• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Golvmoppen

Mkt vtn, päron, messmör ska fungera mot förstoppning.

• mithrandil
    majess skrev 2009-11-24 12:47:08 följande:
    ja tydligen måste jag...bm sa att det var väldigt lågt för o va så tidigt..116 i bs,jag försökte säga att blutsaft var ett bra alternativ men hon sa att det var alldeles för lite järn i det....ville jag skulle äta duroferon!!! nope sa jag,då bajjar jag tegelstenar i bästa fall...så det fick bli niferex.
    Okej, ja 116 var ju lite lågt. vad betyder bs?
    Jag åt också niferex och min mage blev jättedålig av dom.
    Det var min bm som rekomenderade blutsaft. Alla bm säger så mycket olika saker.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Thesso

Fick också niferex förra gången och då var det bara till att äta en om dagen direkt. Nu när dom kan mäta när man ska börja äta dom så vet jag att i v 20 så ska jag börja och min nya bm sa att jag skulle börja med 1 varannan dag för att vänja magen lite. Skit bra hoppas jag på för det blev ju som cement förra gången!

• Trojanen

Jag kom att fundera på en sak, är parmesanost ok att äta? Det är väl ingen mögelost?

• stina84

usch och fy för järntabletter... Jag åt det med dottern efter v.20. Jag som redan är förstoppad blev ju ännu värre. Då åt jag niferex... Hoppas jag slipper skiten denna gången.

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Trojanen skrev 2009-11-24 14:16:38 följande:
    Jag kom att fundera på en sak, är parmesanost ok att äta? Det är väl ingen mögelost?
    jag hittade denna sidan:
    http://www.barnmorskegruppen.se/mat-och-halsa.html

Det ska gå bra att äta parmesanost Smaklig måltid
  • Yossan

Tillalla er som oroar er för att babyn i magen lever - här kommer ett tips! Köp en Angelsounds, en liten ultraljudsapparat (ca 300kr) som man kan lyssan på hjärtat med hemma.

Fick hem min idag, och o boy vilken trygghet att kunna höra hjärtat picka på! Man slipper oroa sig för att barnet kanske inte lever. Värt SÅ mycket!
    Nu vet jag att det finns vissa ev. risker med ultraljud (om än närmast mikroskopiska!) och kommer bara använda den när oron blir för svår.

Ville bara tipsa!

• stina84
    Yossan skrev 2009-11-24 14:35:01 följande:
    Tillalla er som oroar er för att babyn i magen lever - här kommer ett tips! Köp en Angelsounds, en liten ultraljudsapparat (ca 300kr) som man kan lyssan på hjärtat med hemma. Fick hem min idag, och o boy vilken trygghet att kunna höra hjärtat picka på! Man slipper oroa sig för att barnet kanske inte lever. Värt SÅ mycket!Nu vet jag att det finns vissa ev. risker med ultraljud (om än närmast mikroskopiska!) och kommer bara använda den när oron blir för svår.Ville bara tipsa!
    Å vad mysigt att du hört bebisen! Vilken vecka är du i nu? Jag har ju andra bevis, jag känner ju bebisen
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-24 14:40:18 följande:
    Å vad mysigt att du hört bebisen! Vilken vecka är du i nu? Jag har ju andra bevis, jag känner ju bebisen
    Är i vecka 12. Känner inget än, men det kommer väl snart. längtar. Vilken vecka är du i? När började du känna?? Så mysigt!
  • Trojanen
    stina84 skrev 2009-11-24 14:33:30 följande:
    jag hittade denna sidan:www.barnmorskegruppen.se/mat-och-halsa.htmlDet ska gå bra att äta parmesanost Smaklig måltid
    Tack för länken! Dock såg jag att mozzarella och ricotta inte var att rekommendera, typiskt! Eller i matlagning bör det kanske vara ok?
Svar på tråden BF Juni 2010!