• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • hepalima
    Sussilago skrev 2009-10-27 18:49:28 följande:
    Här är det dåliga nyheter. Blött som bara den idag. Och ja med klumpar i. Har fått en tid hos gyn på torsdag em för att kolla hur det ligger till.. Är själv hemma och tårarna rinner o rinner o rinner.....
    Stackare! Jag håller tummarna att allt går bra för dig.
  • Kamikazee

hempalina och majess - går ni också på BMG? Jag ska dit nästa vecka, på torsdag för inskrivning. Är i v 7 nu.
    Jag har för mig att BMG inte gör könsUL förrän i v 25, just för att de inte vill bli utnyttjade av de som kan tänka sig abort om könet på barnet är "fel".

Jag ska till Sahlgrenska och göra ett UL imorgon (eller VUL) och se om det finns ett foster i magen. Men med tanke på att jag i dag legat över toan vid ett antal tillfällen och illamåendet enbart blir kraftfullare så skulle jag bli förvånad om det inte fanns något. Fast det är klart, fostret ska ju inte bara leva, det ska ju vara friskt också.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Milliemolly
    AnAngel skrev 2009-10-27 18:22:20 följande:
    Nu har jag bokat nupp/kub test, är så nyfiken, och de va svårt att få bra tider, å blir i början av dec, ngn mer som tänker göra ngt sånt? 1800 kr, i stan, stockholm, så fick man alla bilder på cd skiva, så värt varenda krona!
    Jag ska g;ra KUB den 28 nov i Malm;. Kostar ca 3000 kr.

Forra gangen gick det [t skogen, fick s'msta resultatet 1.2 och 4 dgr senare var den d;d i vecka 14.

HUGA!

Vet inte vad det tagit [t datorn..........g[r inte att skriva normalt.............
  • hepalima
    Kamikazee skrev 2009-10-27 19:19:29 följande:
    hempalina och majess - går ni också på BMG? Jag ska dit nästa vecka, på torsdag för inskrivning. Är i v 7 nu. Jag har för mig att BMG inte gör könsUL förrän i v 25, just för att de inte vill bli utnyttjade av de som kan tänka sig abort om könet på barnet är "fel".Jag ska till Sahlgrenska och göra ett UL imorgon (eller VUL) och se om det finns ett foster i magen. Men med tanke på att jag i dag legat över toan vid ett antal tillfällen och illamåendet enbart blir kraftfullare så skulle jag bli förvånad om det inte fanns något. Fast det är klart, fostret ska ju inte bara leva, det ska ju vara friskt också.
    Ja jag kan ha fel, möjligt att det va vecka 25. Lycka till imon:) Är det ditt första barn?
  • AnAngel

milliemolly: men usch då... ja de va ju inge bra, var de ett ma du hade då el?
    Men du ska se att allt går bättre nu!
    Fick du någe stöd eller så sist när du fick så dåligt resultat?
    Lycka till!

• Milliemolly
    AnAngel skrev 2009-10-27 19:46:59 följande:
    milliemolly: men usch då... ja de va ju inge bra, var de ett ma du hade då el?Men du ska se att allt går bättre nu!Fick du någe stöd eller så sist när du fick så dåligt resultat?Lycka till!
    Ja det blev ett MA.

Nja, fick prata med kuratorn innan jag fick f;da fram fostret.................HEMSKT.

Min enda tanke var att bli gravid igen s[ jag 'r glad att det gick ganska snabbt.

idag har jag suttit i telefon med sjukhuset och BM f;r att f[ s[ mkt st;d som m;jligt den h'r g[ngen. Har gjort VUL, bokat KUB och sak prata igenom Mkp och Fvp p[ tisdag med BM.

"n s[ l'nge 'r det mer oro 'n gl'dje med grav.
  • Bustrollen
    AnAngel skrev 2009-10-27 17:00:12 följande:
    Bustrollen: De är ju bra att allt låg bra!Annat var de för mig i fredags, lågt blodtryck, visste de redan hade varit yr i flera dagar *S*, lågt i b-glukos 3,9 (fast var hungrig) men blodvärdet var bra 138 .Ska göra ett vul den 4 nov, längtan dit är enorm!Just ja, är ju ny i denna tråden, men känner igen en hel del av er! Varit lite dålig att kika mailen här oh såg att jag had fått en inbjudan hit, bra intiativ att samla ihop folket!Jag mår konstant illa, dock kräks inget,än! Och är så fenomenalt hungrig, hela tiden, och spelar inge roll om jag ätit och är mätt mår illa ändå, får gå med massa frukter, mandarin och så för annars stoppar jag i mig bullar och mackor, inge bra hela tiden!
    Blodsockret låg på 5,7 tror jag. Hann smälla i mig 2 bananer på tåget innan, kan ha berott på det
    Blodtrycket var helt okej, nåt/60 tror jag jag hade. Och Järnvärdet(det ena...de kollade järnreserver också men jag vet inte svaret ännu) var 137. Så det ska tydligen vara bra...vad vet jag
  • AnAngel

milliemolly: Håller helt med dig, mer oro än glädje! Hade själv ett ma i Juli i v 10, och då hade jag inte en tanke på att de kunde bli missfall, så de kom som en chock! Men är överlycklig över att de tog sig så fort igen! Och ska därför göra vul den 4 nov, för att stilla min oro och sen kub/nupp i dec. har en jätte bra bm så de känns toppen!

• stina84
    Sussilago skrev 2009-10-27 18:49:28 följande:
    Här är det dåliga nyheter. Blött som bara den idag. Och ja med klumpar i. Har fått en tid hos gyn på torsdag em för att kolla hur det ligger till.. Är själv hemma och tårarna rinner o rinner o rinner.....
    usch, hoppas det inte är ett pågående mf. Hur går det för dig? Om jag vore du hade jag åkt in till gynakuten. Håller mina tummar stenhårt för din skull!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

hempalina: Nej jag ska inte ta reda på könet denna gången. Gjorde det förra gången och det var jätte roligt att veta och UL:et var i 3D/4D och jag fick det på CD, jätte häftigt. Men denna gången känner jag att jag likaväl kan vänta tills förlossningen

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!