• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-23 14:49:28 följande:
    haha ja det gör jag Kände tidigt med dottern med. Var kring denna tiden Svårt att beskriva hur det känns. Men än så länge så känner man att det är långt inne i magen. Känns inte som bubblor eller spasmer i magen som man annanrs kan ha. Hur ska man förklara... Lite som små strykningar, som en fiskstjärt när den simmar, haha. Jag vet inte hur jag ska förklara. Men det känns ju verkligen inte jämt när jag ligger ner. Nu var det igårkväll när jag låg ner på rygg i soffan
    Åhhh vad spännande och mysigt! *avis*
  • Kamikazee

annanazell - vilket jäkla svek att bara sticka sådär. Karljävel! (ursäkta språket). Det där med två förskolor kan han glömma iallafall - det är svårt att få plats som det är och det är otroligt sällan som det blir beviljat. Jag tycker att du ska ta kontakt med familjerätten så fort som möjligt, med tanke på pojken. Det lär bli svårt för din sambo att få till skott varannan-veckas-boende om han väljer att bosätta sig på ett långt avstånd från dig och den miljö pojken är trygg med.
    Huruvida du ska behålla bebisen kan bara du avgöra, men med tanke på att du har varit så glad över graviditeten så tror jag att en abort kommer slå hårt mot dig. Ta inte bort ett barn du önskar bara för att din fegis till karl tog den lätta vägen.

Hoppas allt löser sig för dig! *kram*

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee

Ska till bm imorgon och göra UL och ta blodprov för KUB. Nervöst. Hoppas bara att det är en liten frisk levande bebbe därinne.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Thesso

annanazell - Fy f*n!! Vet inte riktigt vad jag ska skriva nu för så irriterad blir jag.

Hoppas verkligen det kommer att lösa sig för er och att han har nåt tillfälligt error där uppe bara.

• Milliemolly

Ni som redan gjort KUB!

Har ni lust att dela med er av era resultat?

T ex ålder, vilken vecka ni är i och vilken siffra ni fick?

Som ni kasnke vet så gjorde jag ett KUB med sämsta resultat i april i år. Här ingår det inte och kostar knappt 3000 kr..........plus 20 mil att köra.

Jag sak göra mitt nya KUB på lördag och är dödligt nervös

Försöker tänka positivt och hoppas att det går bättre den här gången!

MAgen är gasnak enorm nu Hoppas så att jag kan berätta om en vecka för alla.............svårt att dölja med kläder. Går mest i vida blusar och koftor men nu sjunger de vanliga jeansen på sista versen

Är i vecka 11+1 idag.

• annanazell

jaaa jag hoppas också att han ska vakna en dag och komma till insikt vad han gjort. Men ärligt beter han sig som en skit. Känner inte igen honom. Igår gick han in här hemma, när jag inte var hemma, och tog datorn. När jag kom hem var datorn borta med alla mina bilder, musik och viktiga skolarbeten:( Känner mig så sviken. Hur fan han kunde göra så. Ibland funderar jag på om han träffat någon annan pga kylan och det snabba beslutet. Men har frågat honom och han säger nej. Men jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp en ny snart:( NEJ jag vill verkligen inte att vår son ska gå på två dagis. Tycker det är jätte fel, men han vägrar ha han enbart varannan helg utan kräver att honom varannan vecka:( För om han ska han på veckorna och skjutsa honom till dagiset han har nu så kommer sonen få vara på dagis strax efter kl 6 (har då åkt i 45 min) och bli hämtat ungefär strax innan 6 på kvällen på dagis för att sedan åka 45 min innan han är hemma . Det är sjukt, sådana långa dagar samt att han måste ju gå upp jätte tidigt.

Ja han gör en otroligt ledsen. Fattar inte hur han kunde bete sej såhär. Det känns ungefär som han dött, han hör inte av sig eller nått.

Jag tror att han skulle ta ansvar för det nya barnet, han har i alla fall sagt det.

Usch man känner sig så ensam och övergiven. Vill bara att han ska komma hem:(

• annanazell

jaaa jag hoppas också att han ska vakna en dag och komma till insikt vad han gjort. Men ärligt beter han sig som en skit. Känner inte igen honom. Igår gick han in här hemma, när jag inte var hemma, och tog datorn. När jag kom hem var datorn borta med alla mina bilder, musik och viktiga skolarbeten:( Känner mig så sviken. Hur fan han kunde göra så. Ibland funderar jag på om han träffat någon annan pga kylan och det snabba beslutet. Men har frågat honom och han säger nej. Men jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp en ny snart:( NEJ jag vill verkligen inte att vår son ska gå på två dagis. Tycker det är jätte fel, men han vägrar ha han enbart varannan helg utan kräver att honom varannan vecka:( För om han ska han på veckorna och skjutsa honom till dagiset han har nu så kommer sonen få vara på dagis strax efter kl 6 (har då åkt i 45 min) och bli hämtat ungefär strax innan 6 på kvällen på dagis för att sedan åka 45 min innan han är hemma . Det är sjukt, sådana långa dagar samt att han måste ju gå upp jätte tidigt.

Ja han gör en otroligt ledsen. Fattar inte hur han kunde bete sej såhär. Det känns ungefär som han dött, han hör inte av sig eller nått.

Jag tror att han skulle ta ansvar för det nya barnet, han har i alla fall sagt det.

• annanazell

• hoppfull trots allt
    annanazell skrev 2009-11-23 19:00:39 följande:
    jaaa jag hoppas också att han ska vakna en dag och komma till insikt vad han gjort. Men ärligt beter han sig som en skit. Känner inte igen honom. Igår gick han in här hemma, när jag inte var hemma, och tog datorn. När jag kom hem var datorn borta med alla mina bilder, musik och viktiga skolarbeten:( Känner mig så sviken. Hur fan han kunde göra så. Ibland funderar jag på om han träffat någon annan pga kylan och det snabba beslutet. Men har frågat honom och han säger nej. Men jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp en ny snart:( NEJ jag vill verkligen inte att vår son ska gå på två dagis. Tycker det är jätte fel, men han vägrar ha han enbart varannan helg utan kräver att honom varannan vecka:( För om han ska han på veckorna och skjutsa honom till dagiset han har nu så kommer sonen få vara på dagis strax efter kl 6 (har då åkt i 45 min) och bli hämtat ungefär strax innan 6 på kvällen på dagis för att sedan åka 45 min innan han är hemma . Det är sjukt, sådana långa dagar samt att han måste ju gå upp jätte tidigt. Ja han gör en otroligt ledsen. Fattar inte hur han kunde bete sej såhär. Det känns ungefär som han dött, han hör inte av sig eller nått.Jag tror att han skulle ta ansvar för det nya barnet, han har i alla fall sagt det. Usch man känner sig så ensam och övergiven. Vill bara att han ska komma hem:(
    Sänder en stor och varm kram till dig.. Vilket helvete du hamnat i! Ta hjälp av någon utomstående som jobbar med sånt här, gå inte med på saker för att vara snäll och för att hoppas att han ska komma tillbaka om du är det.. Försök vara rak och rättvis, det vinner du/ni på oavsett om det blir ni igen eller om du står själv till slut..
    Har själv gått igenom en besvärlig separation när barnen var små och det är mycket som jag skulle vilja ha löst på annat/bättre vis..
    Lycka till!
  • annanazell

Någon som vet vart man kan kontakta någon då? Ska jag ringa min BM? Ska på abortsamtal på onsdag och prata i alla fall och göra VUL igen....:(

Svar på tråden BF Juni 2010!