• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Winterfresh

Känns som jag börjar bli senil eller nåt. Glömmer det mest...
    Idag på jobbet satte jag igång ugnen för att göra bake-off winerbröd till de boendes kaffe. Men stoppade aldrig in några bullar...*S*
    Antingen bara väldigt tankspridd eller så börjar jag verkligen bli senil...*suck*

Idag skickades mina arbetsbyxor iväg för att göras om til mammabyxor...Längtar tills jag får dem :) Ska bli så skönt...Just nu används mjukisbyxor och arbetströja som börjar strama lite över magen, som tur är är de ganska rymliga. Kunde ha samma tröja hela grav förra gången och hoppas jag kommer kunna ha det denna gång också :)

Läste något om kläder :) Här har jag slitit fram mammabyxorna då jag hade ett par bagyliknande mammabyxor förra grav som jag älskade :) går i dem jämt nu om jag inte är hemma då är det mjukisbyxor, t-shirt och helly hansen tröja :) Till jobbet beror det på hur trött jag är :) om det blir mjukisbyxor eller jeans, beror lite också på vad jag ska göra efter jobbet eller innan jobbet när sonen lämnats på dagis :)
    Älskar tunikor så kommer förhoppningsvis kunna ha de jag äger hittintills med leggins :)
    Nu ska jag lägga mig och kolla lite på Arga Snickaren :) innan Greys Anatomy börjar och jag äger tv´n 1 timme :)

• längtar och väntar

Hjälp mig med hur jag ska göra! Vi ska ha personalmiddag nu om någon vecka. Jag har sagt att jag ska komma, men börjar tveka nu. Anledningen till det är att jag har så stora problem med min ischiasnerv. Kan inte sitta för länge och kan inte heller röra mig för mycket. Vet därför inte om jag orkar sitta på en personalmiddag flera timmar då. Risken är att jag inte kan röra mig sen nämligen..

Mina kolleger har nog lite svårt att förstå mig.. Vi ska ha hand om allsångerna i mitt arbetslag och eftersom jag är musiklärare tycker en del kolleger att det ska självklart jag ta hand om.. Men varför? Jag hjälper gärna till, men vill och orkar inte fixa det själv.. Fick nästan en utskällning av en kollega idag, p.g.a. detta.. Visst graviditet är ingen sjukdom etc etc, men vissa kolleger har noll förståelse..

Vad ska jag göra? Gå eller inte gå på personalmiddagen?

• Thesso

Längtar och väntar: Vilken jobbig sits. Tycker nog att du ska stå på dig och göra som du sa och hjälpa till med sången men absolut inte ta allt ansvar själv. Säg att antingen gör ni det tillsammans eller så får dom göra det utan dig. Ni är ju ändå ett arbetsteam, inte du mot alla dom.
    Stå på dig och lycka till!

• längtar och väntar

Fast när jag säger att jag då t.ex. har lucia och avslutning som tar all min tid nu, så får jag till svar "äh sluta nu skyll på det va?".. Sen är det samma kollega som kommer och säger att lucia är sååå fint... Tror hon att jag slänger ihop det på en kafferast?

Jag tappade helt lusten på att komma.. Sen får jag mer och mer ont i min ischiasnerv för varje dag som går.. 15.30 idag, var jag helt slut i rygg och bak.. Kunde knappt gå i trappor..

Thesso skrev 2009-11-25 22:00:49 följande:
    Längtar och väntar: Vilken jobbig sits. Tycker nog att du ska stå på dig och göra som du sa och hjälpa till med sången men absolut inte ta allt ansvar själv. Säg att antingen gör ni det tillsammans eller så får dom göra det utan dig. Ni är ju ändå ett arbetsteam, inte du mot alla dom. Stå på dig och lycka till!
  • Pepparkaksdeg

längtar och väntar skrev 2009-11-25 22:02:50 följande:

Fast när jag säger att jag då t.ex. har lucia och avslutning som tar all min tid nu, så får jag till svar "äh sluta nu skyll på det va?".. Sen är det samma kollega som kommer och säger att lucia är sååå fint... Tror hon att jag slänger ihop det på en kafferast?Jag tappade helt lusten på att komma.. Sen får jag mer och mer ont i min ischiasnerv för varje dag som går.. 15.30 idag, var jag helt slut i rygg och bak.. Kunde knappt gå i trappor..
    Äh,den där kollegan tycker jag kan flyga och fara!
    En personalmiddag är väl ändå frivilligt?
    Har du inte ork till att hålla på och dona med massa sånger och grejer är det klart du ska slippa. Va är det för idiot som inte förstår att man inte kan hålla på och pressa en gravid till en sak som dessutom borde vara frivillig.
    Blir tvärarg!
    Vadå "skyll på det"?! Det är väl ingen nyhet att man som gravid inte kan hålla på och tuffa på i vanligt tempo. Folk ska snarare se det som en bonus om man kan det. ALDRIG utgå från det!
    Att graviditet inte är en sjukdom är nog det dummaste argument som myntast!
    Nä,STÅ PÅ DIG!
    Middagen kan du ju ändå gå på om du har lust sen. Stanna kvar så länge det känns ok och gå hem sen. Även om det skulle vara mitt i allsången!
  • längtar och väntar

Hon menade väl att "alla har vi mycket att göra" och jag inte ska komma och tro att jag är något för tt jag t.ex. har lucia och avslutning.. Äh orkar inte bry mig.. Vet inte om jag ska gå.. Förra året var det sååå pinsamt, när en kollega fick lite för mycket i sig och började nästan "flirta" med en av de yngre killarna, trots att hon är gift och har barn..

Pepparkaksdeg skrev 2009-11-25 22:21:48 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-25 22:02:50 följande: Äh,den där kollegan tycker jag kan flyga och fara! En personalmiddag är väl ändå frivilligt? Har du inte ork till att hålla på och dona med massa sånger och grejer är det klart du ska slippa. Va är det för idiot som inte förstår att man inte kan hålla på och pressa en gravid till en sak som dessutom borde vara frivillig. Blir tvärarg! Vadå "skyll på det"?! Det är väl ingen nyhet att man som gravid inte kan hålla på och tuffa på i vanligt tempo. Folk ska snarare se det som en bonus om man kan det. ALDRIG utgå från det! Att graviditet inte är en sjukdom är nog det dummaste argument som myntast! Nä,STÅ PÅ DIG! Middagen kan du ju ändå gå på om du har lust sen. Stanna kvar så länge det känns ok och gå hem sen. Även om det skulle vara mitt i allsången!
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-25 22:23:12 följande:

Hon menade väl att "alla har vi mycket att göra" och jag inte ska komma och tro att jag är något för tt jag t.ex. har lucia och avslutning.. Äh orkar inte bry mig.. Vet inte om jag ska gå.. Förra året var det sååå pinsamt, när en kollega fick lite för mycket i sig och började nästan "flirta" med en av de yngre killarna, trots att hon är gift och har barn..
    Klart att alla har mycket och göra så här inför slutet på terminen men du är gravid för tusan!! Det är ju ändå synd att du ska missa middagen för ett gäng dumma tanter som inte fattar att man inte har all ork i världen när man är gravid eller rättare sagt i ditt fall där du har så ont. Dom kanske hade guld graviditeten och inte hade något problem alls och bara gick på moln i 9 månader och därför kan dom inte förstå att andra kan ha det jobbigt.

Det där med flirten skrattar jag lite åt. Lät som en typisk kommunalanställdas fest tycker jag. Är inte kommunalare själv men har hört talas om "era" fester och dom verkar kan gå rätt vilt till!
  • längtar och väntar

Fast som musiklärare är jag ensam om att fixa lucia och avslutning, måste köpa in en massa, repa, se till att alla har sina kläder och är på rätt plats vid rätt tid etc.. Kören är runt 25-30 personer, så det är inte lite att hålla reda på. Sen har många andra också mycket att göra, men vissa kolleger verkar tro att det tar en kafferast att sätta upp ett luciatåg.

Kan säga att jag aldrig skulle hålla på att "flirta" med andra på jobb när jag är gift.. Tycker att man itne gör sådant, oerhört pinsamt.

Jag vet inte om jag känner för att gå heller, har så svårt att sitta ner så länge. Då kommer jag inte kunna röra mig efteråt. Dessutom vet jag inte var vi ska vara än, och jag är rätt beroende av det också, eftersom jag varken cyklar längre eller kan gå längre sträckor.

Thesso skrev 2009-11-26 07:11:41 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-25 22:23:12 följande: Klart att alla har mycket och göra så här inför slutet på terminen men du är gravid för tusan!! Det är ju ändå synd att du ska missa middagen för ett gäng dumma tanter som inte fattar att man inte har all ork i världen när man är gravid eller rättare sagt i ditt fall där du har så ont. Dom kanske hade guld graviditeten och inte hade något problem alls och bara gick på moln i 9 månader och därför kan dom inte förstå att andra kan ha det jobbigt. Det där med flirten skrattar jag lite åt. Lät som en typisk kommunalanställdas fest tycker jag. Är inte kommunalare själv men har hört talas om "era" fester och dom verkar kan gå rätt vilt till!
  • kozzan

jag har fått 6emån mage, vad beror det på att magen är så stor i v 13, bebisen e ju fortfarande pluttiplutt?

• Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:16:02 följande:

Fast som musiklärare är jag ensam om att fixa lucia och avslutning, måste köpa in en massa, repa, se till att alla har sina kläder och är på rätt plats vid rätt tid etc.. Kören är runt 25-30 personer, så det är inte lite att hålla reda på. Sen har många andra också mycket att göra, men vissa kolleger verkar tro att det tar en kafferast att sätta upp ett luciatåg.Kan säga att jag aldrig skulle hålla på att "flirta" med andra på jobb när jag är gift.. Tycker att man itne gör sådant, oerhört pinsamt.Jag vet inte om jag känner för att gå heller, har så svårt att sitta ner så länge. Då kommer jag inte kunna röra mig efteråt. Dessutom vet jag inte var vi ska vara än, och jag är rätt beroende av det också, eftersom jag varken cyklar längre eller kan gå längre sträckor.
    Kan du inte bara avsäga dig från allt som har med festen att göra och bara anmäla dig för middagen. Sen när du närmar dig och ser var ni ska vara samt hur du känner dig kan du kanske avböja?
    Hoppas verkligen det löser sig för dig!
Svar på tråden BF Juni 2010!