• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    Summer skrev 2009-11-23 14:33:51 följande:
    Jag har också en lång cykel och min barnmorska ville också räkna mig en vecka före tills jag hade gjort UL. Hon var dessutom väldigt virrig och slarvig med allt.Jag säger bara BYT barnmorska om du inte är nöjd. Det ska jag!
    Fick man inte lära sig på barnmorskeskolan att alla har olika långa cyklar? Irriterande..
    Gillar inte henne speciellt men har ingen ork och lust att byta. Det går bra ändå, det får funka..
    Ska bli najs att få säga att jag hade rätt sen=)
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-23 14:27:57 följande:
    Wow, kan du redan KÄNNA?! :)Hur känns det?
    haha ja det gör jag Kände tidigt med dottern med. Var kring denna tiden
    Svårt att beskriva hur det känns. Men än så länge så känner man att det är långt inne i magen. Känns inte som bubblor eller spasmer i magen som man annanrs kan ha. Hur ska man förklara... Lite som små strykningar, som en fiskstjärt när den simmar, haha. Jag vet inte hur jag ska förklara. Men det känns ju verkligen inte jämt när jag ligger ner. Nu var det igårkväll när jag låg ner på rygg i soffan
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-23 14:32:59 följande:
    Om man inte går privat ja...för oss kostade KUB 1800:- nämligen så eftersom jag är under 35 och inte tillhör den direkta riskgruppen för att få ett barn med DS och vi nog ändå inte skulle ta bort ett barn även om vi fick veta att risken att h*n har DS är stor, så valde vi istället att boka in ett till tidigt UL i v 13 (dvs nästa vecka) för 500:-.
    Jo jag vet att det är olika från landsting till landsting. Menade bara hur det är hos oss
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-23 14:48:34 följande:
    Fick man inte lära sig på barnmorskeskolan att alla har olika långa cyklar? Irriterande.. Gillar inte henne speciellt men har ingen ork och lust att byta. Det går bra ändå, det får funka.. Ska bli najs att få säga att jag hade rätt sen=)
    Äsch, det är väl inget att haka upp sig på. Samma med min BM. Jag har en cykel på 26 dagar och har även jag kört med ÄL stickor. Vi har helt olika BF datum. Jag räknar efter mitt, hon sitt. Spelar ingen roll, bebis lär förmodligen ändå inte komma ut på BF dagen
  • Joggi
    annanazell skrev 2009-11-23 14:26:24 följande:
    hej tjejer... måste skriva av mig lite. Jag mår inte bra:( min sambo lämnade mig utan förvarning för ca 2,5 v sen:( Vi har varit tillsammans i 5 år och har en son på 3 år. Jag vet inte om jag ska behålla barnet eller inte. Vad tror ni att ni gjort? Jag såg ju fram emot detta barn. Vart hos barnmorskan, på VUL mm, skrivit här. Förberett mig liksom, ni fattar nog vad jag menar. Detta kom som en total chock för mig, fattar ingenting. Vi har ju till och med berättat för de närmaste att vi ska ha en till, åsså lämnar han mig. Det värsta är nog att han är så känslokall.. bara gråter...
    Usch tjejen! Det va verkligen inte roligt att läsa=( Förstår att du är chockad efter så lång tid. Jag hade inte förstått nåt alls! Förstår oxå att du är arg för att han inte vill kämpa vidare, ett förhållande går upp och ner (såg i ditt andra inlägg att han hade känt så i en månad) och motgångar är sånt man måste ta sig igenom!
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-23 14:53:17 följande:
    Äsch, det är väl inget att haka upp sig på. Samma med min BM. Jag har en cykel på 26 dagar och har även jag kört med ÄL stickor. Vi har helt olika BF datum. Jag räknar efter mitt, hon sitt. Spelar ingen roll, bebis lär förmodligen ändå inte komma ut på BF dagen
    Det är nog hennes sätt att bara strunta i vad jag har att säga som irriterar mig.. Och som hon är.. Men men..
  • stina84
    annanazell skrev 2009-11-23 14:47:40 följande:
    Han blev lite chockad, men ändå glad. Berättade för sonen att han skulle få ett syskon och att han hoppades att det skulle bli en pojke. Alltså jag hade ingen aning om detta. Han sa att han inte kände som förr för mig och ville att de skulle vara slut. Och att det hade börjat känt så för en månad sen. Och det gör mej så galen att han bara kan ge upp allt utan att kämpa och sätta sig ner och prata. Det är ju ett hemskt svek det han gjort lämnat mig när jag behöver honom som mest:( För det är klart att man har dåliga månader och känslor går upp och ner i ett förhållande. Men han har liksom bara gett upp och är helt känslokall mot mig. Han har flyttat till sina föräldrar. Men fått veta att han letar lägenhet. Det gör så jävla ont.
    1 månad är ju inte speciellt lång tid. Sedan vet jag inte om det är typiskt karlar att göra såhär. Om ett problem uppstår i ett förhållande så pratar man om det och löser det tillsammans! Man kan inte ensam lösa ett problem i ett förhållande, vilket karlarna verkar tro. Tycker du ska ställa krav på honom att ge det en chans, gå på familjerådgivning. Ni har ju ändå ett barn tillsammans. Hälsa honom det att även om han inte anser sig vara skyldig dig det så är han skyldig sin son det!
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-23 14:54:26 följande:
    Det är nog hennes sätt att bara strunta i vad jag har att säga som irriterar mig.. Och som hon är.. Men men..
    tror det är våra gravidhormoner som gör oss extra känsliga och lättretliga med Tror många är sådana. Även på när jag var på gyn och när jag bokade tid för kub så ignorerade de mitt BF datum och gick efter sista mens.
  • vitvåonågratill
    stina84 skrev 2009-11-23 14:56:01 följande:
    1 månad är ju inte speciellt lång tid. Sedan vet jag inte om det är typiskt karlar att göra såhär. Om ett problem uppstår i ett förhållande så pratar man om det och löser det tillsammans! Man kan inte ensam lösa ett problem i ett förhållande, vilket karlarna verkar tro. Tycker du ska ställa krav på honom att ge det en chans, gå på familjerådgivning. Ni har ju ändå ett barn tillsammans. Hälsa honom det att även om han inte anser sig vara skyldig dig det så är han skyldig sin son det!
    Bra sagt! Han har ju faktiskt en son att ta hänsyn till med! Idiot till karl! *arg*
  • MaraFara

Åter från Bm.. Alla prover var bra, förutom mitt järnförråd som kommer behöva påfyllning från v 20.. Ska ligga mellan 10-200, och mitt låg på 27.. Inte helt uselt, men ändå inte så bra.. Men Hb var bra, 130.. Det låga Ferritin-värdet kan förklara att jag fortfarande känner mig trött, men det kan också vara för graviditeten.. Fick tid för RUL den 4 januari.. Spännande.. Känns inte så väldigt långt bort, men sen blir det inget nytt besök förrän i v24.. Ska få kontakt med en psykolog för att få prata av mig lite också..

Svar på tråden BF Juni 2010!