• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    majess skrev 2009-11-23 23:21:38 följande:
    idag har jag varit totalt dubbelmoralisk! jag som varit sååå anti vaccination har vaccinerat mig!!!! fick faktiskt lite panik med alla dödsfall,hjälplungor,koma,muterande virus som gräver ner sig i lungorna.....så jag tog den o kände iaf den lättnaden att den kritiska "byggfasen" i fostret redan är skedd..så jag har iaf inte orsakat ngra missbildningar.min arm känns som efter ett hårt träningspass på gymmet,menn jag ångrar mej faktiskt inte,kändes rätt gött
    Skönt att du fattat ett beslut som du mår bra av
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-23 23:59:26 följande:
    Måste berätta en kul sak som hände i Ullared när jag var där i lördags..stod och tittade på mammakläderna och då stod det två tjejer framför mig och tittade på dom kläderna med...dom var väl kanske i 17-årsåldern...dom står i alla fall och disskuterar den där blusen frenetiskt tills den ena tjejen vänder sig halvt om mot mig, tittar på min mage och utbrister till sin kompis "du, vi tittar nog på mammakläder"! Haha, inte trodde jag att min mage utmärkte sig SÅ mycket, visst svullen, men det var änna kul att höra den kommentaren ifrån några så helt okända! Haha!
    haha vad roligt Kul tt höra att man ser gravid ut Hittade du några mamma kläder sedan då?
    Min mamma var där nere för ett tag sedan och köpte 2 mamma linnen till mig, 1 svart och 1 gråttm och en munkjacka med snörning under bysten. Jättesköna kläder! Kommer jag få användning av i vinter
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-24 08:55:21 följande:
    känns det då inte bättre att avbryta i vecka 12 än i vecka 20?
    Så känner jag med. Och även om man väljer att behålla barnet så är det ju ändå bättre att få veta det förr, än senare. Jag vill hellre veta det innan, inte när bebisen kommer. Vill hinna förbereda mig isåfall och läsa på om sjukdomen/handikappet
  • majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-24 00:00:09 följande:
    Vart tog du den nånstans? Alltså inte på kroppen utan vilken MVC?
    jag tog den på vår vc,de hade fått in nytt vaccin o när jag äntligen fick dit gubben så passade jag på,i annat fall skulle jag ju tagit den på bmg,men deras nästa vaccinationsdatum är den 8 dec...
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-24 09:41:24 följande:
    Skönt att du fattat ett beslut som du mår bra av
    Ja faktiskt,men erkänner iaf min lite snea dubbelmoral
  • stina84
    majess skrev 2009-11-24 10:14:09 följande:
    Ja faktiskt,men erkänner iaf min lite snea dubbelmoral
    haha! Du får skylla på graviditeten att den gör dig lite förvirrad
    Jag funderar på att ta den efter v.28, OM det fortfarande är aktuellt då. Då har de ju fått mer tid på sig att forska med
    Tror iofs att vi haft den. Dottern och maken tog ju vaccinet för 1 vecka sedan. Inte den minsta reaktion på någon av dem...Inte ens ont i armen...
  • AnAngel

Vi betalar privat för KUB, är bara 26, men nyfiken, och vi kommer inte ta bort ett barn med DS, utan förbereda oss för det! Har en vän och hennes syster fick ett barn för 3 mån med DS, är 24 år! Så de kan drabba alla... de fick oss att vilja göra ett eget KUB test. Kostar 1800 kr, inte så farligt tycker vi, då får vi ju även grundlig genomgång av den lilla och hela undersökningen på 45 min inspelad på dvd + cd skiva med bilder... Skulle inte orka vänta till 8 januari att få se den lilla igen

Men inga tankar på att ngt är fel denna gången som sist, mår illa konstant spytt hela helgen och enormt svullen mage!
    En kompis till mig sa att man kan lyssna med stetoskop efter hjärtljuden på den lilla, de måste ju vara helt fel väl? Hur ska man kunna höra de den gömmer sig ju där inne! *S*

• Golvmoppen

Milliemolly: Visst skulle det vara bättre att avbryta i tidiga veckor, men känner inte att vi vill lägga den summa pengar att gå privat.
    Det är jobbigt nog att behöva vara hemma och sjukskriven från första stund då jag blir gravid pga min migrän blir fruktansvärd. Inte nog med att man mår dåligt och inte kan jobb, så förlorar man massa pengar.
    BM och jag pratade lite om KUB på inskrivningen och de syndrom jag mest var rädd för som jag möter i mitt jobbar - är tydligen så extremt ovanliga. Så skulle det visa sig att det är ngt sådant fel kring v.20, så tar jag det då.

• Martinis84

Gud vad ni skriver! Vad roligt!!
    Jag har inte haft tid att vara här inne på FL på ett bra tag.
    Jag har jätte problem med min mage. Någon mer som har det och hur löser ni det?
    Med problem menar jag att jag lätt blir förstoppad.

Svar på tråden BF Juni 2010!