• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Winterfresh

Längtar till förlossningen då man äntligen får se det lilla som vuxit i ens mage.
    Kommer garanterat be om epidural...Var emot det i förra graviditeten då jag är livrädd för stick och sprutor. Men tillslut tog jag den annars hade det blivit kejsarsnitt hade bm sagt. Och när den var tagen tog det 2 timmar så var sonen född :) och inte gjorde det allt för ont heller...Så den kommer jag allt be om.
    Kommer ihåg att jag läste mycket om förlossningar när jag väntade första, nu känns det mest som en evighet dit...Tar vecka för vecka nu och är glad så länge jag orkar jobba, börjar bli tungt och kommer bli tyngre då det flyttar in en herre på avdelningen 15 dec som är tung..*suckar* Samma visa förra gången, då flyttade det in en gubbe som gjorde att jag blev sjukskriven 1 månad innan Hp trädde i kraft. Vill så gärna jobba så långt som möjligt, men givetvis kommer jag ansöka om Hp denna gång också och kommer nog inte bli nekad till det då jag ej kan göra något annat jobb än det jag gör. Och tänker inte lasta över alla tunga lyft på min kollega då vi bara är 2 st personal på 8 boende.

Snart dags att köra sonen till dagis, sen ska det handlas mat, bytas bil med sambo innan man ska till jobbet och slita lite på kvällskvisten :) Slutar 20:30 idag och känns som rena lyxen...*S* Imorrn slutar man 13:30 :) sen tar man välbehövlig helg med adventspyssel...bara jag hittar julkartongen :)

• Pepparkaksdeg
    Thesso skrev 2009-11-26 09:20:16 följande:
    Oj vad du lät organiserad, det är verkligen inte jag.Måste bara fråga vad du antecknar? shit, ska jag oxå göra nåt sånt?
    Det är klart du inte behöver!
    Det är jag som använder den metoden för att förbereda mig mentalt.

Det går ju tex bara att önska saker när det gäller själva födandet. Jag skulle vilja ha det si eller så. Men sen vet man ju aldrig när man väl är där hur det kommer att bli.
    Om jag ställer in mig på att jag tex SKA ha EDA och har det som min trygghet så kan jag ju bli helt knäckt om det tex inte hinns med. Jag vill bara flyta med och ta det som det kommer när jag väl är där.
    Men för att klara av det så kompenserar jag med att bestämma och ha full koll på vilka grejer som ska med till BB.
    Vilken musik jag vill ha.Kamera. favvokudden Vilka kläder till bebben. Tillbehör som kan underlätta amning
    Tja allt jag kan komma på helt enkelt.
    Listan brukar bli väldigt lång
    I normala fall inhandlar jag en grej först när behovet uppstår.
    När jag är gravid är det mitt sätt att förbereda mig. Någonting jag har full kontroll över. Eftersom man har det med så lite annat när det gäller graviditet och förlossning
  • Summer

Hej tjejer! Idag känner jag mig nyförälskad!! När jag låg och slumrade imorse vaknade jag till av en bubblande/pirrande känsla (som kolsyra) 1 cm under naveln och långt långt in. Det kändes först som kolsyra... och sedan som en liten liten Guppi-fisk som sprattlade!! Det måste vara bebis som ger sig tillkänna! Jag är helt säker på att det var den, har aldrig känt sådär förut. Känslan höll tyvärr bara i sig i typ 10 sekunder men det var en sådan lycka!! Nu känner jag mig mindre orolig för att den inte skulle leva.
    Min mage har också blivit större, hårdare och putar helt klart mer :)

Igår var vi på middag hos Johans moster och morbror då hans kusiner fyllde år och halva släkten var där så vi berättade och alla blev helt till sig och kramade om oss båda. Det blev en rolig och trevlig kväll. Johan ringde även sin gamla mormor (87 år) i Göteborg som nästan fick en hjärtattack, lät som om hon vunnit på lotto! Hi hi! Det känns så skönt att berätta, som en befrielse, jag har aldrig gillat hemligheter.

Jag är ju bara i v. 12 (11+2) Är det någon annan som känt sin bebis så tidigt?
    Stina84, när kände du första gången?

• Pepparkaksdeg

Summer; Men guuud vad mysigt!
    Själv kommer inte ihåg hur tidigt jag kännt förut men har för mig att det var lååångt senare
    Lääängtar!

• Sweetangel85

Jag kände bebis pirr i v.16 o buff i v.17 med första..
    men e väldigt ovanligt att känna i v.12, men går de gör de ju säkert

Jag har lagt upp en magbild nu oxå, fast i grav.mätaren, måste nämligen utöka PLUS innan jag kan ladda upp mer bilder.. då för göra de ngn dag

• vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-26 07:57:03 följande:
    Samma här. Längtar som bara den!!!MEN, jag är lite orolig över om jag kommer "måsta" ta epidural. Är lite i motståndslaget mot den.
    Varför skulle du vara tvungen att ta den? Jag har inte haft något "kemiskt" som smärtlindring under mina tidigare förlossningar och ska inte ha det denna gången heller om det går att undvika....inte akupunktur, lustgas, epidural eller nåt alltså. Ja akupunktur är ju inte nåt medel som sprutas in så men ni fattar! Det enda jag ägnat mig åt är akupressur (nåja dåvarande sambon och BM utförde det) och att andas mig igenom. Sist förberedde dom en spruta med nåt medel i som öppnar upp eftersom jag fick kraftiga ostoppbara krystvärkar när jag bara var öppen 5 cm, men dom löste dom sista 5 cm med hjälp av att massera hälsenan vid varje värk så på 10 minuter fick jag äntligen krysta! Men jag LÄNGTAR för det är ju SÅ häftigt!!!!
  • Sweetangel85
    Thesso skrev 2009-11-26 07:57:03 följande:
    Samma här. Längtar som bara den!!!MEN, jag är lite orolig över om jag kommer "måsta" ta epidural. Är lite i motståndslaget mot den.
    nej klart du inte behöver o ta Epidural om du inte vill..
    Jag tog bara akupunktur o lustgas vid min förlossning o det gick jättebra!
  • Thesso
    Sweetangel85 skrev 2009-11-26 12:35:14 följande:
    nej klart du inte behöver o ta Epidural om du inte vill..Jag tog bara akupunktur o lustgas vid min förlossning o det gick jättebra!
    Ja det var vad jag tog förra gången oxå och hoppas verkligen det är det enda jag behöver nu oxå!
  • mjauen
    Thesso skrev 2009-11-26 07:54:00 följande:
    Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen?
    Häromdan funderade jag på vilken musik jag ska ta med. Förra gången visste jag inte att man kunde ta med egen musik så jag fick nöja mig med radion som fanns i rummet. Sen kom jag på att jag måste skaffa ett par nya tofflor att ta med

Själva förlossningen har jag inte tänkt så mycket på än. Nämnde för min bm att jag gärna skulle gå på ett studiebesök till förlossningen eftersom jag missade det sist. Albin föddes nämligen veckan före besöket var inbokat. (v.34)
    Tyvärr sa hon att det bara är förstföderskor som får gå dit o bekanta sig. Övriga måste beställa tid dit o betala för det!

Nån annan här som fått prematur?
Svar på tråden BF Juni 2010!