• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Martinis84

Usch jag börjar bli lite orolig då jag de senaste dagarna inte känt någonting knappt. Visserligen är det ju skönt, men samtidigt lite oroande. Jag vet att man kan ha såna dagar då man inte känner nått, men nu har det gått flera dagar. Visst fortfarande trött, men inte s mkt längre och mår inte lika mkt illa, det bara kommer och går lite då och då...

Tycker att det känns som en evighet till v.18 till ultraljudet. Ska visserligen göra KUB, men ändå. Är bara i vecka 9 (8+3)...

Någon mer som känt så att symptomen kan försvinna lite då och då?

• Joggi
    Martinis84 skrev 2009-10-28 11:15:36 följande:
    Usch jag börjar bli lite orolig då jag de senaste dagarna inte känt någonting knappt. Visserligen är det ju skönt, men samtidigt lite oroande. Jag vet att man kan ha såna dagar då man inte känner nått, men nu har det gått flera dagar. Visst fortfarande trött, men inte s mkt längre och mår inte lika mkt illa, det bara kommer och går lite då och då...Tycker att det känns som en evighet till v.18 till ultraljudet. Ska visserligen göra KUB, men ändå. Är bara i vecka 9 (8+3)... Någon mer som känt så att symptomen kan försvinna lite då och då?
    Vi är precis lika långt gången du och jag.. Har du inte funderat på att boka in ett tidigare UL privat? Jag har bokat in ett den sista nov (13+1) hade nog tagit lite tidigare om det fanns men tyvärr va det lång kö.. Kostade 300 kr men det är verkligen värt dom pengarna tycker jag.. På vissa ställen kostar det ju lite mer men..
    Annars dippade mina symptom i v5-6, strax innan illamåendet kom. Jag tror inte du behöver vara orolig..
    Man vill inte leva med symptomen (de värsta iaf) och inte utan=)
  • smoolan
    Martinis84 skrev 2009-10-28 11:15:36 följande:
    Usch jag börjar bli lite orolig då jag de senaste dagarna inte känt någonting knappt. Visserligen är det ju skönt, men samtidigt lite oroande. Jag vet att man kan ha såna dagar då man inte känner nått, men nu har det gått flera dagar. Visst fortfarande trött, men inte s mkt längre och mår inte lika mkt illa, det bara kommer och går lite då och då...Tycker att det känns som en evighet till v.18 till ultraljudet. Ska visserligen göra KUB, men ändå. Är bara i vecka 9 (8+3)... Någon mer som känt så att symptomen kan försvinna lite då och då?
    Jag mår inte lika illa längre, och är bara 8+5. Jag mår illa, men är inte lika spyfärdig som i v7. Det är ju skönt men samtidigt lite oroväckande. Ska det försvinna så fort? Inte heller lika trött som innan. Brösten gör däremot fortfarande svinont.
  • Golvmoppen

Har inte skrivit i denna tråden innan, bara skrivit in mig på BF-listan.

Beklagar och skickar styrkekramar till Er som det inte gått vägen för denna ggn.

Läst lite sporadiskt, då jag inte mår särskilt bra och orkar vara så engagerad alla dagar.
    Lider av migrän sedan barnsben och när jag blir gravid, så blir den mkt mkt värre. Migrän 4-5d/v och ibland 2anfall/d. I detta tillståndet kan man inte göra speciellt mkt. Mår även illa, som jag alltid gör vid migrän, men det blir lite väl mkt. Försöker få i mig mat, men det är inte så gott alla ggr.

Nu ska jag strax gå och lägga mig, för merän 3-4h orkar jag inte vara uppe per ggn. Är sjukskriven, för jag varken kan el orkar jobba. Vissa dagar kan jag knappt ta hand om mig själv.

Tack och lov kan dottern vara hos dagmamman på dagarna och få leka med sina kompisar.
    Sedan är jag glad att vi inte skaffade barn tätt, för det skulle inte fungera när jag mår såhär. Nu förstår dottern att jag måste ta det lugnt och så kan hon göra rätt mkt själv. Hon blir 4år i feb. och tycker det är spännade att jag har en "Kotte" i magen.
    Nåde mig ifall jag skulle råka gå från dagmamman utan att hon fått säga Hejdå till Kotten.

• Joggi
    Golvmoppen skrev 2009-10-28 11:23:52 följande:
    Har inte skrivit i denna tråden innan, bara skrivit in mig på BF-listan.Beklagar och skickar styrkekramar till Er som det inte gått vägen för denna ggn.Läst lite sporadiskt, då jag inte mår särskilt bra och orkar vara så engagerad alla dagar.Lider av migrän sedan barnsben och när jag blir gravid, så blir den mkt mkt värre. Migrän 4-5d/v och ibland 2anfall/d. I detta tillståndet kan man inte göra speciellt mkt. Mår även illa, som jag alltid gör vid migrän, men det blir lite väl mkt. Försöker få i mig mat, men det är inte så gott alla ggr.Nu ska jag strax gå och lägga mig, för merän 3-4h orkar jag inte vara uppe per ggn. Är sjukskriven, för jag varken kan el orkar jobba. Vissa dagar kan jag knappt ta hand om mig själv.Tack och lov kan dottern vara hos dagmamman på dagarna och få leka med sina kompisar. Sedan är jag glad att vi inte skaffade barn tätt, för det skulle inte fungera när jag mår såhär. Nu förstår dottern att jag måste ta det lugnt och så kan hon göra rätt mkt själv. Hon blir 4år i feb. och tycker det är spännade att jag har en "Kotte" i magen.Nåde mig ifall jag skulle råka gå från dagmamman utan att hon fått säga Hejdå till Kotten.
    Usch det låter riktigt jobbigt! Stackare=( Sj så är jag sjukskriven för illamående och tar inte heller hant om mig sj speciellt bra.. Kör med sambon hela tiden! Men vad ska man göra när man är så dålig att man helt enkelt inte klarar av att göra nåt?
    Min sjukskrivning går ut på Söndag och jag måste antagligen till läkaren igen i veckan, vilket gör mig nästan skräckslagen. Sist va det ett helt projekt att ta sig ut, köra bil och sitta i ett väntrum i 10 min.. Blä..

Men men, vi ska bli mammor!
  • Ellie84

Då hoppar jag oxå in här..
    Skönt med en tråd istället för tre som jag var med i tidigare =)
    Ska även hoppa in och skriva in mig på listan..

Illamåendet är kvar här.. en och en halv vecka med det nu..
    Bara kräkts en dag och det är väl positivt iaf..
    Kan inte äta ordentligt..
    Undra om det har med trög mage att göra..
    Idag till frunch så rostade jag bröd..
    Fick i mig en och en halv innan det tog tvärstopp och jag nästan trodde det skulle komma upp igen..

Äta mindra gör man juh senare under grav..Inte redan..
    Saknar att kunna äta..

• Jenii

Hej alla !
    BF 1 Juni, jag får lite panik nu.
    vårat län vaccinerar risk - grupperna denna vecka och nästa.
    Jag har nästan bestämt mig för att inte vaccinera mig, hur gör ni ??
    vill gärna veta ..
    Kram på er !

• Joggi
    Ellie84 skrev 2009-10-28 11:42:20 följande:
    Då hoppar jag oxå in här..Skönt med en tråd istället för tre som jag var med i tidigare =)Ska även hoppa in och skriva in mig på listan..Illamåendet är kvar här.. en och en halv vecka med det nu..Bara kräkts en dag och det är väl positivt iaf..Kan inte äta ordentligt..Undra om det har med trög mage att göra..Idag till frunch så rostade jag bröd..Fick i mig en och en halv innan det tog tvärstopp och jag nästan trodde det skulle komma upp igen..Äta mindra gör man juh senare under grav..Inte redan..Saknar att kunna äta..
    Hej!
    Ja en och samma tråd va en kanonidè, va oxå med i nån för mkt=)
    Mår lika som du och ja, det är riktigt jobbigt!
    Äter inte heller lika som innan, saknar att äta och tycka maten är riktigt god!
  • Catarina

jag hoppar in också här=)

Väntar vårat första barn ca 26 juni, hoppas verkligen går vägen den här gången eftersom jag fick ett ma i dec i fjol, det var bland det jobbigaste jag gått igenom, trodde jag var i vecka 16 men graviditeten hade avstannat i vecka 10, så man gick många veckor och trodde att allt var bra.
    Ska ringa till kvinnokliniken i morgon och säga att jag vill komma och göra att vul för jag är väldigt orolig att det ska hända igen.

Jenni: vi har också vaccination för gravida 2 dagar nästa vecka och jag vet verkligen inte hur jag ska göra, vet inte om det är för tidigt i graviditeten, är ju bara i ca vecka 6.

• Ellie84
    Joggi skrev 2009-10-28 11:46:26 följande:
    Hej! Ja en och samma tråd va en kanonidè, va oxå med i nån för mkt=) Mår lika som du och ja, det är riktigt jobbigt! Äter inte heller lika som innan, saknar att äta och tycka maten är riktigt god!
    Ja inget smakar som det brukar..
    Kan fortfarande äta och inte tycka att det smakar illa men just nånting som smaka riktigt gott var det länge sen man åt..
    Gått 8+4..
    Känns som de är länge kvar tills man blir människa igen
Svar på tråden BF Juni 2010!