• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Yossan
    mejola skrev 2009-11-24 15:38:43 följande:
    Tack för länken vågar man lita på dom som säljer dom?blivit lurad en massa gånger så småskeptisk till tradera numera
    Har aldrig blivit lurad och är ofta på Tradera. Ta någon med bra omdömen bara så ska det nog gå bra!
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-24 15:40:24 följande:
    Har aldrig blivit lurad och är ofta på Tradera. Ta någon med bra omdömen bara så ska det nog gå bra!
    jo jag var också ofta på tradera som både säljare och köpare, mest de senare haha, kollar alltid omdömen, en var ärlig och skrev att de inte ens hade sakerna den la ut och betalade tillbaka. Men de andra var inte lika "generösa" Men handlar man mycket så lär man ju springa på sådana mer ofta också antar jag
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Yossan
    mejola skrev 2009-11-24 15:44:01 följande:
    jo jag var också ofta på tradera som både säljare och köpare, mest de senare haha, kollar alltid omdömen, en var ärlig och skrev att de inte ens hade sakerna den la ut och betalade tillbaka. Men de andra var inte lika "generösa" Men handlar man mycket så lär man ju springa på sådana mer ofta också antar jag
    Då måste jag bara ha haft en ruskig tur då antar jag. Jag har aldrig gått på någon nit!
  • Yossan

Kan tipsa om if.se/gravid där kan man tävla om en bilbarnstol - man ska skriva om en matnoja under graviditeten. Inte så svårt, det har vi väl alla. På samma sida kan man läsa om deras gravidförsäkringar...
    Jag är Buzzador, så fyll gärna i att en Buzzador tipsat

• stina84
    Yossan skrev 2009-11-24 14:41:10 följande:
    Är i vecka 12. Känner inget än, men det kommer väl snart. längtar. Vilken vecka är du i? När började du känna?? Så mysigt!
    Jag gick in i v.13 idag. Kände första gången i mitten av v.12 Ja det är jätte mysigt!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-24 16:07:43 följande:
    Jag gick in i v.13 idag. Kände första gången i mitten av v.12 Ja det är jätte mysigt!
    Oj, det var tidigt att känna! Vad häftigt, då kanske jag kan känna snart!
  • längtar och väntar

Nu har jag varit på inskrivning hos barnmorskan. Hon ville inte riktigt gå efter vul som jag gjort, utan räknade hur långt jag är gången efter senaste mens. Så 14+2 enligt henne, inte mig emot! Enligt vul 12+3, detta innebär ju att jag får göra ultraljud tidigare än jag trott

Däremot blev jag riktigt irriterad på barnmorskan för att hon propagerade så mycket för vaccinet och inte riktigt kunde ta att jag itne vill vaccinera mig.

• Summer
    stina84 skrev 2009-11-24 16:07:43 följande:
    Åhhh du måste ju fira att dina första 12 v är över idag! :)
    Jag är ju exakt en vecka efter dig så om en vecka ska jag glädjas ordentligt!
    Men jag är glad för att gå in i v. 12 idag, det känns stort :)
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-24 16:21:00 följande:
    Oj, det var tidigt att känna! Vad häftigt, då kanske jag kan känna snart!
    Ja vi får hoppas det Hur tidigt kände du med första? Jag kände vid denna tiden när jag väntade dottern med I v.17 kände man när man la handen på magen
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-24 17:31:09 följande:
    Åhhh du måste ju fira att dina första 12 v är över idag! :)Jag är ju exakt en vecka efter dig så om en vecka ska jag glädjas ordentligt! Men jag är glad för att gå in i v. 12 idag, det känns stort :)
    haha ja, jag borde väl göra det.. Känner inte för att fira så mkt dock. Begravning imorgon så man har det i skallen nu... Men visst är det underbart att den mest kritiska tiden är över
Svar på tråden BF Juni 2010!