• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    majess skrev 2009-10-27 23:51:20 följande:
    ngn vaken o vill hålla en gravid neurotiker sällskap ? jobbar = trist,men har inte hittat tröttheten än,är fullt sysselsatt med att vräka i mig mat
    Ska precis klubba mig till sömns...med en fisande hund som sällskap och två snusande barn i sina sängar! Men annars är jag en nattuggla utan dess like, men måste orka med jobbet imorrn känner jag! Man är ju inte direkt piggare som gravid!

Ha en trevlig jobbnatt eller hur sent du nu jobbar!
  • vitvåonågratill
    stina84 skrev 2009-10-27 14:22:49 följande:
    Summer: Ja det är verkligen en solskenshistoria Så roligt för er Hoppas verkligen och håller alla tummarna för att alla vi som är här får behålla våra små pyren i magarna och att vi får smärtfria graviditeter och friska välskapta barn!Någon som har börjat kika på vagn? Jag är sååååå sugen på en KRONAN!!!
    Vi kikade lite lätt på Trekko!
  • vitvåonågratill
    Sussilago skrev 2009-10-27 18:49:28 följande:
    Här är det dåliga nyheter. Blött som bara den idag. Och ja med klumpar i. Har fått en tid hos gyn på torsdag em för att kolla hur det ligger till.. Är själv hemma och tårarna rinner o rinner o rinner.....
    *kramar om* Håller tummarna att det bara är falskalarm...
  • majess
    vitvåonågratill skrev 2009-10-27 23:56:11 följande:
    Ska precis klubba mig till sömns...med en fisande hund som sällskap och två snusande barn i sina sängar! Men annars är jag en nattuggla utan dess like, men måste orka med jobbet imorrn känner jag! Man är ju inte direkt piggare som gravid! Ha en trevlig jobbnatt eller hur sent du nu jobbar!
    natti natti ...jag jobbar tills på torsdag morgon så mig lär ni se hängandes här nu i 2 dar...
    hi hi jag gillar det där med hunden ...jag kan riktigt se hur den ligger o myser o fiser om vartannat he he(glömde säga,när jag är lite trött får jag en väldigt sjuk humor )
  • vitvåonågratill

Jag kan GARANTERA att hundkräket faktiskt njuter av att förpesta min luft ja! Ligger utvräkt på golvet och pyser!

NU ska jag sova! Nattinatt!

• Made in Taiwan

När är det man börjar gå på regelbundna kontroller? Är inte det närmare 3 månader men det verkar som om de flesta här har varit hos BM redan. Är det bara jag som inte varit än? :)

Är det någon som bor utomlands förresten?

/A.

• 0810

Sussilago: Håller tummarna för att det ska gå bra för dig!

Made in Taiwan: Vi har inskrivning runt vecka 10-11, men på vissa ställen verkar man få gå på ett samtal hos BM tidigare i graviditeten.

• Sussilago

Tack alla för er omtanke. Ni är för gulliga. Är hemma från jobbet idag och ställer in mig på det värsta... Blöder knappt någonting idag, men det kanske räckte med det igår för att det ska vara ett MF... Känner mig konstigt nog ganska lugn, det är väl för att det är som det är på ngt vis.. Inget jag kan ändra eller styra.. Känns skönt att jag hade berättat för mamma att jag var gravid för när ngt sånt här händer är det skönt att få stöd...
    Håller tummarna för er att det inte händer er ngt!

Kram S

• smoolan

Sussilago - När jag fick mf så blödde jag i flera dagar, och hade dessutom jättejätteont med kramper. Hoppas att det bådar gott för dig att blödningen redan är över. Hur långt är du gången? Har du talat med gyn?

Jag går in i v.10 på fredag men kan inte släppa tankarna på MA. Det skulle vara en mardröm! Gjorde VUL i 6+0 och allt så bra ut, men det är ju ett tag sen nu. Mycket kan ha hänt. Hur 17 bär man sig åt för att få ytterligare UL? Trodde dessutom att KUB-testet var gratis... Sån är man kanske som bortskämd svenk där man får så mycket genom skatten...

• Sussilago
    smoolan skrev 2009-10-28 08:53:49 följande:
    [citat]
    Sussilago - När jag fick mf så blödde jag i flera dagar, och hade dessutom jättejätteont med kramper. Hoppas att det bådar gott för dig att blödningen redan är över. Hur långt är du gången? Har du talat med gyn?

Jag är/var i v 9. Det var gyn jag ringde och pratade med. Dom var fö väldigt gulliga o förstående( har läst här inne på FL att det är ingen självklarhet...) Du ger mig lite hopp iaf eftersom jag inte blöder direkt idag.. Men det var (ursäkta) mkt klumpar i blodet igår...
    Tack för din omtanke!

S
Svar på tråden BF Juni 2010!