• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Pepparkaksdeg
    ocg skrev 2009-11-25 08:29:49 följande:
    Hej Tänkte hoppa in här om det är okej Har precis fått reda på att jag är gravid har inte tänkt på mensen var lite sen men sen börja jag känna mig så gravid hade mens senast i sep så jag har räknat ut att jag har bf i mitten/slutet av juni, det har kommer bli mitt 7:e barn
    Wow! 7an! Häftigt
    Tänk vad mycket kunskap och erfarenhet du har att dela med dig av.
    Du kan bli uppslagsboken här inne
    Hur stor är din mage????
  • ocg

Den är inte så jätte stor än eller snarare jag vill inte att den ska vara stor än ingen vet något än kan dölja den ganska bra fortfarande
  • Thesso

Vad roligt med två nya!
    Varmt välkomna ocg och pepparkaksdeg!!

Pepperkaksdeg: Känner igen det där med kläderna. Provade en jättefin tröja/skjort tunika som var lite längre och såg helt sjukt gigantiskt ut. Är stor sedan innan och man vill ju gärna inte se ut som om man är typ 5 storlekar större om röven redan :)
    tror på det att skaffa sig bas faktiskt.

• Sweetangel85
    Det har man om bm säger att man har det vid gynus.
    men jag hade inte så som jag hade nu som då, har inte varit på en undersökning sen 2,5 mån efter förlossning.
  • Summer

Godmorgon! ärdet någon här som ibland har mensvärk, inte växtvärk..?
    Jag har Endometrios och brukar ha kramp (svår mensvärk) när jag inte är gravid. Mensen brukar jag ha vid varje månads skifte.
    Förra månadsskiftet hade jag ytlig mensvärk, kände hur det drog och knakade runt äggstockarna (ej livmodern) och jag fick små blödningar som egentligen då är mens (kroppen har inte fattat ännu).
    Nu är det ju snart månadsskifte igen och jag vaknade av samma mensvärk runt äggstockarna, värken är i skalan 4-5 av 10 så det gör inte jätteont men känns obehagligt såklart. Jag har inte fått någon blödning ännu (hoppas jag slipper).

Hur kan man ha mens samtidigt som man är gravid? Detta är som sagt inte den vanliga växtvärken i livmodern som jag känner, detta är annorlunda.

• mithrandil
    Summer skrev 2009-11-25 10:08:04 följande:
    Godmorgon! ärdet någon här som ibland har mensvärk, inte växtvärk..?Jag har Endometrios och brukar ha kramp (svår mensvärk) när jag inte är gravid. Mensen brukar jag ha vid varje månads skifte.Förra månadsskiftet hade jag ytlig mensvärk, kände hur det drog och knakade runt äggstockarna (ej livmodern) och jag fick små blödningar som egentligen då är mens (kroppen har inte fattat ännu).Nu är det ju snart månadsskifte igen och jag vaknade av samma mensvärk runt äggstockarna, värken är i skalan 4-5 av 10 så det gör inte jätteont men känns obehagligt såklart. Jag har inte fått någon blödning ännu (hoppas jag slipper).Hur kan man ha mens samtidigt som man är gravid? Detta är som sagt inte den vanliga växtvärken i livmodern som jag känner, detta är annorlunda.
    jag tror ändå det är växtvärk. Växtvärk kan kännas på många olika sätt för en och samma person. som mensvärk, molande värk, magknip och ont i ländryggen.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Pepparkaksdeg
    Thesso skrev 2009-11-25 09:11:53 följande:
    Vad roligt med två nya!Varmt välkomna ocg och pepparkaksdeg!!Pepperkaksdeg: Känner igen det där med kläderna. Provade en jättefin tröja/skjort tunika som var lite längre och såg helt sjukt gigantiskt ut. Är stor sedan innan och man vill ju gärna inte se ut som om man är typ 5 storlekar större om röven redan :)tror på det att skaffa sig bas faktiskt.
    Tackar! Ska bläddra tillbaka lite i tråden och läsa så jag lär känna er lite bättre
  • littlered

Smultronet, BM i Gamla Stan vaccinerar t o m idag, sedan får man söka sig till sin vanliga vårcentral. Jag går in i v 12 idag och passade på att vaccinera mig i måndags. Ajaj, vad ont det gör i armen...

• Pepparkaksdeg

Jag har himla otrevlig växtvärk/förvärkar den här gången!
    Strålar rejält från korsryggen och trycker på nedåt.Känns som jag behöver springa på toa.
    Nästan identiskt med krystvärkar.
    Blä! Varför kan inte sånt här skräp vänta tills man är iaf lite närmare inpå förlossningen!?

• mjauen

Passar på att välkomna de nya i tråden!

Var på första besöket till läkaren igår o fick först lyssna på hjärtljuden o sen se på ul. Så mysigt! Nu börjar det kännas som om det är på riktigt Fick hem två bilder oxå, men jag har inte lagt upp dem än.

Kul att det börjar synas magar här! Kanske man så småningom skulle starta en skild "magbildstråd" o länka i trådstarten?
    Har själv tagit några bilder ända från början men eftersom jag officiellt inte gått ut med min graviditet än så har jag inte velat lägga upp dem på min sida. Men så småningom kanske...

Längtar efter att få börja köpa mammakläder! Ska snart prata med chefen o se om hon kan sponsra till ett par nya arbetsbyxor. Just nu använder jag mig av "gummibandstricket".

Svar på tråden BF Juni 2010!