• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Fargoli

Hakar på här jag med. Har bf någon gång i Juni, vet inte riktigt när, det kommer jag förhopnningsvis få veta på mitt andra vul som jag ska göra nästa måndag.

• majess

Frusna flickan skrev 2009-10-28 09:37:23 följande:

Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta. Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel. Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se.I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det.Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu. Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra.
    Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker.
    Lycka till-kramar till alla!
    din stackare!!!! Hoppas allt går bra och fort! ha det nu så jättebra och lycka till med allt!
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-10-28 10:46:19 följande:
    Hakar på här jag med. Har bf någon gång i Juni, vet inte riktigt när, det kommer jag förhopnningsvis få veta på mitt andra vul som jag ska göra nästa måndag.
    Välkommen och grattis till bebben i magen
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Nu ska man snart åka och jobba. Vill inte.... Jobbar kort dag idag 12-17 men det är så jobbig tid och man har ingen rast, inget måltidsuppehåll. Hinner inte äta något där emellan. Tycvker det är för tidigt att äta middag NU... Och för sent vid 17.30.... Piss tider alltså...

• 0810

Så tråkigt att höra frusna flickan, skönt att du tar det på ett bra sätt!

• stina84
    Joggi skrev 2009-10-28 10:52:28 följande:
    Uscha! Va hemskt... Inte stor risk, om det nu beror på vaccinet. Men jag är ändå nöjd med mitt beslut att inte vaccinera mig.....
    Och jag har känt likadant OM (vilket jag nu varit) jag blir sjuk. Inte så stor chans att jag dör Det är ju bara det att de sagt hela tiden att vaccinet inte är farligt, men se nu.. Det finns ju även de som dött av vaccinet (friska människor). Stod vist i aftonbladet för ett par daga sedan.
  • kela81

frusna flickan: urs och fy så tråkigt!!! Skickar massa kramar!

Oj vad ni skriver tjejer, så här kan ni ju inte hålla på, ni måste ju tänka på att jag ska hinna läsa ikapp mellan kräkningarna ju haha..
    En BM från mitt mvc ringde igår, jag hadde ju liksom glömt att ta med mig receptet på medicinen mot illamående som jag var där för att få i måndags Var lite för upptagen med nyheten för att komma ihåg en sån detalj. Så idag ska jag försöka pallra mig ner till apoteket och hämta ut dem och hoppas att de hjälper lite granna!

• kristallen
    stina84 skrev 2009-10-28 10:55:19 följande:
    Och jag har känt likadant OM (vilket jag nu varit) jag blir sjuk. Inte så stor chans att jag dör Det är ju bara det att de sagt hela tiden att vaccinet inte är farligt, men se nu.. Det finns ju även de som dött av vaccinet (friska människor). Stod vist i aftonbladet för ett par daga sedan.
    ´Men höll dom inte på och kollade nu om det verkligen vart nåt samband?

Tycker det är såååå kluvet om man ska ta eller inte!

Men har i min närhet såna som är i riskgruppen. Som typ min mamma hon har gjort en bypass och är diabetiker och får dialys för njurarna. Men hon vågar inte ta spruta för att det har dött personer och dom tror att det kanse har med vaccinet att göra. Men dom är ju inte hundra, dom kunde har dött ändå ju. Och sen har några till i min omgivning väldigt högt BMI vilket då är en riskgrupp me. Så jag är väldigt kluven, ska jag ta den för att inte då smitta min mamma och dom andra. Jag och mamma umgås mycket på dagarna. Men jag funderar för fullt.
    Älskar mina barn och maken också
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-10-28 10:55:19 följande:
    Ja jag såg på text tv några dgr efter vaccinationen hade startat då hade 3 st dött i Sverige. Sen om det beror på vaccinet eller inte det vet man väl inte riktigt,,

Ja det va en jobbig tid! Jag skulle dött av hunger! På mitt jobb får vi bara jobba i 2 timmar sen måste vi rasta, så det är skönt=)
Svar på tråden BF Juni 2010!