• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Yossan
    Trojanen skrev 2009-11-24 14:42:35 följande:
    Tack för länken! Dock såg jag att mozzarella och ricotta inte var att rekommendera, typiskt! Eller i matlagning bör det kanske vara ok?
    I matlagning har jag hört att mozzarella ska vara ok, om den är väl tillagad, tex. på pizza.
  • Trojanen
    Yossan skrev 2009-11-24 14:43:36 följande:
    I matlagning har jag hört att mozzarella ska vara ok, om den är väl tillagad, tex. på pizza.
    Lite bättre, men jag älskar ju liksom tomat och mozzarella med lite salt & peppar på. Aja, tur att jag fick veta det nu och inte senare, har faktiskt inte varit sugen på det sedan jag blev gravid.
  • Yossan
    Trojanen skrev 2009-11-24 14:57:06 följande:
    Lite bättre, men jag älskar ju liksom tomat och mozzarella med lite salt & peppar på. Aja, tur att jag fick veta det nu och inte senare, har faktiskt inte varit sugen på det sedan jag blev gravid.
    Mmmm det är gott, men alltså a no no. Vi får hålla oss tills bebben är född!
  • Martinis84

Tack för tipsen!
    Jag köpte något på apoteket som funkade bra, men det fick man bara anävnda en viss tid. Så får nog ta och testa något av era råd. Jag har haft problem innan då jag är laktosintolernat, men nu under graviditeten har allt blivit mkt jobbigare. Är glad om jag kan gå på toa var femte dag..

Men jag kom ihåg när min mage var kass innan så åt jag linfrö och några andra frön på gröten varje morgon och det hjälpte kanon! Så får nog testa det igen. Måste det vara så här genom hela grav. eller är det bara i början?

• majess
    Trojanen skrev 2009-11-24 14:57:06 följande:
    men jag frågade bm som sa att man visst kan äta mozzarella,den är ju pastöriserad,den mozzarella man ska akta sig för är den gjord på buffelmjölk,men det står ju alltid mozzarella di buffala,när det är på buffelmjölk.jag har ätit det massa gånger o kommer fortsätta
  • majess
    mithrandil skrev 2009-11-24 13:14:27 följande:
    Okej, ja 116 var ju lite lågt. vad betyder bs? Jag åt också niferex och min mage blev jättedålig av dom. Det var min bm som rekomenderade blutsaft. Alla bm säger så mycket olika saker.
    förlåt,skrev fel,hb mena jag...har tagit så många stick på diabetes klienter nu att det är helt crazy i huvet (bs= blodsocker....) men jag mena självklart hb!
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-24 14:35:01 följande:
    Tillalla er som oroar er för att babyn i magen lever - här kommer ett tips! Köp en Angelsounds, en liten ultraljudsapparat (ca 300kr) som man kan lyssan på hjärtat med hemma. Fick hem min idag, och o boy vilken trygghet att kunna höra hjärtat picka på! Man slipper oroa sig för att barnet kanske inte lever. Värt SÅ mycket!Nu vet jag att det finns vissa ev. risker med ultraljud (om än närmast mikroskopiska!) och kommer bara använda den när oron blir för svår.Ville bara tipsa!
    den billigaste ja hittar är på 900 spänn, den mest rekomenderade låg på 1200 spänn, vart fann du din så billigt?
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Yossan
    mejola skrev 2009-11-24 15:29:34 följande:
    den billigaste ja hittar är på 900 spänn, den mest rekomenderade låg på 1200 spänn, vart fann du din så billigt?
    Tradera! Sök på Angelsounds eller följ den här länken: www.tradera.com/search/result.aspx&search_category=-1
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-24 15:34:36 följande:
    Tradera! Sök på Angelsounds eller följ den här länken: www.tradera.com/search/result.aspx?search=ang...
    Tack för länken
    vågar man lita på dom som säljer dom?
    blivit lurad en massa gånger så småskeptisk till tradera numera
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!