• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Golvmoppen

MaraFara: Såg bilden och tänkte att du måste ha ett par barn sedan innan. Har inte själv fotat magen ännu, men det är mage redan för mig med. Det är 2:a barnet för mig.

• Martinis84

OK, jag har rätt "fläskig" mage i vanliga fall så här känns det som att det dröjer innan man kan se min bebismage. Går på torsdag in i vecka 13.

• hoppfull trots allt

Himmel och pannkaka vad ni ligger i och skriver..

I mitt landsting/län erbjuds inte kub/nupp överhuvudtaget så det är FVP som gäller. Hade valt det ändå då jag är 40 år fyllda och nubb/kub endast visar på sannolikheten.. Jobbigt men det är det vi har att välja på så då får man ta det.

MaraFara: Härlig mage.. Roligt nu när det börjar komma magbilder
    Jag var ju lika stor för någon v sen som jag var i v 22 sist grav men det var nog mest svullnad även om det verkligen inte såg eller kändes som det.. Hursomhelst har magen lagt sig avsevärt så någon tvillingnojja har jag inte längre

Har städat i 2 dagar och i dag har jag haft ett par sammandragningar.. Någon annan som haft det så tidigt?

• Sweetangel85
    Yossan skrev 2009-11-24 19:52:36 följande:
    Jag har fött ett stort barn och har ett begynnande framfall (cystocele) redan. Är rädd för att det förvärrar av en förlossning till och kanske måste opereras.... Är så rädd att jag inte ska våga ta i och medverka vid nästa förlossning av rädsla för att skada det och annat än mer....
    Hur har man om man har begynnande framfall då?
    jag e livrädd att jag e på väg o få ngt sådant.
  • Winterfresh

hoppfull trots allt skrev 2009-11-24 20:46:08 följande:

Himmel och pannkaka vad ni ligger i och skriver.. I mitt landsting/län erbjuds inte kub/nupp överhuvudtaget så det är FVP som gäller. Hade valt det ändå då jag är 40 år fyllda och nubb/kub endast visar på sannolikheten.. Jobbigt men det är det vi har att välja på så då får man ta det.MaraFara: Härlig mage.. Roligt nu när det börjar komma magbilder Jag var ju lika stor för någon v sen som jag var i v 22 sist grav men det var nog mest svullnad även om det verkligen inte såg eller kändes som det.. Hursomhelst har magen lagt sig avsevärt så någon tvillingnojja har jag inte längre Har städat i 2 dagar och i dag har jag haft ett par sammandragningar.. Någon annan som haft det så tidigt?
    Sammandragningar hade jag i söndags, jobbade 7:30-20:30 sen hem och plockade lite i köket...När jag gick och la mig kom sammandragningarna, går in på v.14 imorgon.

Hjälp vad det skrivs här alltså, nästan så jag inte orkar läsa allt utan bara läser sista sidan, vilket gör att man missar massor:) men men får väl se hur länge jag orkar stanna i tråden. Känns så trist när jag inte hänger med i samtalsämnena...Men jobbar man som jag så får man räkna med att det skrivits 10 sidor varje gång känns det som :)
  • smultronet77

ja, oj vad det skrivs här :)

Jag är 32 och ska göra kub-testet. Känns som att det är lika bra att få veta så tidigt som möjligt om det skulle vara något fel. Dessutom får man ju göra ett extra UL och se att allt är bra.

Min mage är väldigt svulle på kvällarna. Läste att någon annan här inne var mer svullen på morgonen. Längtar också till det syns ordentligt, så att man inte behöver gå runt och se småfet ut...

Jag har bestämt att jag ska vaccinera mig nu när jag snart passerat vecka 12. Hörde att barnmorskemottagningen slutade vaccinera i förra veckan, så frågan är vad man nu kan gå. Någon som har tips på centrala Sthlm där det inte tagit slut?

• Yossan
    Sweetangel85 skrev 2009-11-24 21:20:15 följande:
    Hur har man om man har begynnande framfall då?jag e livrädd att jag e på väg o få ngt sådant.
    Det har man om bm säger att man har det vid gynus.
  • Pepparkaksdeg

Hejsan allihopa!
    Hittade just hit. Har blivit flyttad bakåt i 3 omgångar nu. Så från att ha haft BF 27juli är jag nu beräknad till midsommar!
    Jättekul med alla länkarna i TS!

Jag har fått en jättemage redan. Folk tycker det ser ut som om jag är i5e månaden...
    Men så är det också fyran jag väntar

Köpte lite gravidkläder igår. Tycker inte att dagens mode är speciellt fint på gravidkroppen. Finns ju väldigt många fina tunikor tex,men det mesta pösigt upptill och tajtare sen över höfterna. Såg bara fet ut i allt jag prövade. Oformlig liksom. Så då bytte jag taktik. Satsade på en mamma jeanskjol istället och ett par jeans. Sen var det bara att kombinera med "vanliga" tighta men strechiga toppar till.
    Så nu känner jag mig fingravid istället för pluffsig
    Tyvärr är kameran trasig,men vi ska köpa en ny ihelgen så då lovar jag att ta ett par bilder.
    Tycker själv att det är jätteintressant med magbilder

• ocg

Hej
    Tänkte hoppa in här om det är okej
    Har precis fått reda på att jag är gravid har inte tänkt på mensen var lite sen men sen börja jag känna mig så gravid hade mens senast i sep så jag har räknat ut att jag har bf i mitten/slutet av juni, det har kommer bli mitt 7:e barn

Svar på tråden BF Juni 2010!