• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-24 18:24:25 följande:
    haha ja, jag borde väl göra det.. Känner inte för att fira så mkt dock. Begravning imorgon så man har det i skallen nu... Men visst är det underbart att den mest kritiska tiden är över
    Nej, vad jobbigt med begravning mitt i allt...livet har sin gilla gång :(
    Någon närstående?

Kram
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-24 15:48:20 följande:
    Då måste jag bara ha haft en ruskig tur då antar jag. Jag har aldrig gått på någon nit!
    eller jag som haft otur hehe
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Milliemolly
    Yossan skrev 2009-11-24 14:35:01 följande:
    Tillalla er som oroar er för att babyn i magen lever - här kommer ett tips! Köp en Angelsounds, en liten ultraljudsapparat (ca 300kr) som man kan lyssan på hjärtat med hemma. Fick hem min idag, och o boy vilken trygghet att kunna höra hjärtat picka på! Man slipper oroa sig för att barnet kanske inte lever. Värt SÅ mycket!Nu vet jag att det finns vissa ev. risker med ultraljud (om än närmast mikroskopiska!) och kommer bara använda den när oron blir för svår.Ville bara tipsa!
    har du märket på den och vilkennätsida? jag är döintresserad!
  • mejola

vad sjutton är ordet ja tänker på, inte är de väl bak-/framåtlutad?
    Att livmoderväggen, alltså den tjockare delen eller vad man ska säga är utåt mot magen.
    Att man antingen kan ha fram... eller bak... och de kan göra skillnad på när man känner bebisen,d e som har fram.. känner bebisen tidigare utanpå (och inuti) än de som har bak...
    fast bak-/framåtlutad är väl nått helt annat.
    Har för mig de var typ "framvall" eller nått sånt?

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Milliemolly

menar du att man har moderkakan i framvägg?

framfall kan man få av livmodern när man blir äldre........

man kan även ha bakåtliggande livmoder, då får man en liten gravidmage för bebis ligger in mot ryggraden.

• mejola
    Milliemolly skrev 2009-11-24 19:07:14 följande:
    menar du att man har moderkakan i framvägg? framfall kan man få av livmodern när man blir äldre........man kan även ha bakåtliggande livmoder, då får man en liten gravidmage för bebis ligger in mot ryggraden.
    framvägg jag tänkte på Tack tack
    ja bakåtliggande har jag livmoder har ja, plus sist så var de bukvägg ja, småtrist. Vad man glömmer alla dess ord och betydelser så himlans fort
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Thesso
    Milliemolly skrev 2009-11-24 19:07:14 följande:
    menar du att man har moderkakan i framvägg? framfall kan man få av livmodern när man blir äldre........man kan även ha bakåtliggande livmoder, då får man en liten gravidmage för bebis ligger in mot ryggraden.
    Fast framfall kan man ju även få som ung. Är det inte det man kan få om man inte tar det lite lugnt precis efter förlossningen?

Har iaf en kompis som var väldigt väldigt nära att få det och då fick hon inte ens köra barnvagnen för det kunde framkalla det för att hon tog i "för mycket" Att tillägga är att hon var väl runt 28 när det hände.
  • Milliemolly
    Thesso skrev 2009-11-24 19:23:57 följande:
    Fast framfall kan man ju även få som ung. Är det inte det man kan få om man inte tar det lite lugnt precis efter förlossningen?Har iaf en kompis som var väldigt väldigt nära att få det och då fick hon inte ens köra barnvagnen för det kunde framkalla det för att hon tog i "för mycket" Att tillägga är att hon var väl runt 28 när det hände.
    mkt möjligt.

min farmor födde tre barn och fick det när hon var ca 70 år..............inget skoj!

Vi får ta det försiktigt!
  • Thesso

Ja vi får verkligen försöka ta det lugnt! Själv var jag på väg ut och bära pellets säckar inte alltför lång tid efter men det fick jag utskällning över av mina föräldrar. Man vet ju inte sånt med första eller innan det har hänt nån i närheten.

• mejola
    Thesso skrev 2009-11-24 19:37:07 följande:
    Ja vi får verkligen försöka ta det lugnt! Själv var jag på väg ut och bära pellets säckar inte alltför lång tid efter men det fick jag utskällning över av mina föräldrar. Man vet ju inte sånt med första eller innan det har hänt nån i närheten.
    man känner ju rätt fort kroppens begränsningar, vissa kan leva som normalt hela graviditeten medans andra blir helt sängliggandes.
    man ska ju inte ta bort förmycket av sitt liv i oro som kanske aldrig ens inträffar
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!