besök i v.25 här med. Min Bm frågade om jag ville komma på ett tidigare och det villa jag ju självklart Har tackat nej till föräldragrupp denna gången, känner inget behov av det.
    Jag hade precis som du 10kg mer i vikt vid denna inskrivningen... haha får ta itu med det sen
    Hoppas du slutar må illa och kräkas snart!
  • stina84
    stina84 skrev 2009-11-16 12:03:56 följande:
    SKönnt att allt var bra! Vi omförderskor får nästa besök i v.25 här med. Min Bm frågade om jag ville komma på ett tidigare och det villa jag ju självklart Har tackat nej till föräldragrupp denna gången, känner inget behov av det.Jag hade precis som du 10kg mer i vikt vid denna inskrivningen... haha får ta itu med det sen Hoppas du slutar må illa och kräkas snart!
    glömde skriva att jag ska dit i v.20 nåsta gång
Svar på tråden BF Juni 2010!