• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    Sussilago skrev 2009-10-28 09:29:50 följande:
    [citat]Sussilago - När jag fick mf så blödde jag i flera dagar, och hade dessutom jättejätteont med kramper. Hoppas att det bådar gott för dig att blödningen redan är över. Hur långt är du gången? Har du talat med gyn? Jag är/var i v 9. Det var gyn jag ringde och pratade med. Dom var fö väldigt gulliga o förstående( har läst här inne på FL att det är ingen självklarhet...) Du ger mig lite hopp iaf eftersom jag inte blöder direkt idag.. Men det var (ursäkta) mkt klumpar i blodet igår... Tack för din omtanke! S
    får säga detsamma oxå.. jag fick mf i v.6 o jag fick första bruna flytningar o sen blödde jag flera dagar, o sen klumpar o hade SKITONT!! så de gehöver absolut inte vara ngt.. *kramar om*
    ♥ Emilio 080504 ♥
  • Frusna flickan

Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta.

Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel.

Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se.

I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det.

Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu.

Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra.

Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker.

Lycka till-kramar till alla!

• stina84
    Sussilago skrev 2009-10-28 09:29:50 följande:
    [citat]Sussilago - När jag fick mf så blödde jag i flera dagar, och hade dessutom jättejätteont med kramper. Hoppas att det bådar gott för dig att blödningen redan är över. Hur långt är du gången? Har du talat med gyn? Jag är/var i v 9. Det var gyn jag ringde och pratade med. Dom var fö väldigt gulliga o förstående( har läst här inne på FL att det är ingen självklarhet...) Du ger mig lite hopp iaf eftersom jag inte blöder direkt idag.. Men det var (ursäkta) mkt klumpar i blodet igår... Tack för din omtanke! S
    Om jag hade varit som du hade jag gjort precis som smoolan skriver, ringt GYN igen och propsat på att få komma in. Det behöver ju faktiskt inte vara ett MF du har fått. Har också hört att vid MF får man väldigt ont i buken och man blöder i flera dagar, som vid mens ungefär. Har du haft ont?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Frusna flickan skrev 2009-10-28 09:37:23 följande:
    Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta. Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel. Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se.I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det.Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu. Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra. Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker. Lycka till-kramar till alla!
    Nej vad tråkigt.. Vad ledsen jag blir för din skull nu! Hoppas kroppen tar hand om det inom den närmsta tiden. Beundrar din styrka. Önskar dig all lycka och välgång i livet och lycka till om ni nu bestämmer er för en liten till ändå!
    kramar om
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi
    hepalima skrev 2009-10-27 18:07:31 följande:
    Självklart tär det psykist! Men vi får försöka tänka posetivt, att vi får ut något bra av det i slut ändan. (förhoppningsvis) Är nu sjuk skriven november ut. Hur länge e du?Är det någon som skall kolla könet? I vilken vecka gör man det hos er? På min motagning gör man det i v 23 men jag har hittat ett ställe här i gbg som gör det redan i v 18 :) Jag skall kolla, är aldels för nyfiken för att vänta ända till juni. Hälst skulle jag vilja veta nu:)
    Ja usch.. Men gud va skönt att få sjukskrivning så länge! Jag menar, ger det med sig kan man ju gå och jobba tidigare.. Jag har fått 2 veckor och enligt det så ska jag jobba igen på Söndag, men som det är nu så är det totalt omöjligt. Har hållt i sig konstant i 3 veckor idag så jag tvivlar på att det går över närmsta veckan...
    Ska ringa till BM imorn igen och höra om jag är tvungen att åka in till läkarn igen eller om dom kan skicka intyget.. Har ju nyss varit där..

Jag vill verkligen veta könet men tyvärr så får typ ingen veta här där jag bor så jag tror jag bokar ett privat UL för att få veta. Kostar 300 kr här=) Värt varenda krona! Jag är ett kontrollfreak som vill planera namn och allt=)
  • Joggi
    vitvåonågratill skrev 2009-10-27 23:56:11 följande:
    Ska precis klubba mig till sömns...med en fisande hund som sällskap och två snusande barn i sina sängar! Men annars är jag en nattuggla utan dess like, men måste orka med jobbet imorrn känner jag! Man är ju inte direkt piggare som gravid! Ha en trevlig jobbnatt eller hur sent du nu jobbar!
    Precis när jag läser om din fisande hund så lägger min hund av en brakare! Haha=) Urk! Det va en äcklig en.........
  • smoolan

Frusna Flickan - Så otroligt tråkigt att höra!! Men skönt att du verkar ta det bra. Min största mardröm är att få ma. Att gå omkring och tro att allt är bra, och så är det inte det. Fruktansvärt!

• Joggi

Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta. Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel. Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se.I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det.Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu. Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra.
    Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker.
    Lycka till-kramar till alla!
    Beklagar verkligen! Lycka till med allt i framtiden!
  • kristallen
    Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta. Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel. Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se.I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det.Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu. Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra. Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker. Lycka till-kramar till alla!
    Nej vad tråkigt .
    Men vilken fin inställning du har(om du förstår hur jag menar). Jag tror nog jag skulle känna likadant om det skulle hända mig.
    Älskar mina barn och maken också
Svar på tråden BF Juni 2010!