• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-25 22:00:49 följande:
    Längtar och väntar: Vilken jobbig sits. Tycker nog att du ska stå på dig och göra som du sa och hjälpa till med sången men absolut inte ta allt ansvar själv. Säg att antingen gör ni det tillsammans eller så får dom göra det utan dig. Ni är ju ändå ett arbetsteam, inte du mot alla dom.Stå på dig och lycka till!
    Håller med...varför ska du göra det ensam bara för att du är musiklärare..då kan ju inte dom ta åt sig äran sen heller isf! Nä, alla eller ingen tycker jag!
  • längtar och väntar

Jo, jag vet, men mina kolleger eller nå väl, en i arbetslaget förstår inte detta.. Men hon kanske förstår om jag skulle bli sjukskriven.. Nu hoppas jag verkligen inte att jag blir det, men om inte ischiasen blir bättre, hur ska jag orka jobba 5,5 månader till då?

Thesso skrev 2009-11-26 07:53:32 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:45:33 följande: Ja det är väl typiskt. Ta inte på dig nåt som du inte orkar bara. Du och barnet är prio 1!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-26 07:54:00 följande:
    Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen?
    Bara att jag toklängtar! Men inget mer än så än nej.
  • längtar och väntar

Så är det alltid.. Ska vi ha temadagar med musikstation så har jag kanske en kollega som är där fysiskt, men det är jag som får planera, genomföra och utvärdera.. Är så jäkla trött på det nu, och de är väl inte riktigt vana vid att jag säger nej heller..

vitvåonågratill skrev 2009-11-26 07:54:21 följande:
    Håller med...varför ska du göra det ensam bara för att du är musiklärare..då kan ju inte dom ta åt sig äran sen heller isf! Nä, alla eller ingen tycker jag!
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-26 07:56:04 följande:
    Bara att jag toklängtar! Men inget mer än så än nej.
    Samma här. Längtar som bara den!!!
    MEN, jag är lite orolig över om jag kommer "måsta" ta epidural. Är lite i motståndslaget mot den.
  • vitvåonågratill

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:56:02 följande:

Jo, jag vet, men mina kolleger eller nå väl, en i arbetslaget förstår inte detta.. Men hon kanske förstår om jag skulle bli sjukskriven.. Nu hoppas jag verkligen inte att jag blir det, men om inte ischiasen blir bättre, hur ska jag orka jobba 5,5 månader till då?
    Du kan ju säga till redan innan att jag kommer på middagen, ni hjälper mig med allsången, och sen sjukskriver jag mig dagen efter då jag vet innan att jag inte kommer komma ur sängen efter att ha suttit så länge" så får du se vad dom väljer?

• Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:56:56 följande:

Så är det alltid.. Ska vi ha temadagar med musikstation så har jag kanske en kollega som är där fysiskt, men det är jag som får planera, genomföra och utvärdera.. Är så jäkla trött på det nu, och de är väl inte riktigt vana vid att jag säger nej heller..
    Då är det hög tid att du är lite egoistisk!
  • längtar och väntar

Fast den går inte riktigt, då festen är på en fredag och det sen är jullov Fast annars var det bra!

vitvåonågratill skrev 2009-11-26 07:57:29 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:56:02 följande: Du kan ju säga till redan innan att jag kommer på middagen, ni hjälper mig med allsången, och sen sjukskriver jag mig dagen efter då jag vet innan att jag inte kommer komma ur sängen efter att ha suttit så länge" så får du se vad dom väljer?
  • Pepparkaksdeg
    Thesso skrev 2009-11-26 07:54:00 följande:
    Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen?
    Direkt när jag fick papprena på inskrivningen så förflyttades jag rent psykiskt från att just börjat acceptera den här graviditeten till att planera förlossnigen.
    Känner att det börjar klia i fingrarna efter en ateckningsbok med checklista inför både förlossning och efteråt.
    Herregud jag är ju bara i Vecka 10
  • Thesso
    Pepparkaksdeg skrev 2009-11-26 08:59:08 följande:
    Direkt när jag fick papprena på inskrivningen så förflyttades jag rent psykiskt från att just börjat acceptera den här graviditeten till att planera förlossnigen.Känner att det börjar klia i fingrarna efter en ateckningsbok med checklista inför både förlossning och efteråt.Herregud jag är ju bara i Vecka 10
    Oj vad du lät organiserad, det är verkligen inte jag.
    Måste bara fråga vad du antecknar? shit, ska jag oxå göra nåt sånt?
Svar på tråden BF Juni 2010!