• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    Martinis84 skrev 2009-11-24 11:48:22 följande:
    Gud vad ni skriver! Vad roligt!!Jag har inte haft tid att vara här inne på FL på ett bra tag. Jag har jätte problem med min mage. Någon mer som har det och hur löser ni det?Med problem menar jag att jag lätt blir förstoppad.
    Jag vet hur det är. Microlax när det blir riktigt jä'vligt. Det rekomenderade dom på apoteket och finns inga direkta restriktioner om hur ofta man kan ta det. Annars en havregrynsgröt med russin i till frukost har funkat för mig men nu tar jag en kopp kaffe på morgonen och då kommer magen igång. Slutade dricka det när jag slutade röka men har börjat dricka igen.
    Lycka till med magen!
  • stina84
    Martinis84 skrev 2009-11-24 11:48:22 följande:
    Gud vad ni skriver! Vad roligt!!Jag har inte haft tid att vara här inne på FL på ett bra tag. Jag har jätte problem med min mage. Någon mer som har det och hur löser ni det?Med problem menar jag att jag lätt blir förstoppad.
    Jag har lidit av förstoppning under hela graviditeten, det var mitt första tecken på att jag var gravid Eftersom att du är förstoppad under graviditeten och troligtvis kommer ha små bekymmer med dett nu ett tag kan jag råda dig att använda samma som mig. Jag köper hem något som heter laktipex från apoteket. Det är jättebra när man har åkt på långvarit förstoppning. Jag tar 1 påse om dagen och kan nu sköta magen var 2-3 dag. Eftersom tarmen arbetar långsammare under en graviditet så är detta jättebra! Det är ju inget laxermedel på det viset utan hjälper din tarm att arbeta i lagom snabb takt. Jag tycker verkligen du ska prova det. Det är inte äckligt heller. Jag tar det ihop med fil på morgonen
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-24 12:10:21 följande:
    Jag har lidit av förstoppning under hela graviditeten, det var mitt första tecken på att jag var gravid Eftersom att du är förstoppad under graviditeten och troligtvis kommer ha små bekymmer med dett nu ett tag kan jag råda dig att använda samma som mig. Jag köper hem något som heter laktipex från apoteket. Det är jättebra när man har åkt på långvarit förstoppning. Jag tar 1 påse om dagen och kan nu sköta magen var 2-3 dag. Eftersom tarmen arbetar långsammare under en graviditet så är detta jättebra! Det är ju inget laxermedel på det viset utan hjälper din tarm att arbeta i lagom snabb takt. Jag tycker verkligen du ska prova det. Det är inte äckligt heller. Jag tar det ihop med fil på morgonen
    jag oxå! har järntabletter som jag numer bara tar var tredje dag....fy va jobbigt!
  • vitvåonågratill
    majess skrev 2009-11-24 10:13:06 följande:
    jag tog den på vår vc,de hade fått in nytt vaccin o när jag äntligen fick dit gubben så passade jag på,i annat fall skulle jag ju tagit den på bmg,men deras nästa vaccinationsdatum är den 8 dec...
    Jaså, dom har tagit tillbaka den dagen igen alltså? Undrar om det var för att jag gnällde till verksamhetschefen att dom aldrig hade andra dagar än torsdagar? Då ska jag nog ta den det datumet som jag planerade att göra sist den dagen var med på deras sida (dom tog som sagt bort den av ngn anledning i samband med att alla bara behövde ha en spruta numera).
  • stina84
    majess skrev 2009-11-24 12:14:50 följande:
    jag oxå! har järntabletter som jag numer bara tar var tredje dag....fy va jobbigt!
    usch. Och järntabletterna gör ju inte saken bättre precis...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mithrandil
    majess skrev 2009-11-24 12:14:50 följande:
    Måste du äta järntabletter redan?
    Förra grav klarade jag inte alls av att äta järntabletter och mitt hb var nere på 98 i v27. Men jag åt broccoli varje dag och blodpudding 2-3 gånger i veckan tillsammans med ett glad apelsinjuice och efter några veckor var mitt hb uppe mellan 102-110och stannade det där. Kanske kan fungera för dig med? Annars ska ju blutsaft vara bra och är inte förstoppande.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • vitvåonågratill
    mithrandil skrev 2009-11-24 12:35:44 följande:
    hahaha.. ett GLAS apelsinjuice skulle det stå.
    Fast glad apelsinjuice lät roligare!
  • mithrandil
    vitvåonågratill skrev 2009-11-24 12:38:00 följande:
    Fast glad apelsinjuice lät roligare!
    haha.. jaa.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • majess
    mithrandil skrev 2009-11-24 12:34:47 följande:
    Måste du äta järntabletter redan? Förra grav klarade jag inte alls av att äta järntabletter och mitt hb var nere på 98 i v27. Men jag åt broccoli varje dag och blodpudding 2-3 gånger i veckan tillsammans med ett glad apelsinjuice och efter några veckor var mitt hb uppe mellan 102-110och stannade det där. Kanske kan fungera för dige förstoppande.
    ja tydligen måste jag...bm sa att det var väldigt lågt för o va så tidigt..116 i bs,jag försökte säga att blutsaft var ett bra alternativ men hon sa att det var alldeles för lite järn i det....ville jag skulle äta duroferon!!! nope sa jag,då bajjar jag tegelstenar i bästa fall...så det fick bli niferex.
Svar på tråden BF Juni 2010!