• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    kozzan skrev 2009-11-26 07:17:55 följande:
    jag har fått 6emån mage, vad beror det på att magen är så stor i v 13, bebisen e ju fortfarande pluttiplutt?
    Är det första?
    Har så dålig koll på vilka som väntar första, andra osv..

Har du ingen bild?
  • längtar och väntar

Nej, då blir det sura miner. Alla arbetslag har var sitt uppdrag att fixa något.. Så om jag säger blankt nej blir det sura miner.. Men bara för jag är musiklärare så har jag inte färdiga allsånger att ta fram t.ex. Jag tycker inte ens om allsång, vi hade inte ens det på vårt bröllop

Vet inte om jag kan avböja dagarna innan, för det ska beställas mat och så.. Ska till sjukgymnast nästa torsdag. Men just nu är klockan 7.30 och jag har redan ont i baken liksom.

Thesso skrev 2009-11-26 07:18:49 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:16:02 följande: Kan du inte bara avsäga dig från allt som har med festen att göra och bara anmäla dig för middagen. Sen när du närmar dig och ser var ni ska vara samt hur du känner dig kan du kanske avböja? Hoppas verkligen det löser sig för dig!
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:26:13 följande:

Nej, då blir det sura miner. Alla arbetslag har var sitt uppdrag att fixa något.. Så om jag säger blankt nej blir det sura miner.. Men bara för jag är musiklärare så har jag inte färdiga allsånger att ta fram t.ex. Jag tycker inte ens om allsång, vi hade inte ens det på vårt bröllop Vet inte om jag kan avböja dagarna innan, för det ska beställas mat och så.. Ska till sjukgymnast nästa torsdag. Men just nu är klockan 7.30 och jag har redan ont i baken liksom.
    Fy, lag lider verkligen med dig. Är så glad att jag slipper sån värk!

Men du, vad ska det vara för allsång. Ska det vara roliga omgjorda fest texter eller ska det vara mer vanliga låtar?
  • längtar och väntar

Det ska vara 15 minuter, så typ 1-2 låtar är det enda vi hinner med. Så inte så avancerat egentligen, men jag blev bara så anti när de räknar med att jag som musiklärare fixar det

Thesso skrev 2009-11-26 07:29:56 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:26:13 följande: Fy, lag lider verkligen med dig. Är så glad att jag slipper sån värk! Men du, vad ska det vara för allsång. Ska det vara roliga omgjorda fest texter eller ska det vara mer vanliga låtar?
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:30:59 följande:

Det ska vara 15 minuter, så typ 1-2 låtar är det enda vi hinner med. Så inte så avancerat egentligen, men jag blev bara så anti när de räknar med att jag som musiklärare fixar det
    Jaha, så ni ska uppträda till dom eller? Trodde det var mer allsångshäfte som man får på kräftskivor om du förstår hur jag menar..
  • längtar och väntar

Nej, vi ska dela ut papper så alla är med på sången/sångerna. Jag tror att de andra i arbetslaget tror att det ska vara ett häfte också. Ska berätta idag att det inte är så.. Ja, vi får väl se om jag orkar gå. Frågan är om det är värt att få så ont efteråt?

Thesso skrev 2009-11-26 07:33:37 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:30:59 följande: Jaha, så ni ska uppträda till dom eller? Trodde det var mer allsångshäfte som man får på kräftskivor om du förstår hur jag menar..
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:35:20 följande:

Nej, vi ska dela ut papper så alla är med på sången/sångerna. Jag tror att de andra i arbetslaget tror att det ska vara ett häfte också. Ska berätta idag att det inte är så.. Ja, vi får väl se om jag orkar gå. Frågan är om det är värt att få så ont efteråt?
    Är det roliga låtar det ska vara seriösa?
  • längtar och väntar

Det kan vi nog välja själv. Min ena kollega menade att "men du har väl många sångböcker".. ja, om de kommit för 2 veckor sen. Vi flyttar snart och har börjat flyttpacka, så alla mina sångböcker är nerpackade.

Thesso skrev 2009-11-26 07:42:09 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:35:20 följande: Är det roliga låtar det ska vara seriösa?
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:45:33 följande:

Det kan vi nog välja själv. Min ena kollega menade att "men du har väl många sångböcker".. ja, om de kommit för 2 veckor sen. Vi flyttar snart och har börjat flyttpacka, så alla mina sångböcker är nerpackade.
    Ja det är väl typiskt.
    Ta inte på dig nåt som du inte orkar bara. Du och barnet är prio 1!
  • Thesso

Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen?

Svar på tråden BF Juni 2010!