• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

jag kommer INTE ta vaccin..Ligger faktiskt hellre sjuk än riskerar något..

• smoolan
    Ellie84 skrev 2009-10-28 12:00:46 följande:
    Ja inget smakar som det brukar..Kan fortfarande äta och inte tycka att det smakar illa men just nånting som smaka riktigt gott var det länge sen man åt..Gått 8+4..Känns som de är länge kvar tills man blir människa igen
    Jag är 8+5 och äter och mår illa om vart annat Men jag kan fortfarande tycka vissa saker är goda och bli sugen
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2009-10-28 12:00:46 följande:
    Ja inget smakar som det brukar..Kan fortfarande äta och inte tycka att det smakar illa men just nånting som smaka riktigt gott var det länge sen man åt..Gått 8+4..Känns som de är länge kvar tills man blir människa igen
    Så är det för mig med, klarar av att äta lite men helt plötsligt tar det tvärstopp och då går det inte ner en tugga till för då kommer det upp igen.. Tyvärr är det inte stora portioner man klarar av just nu..
    Ska planera en favoriträtt som jag ska laga när detta har gått över=) Eller kanske beställa hem nåt riktigt gott? *drömmer mig bort*
  • Ellie84
    Joggi skrev 2009-10-28 12:24:22 följande:
    Så är det för mig med, klarar av att äta lite men helt plötsligt tar det tvärstopp och då går det inte ner en tugga till för då kommer det upp igen.. Tyvärr är det inte stora portioner man klarar av just nu.. Ska planera en favoriträtt som jag ska laga när detta har gått över=) Eller kanske beställa hem nåt riktigt gott? *drömmer mig bort*
    Köttbullar duger fint för mig bara man får äta..
    Korv med..
    Vad som hellst..

Eller äta får jag men äta ordentligt..
    Tur jag har en såunderbar sambo som ställer upp massa mye nu när man mår såhär trots att han har jobb och grejs över öronen..
  • Bustrollen

Jag vet inte hur jag ska göra med vaccineringen.
    Jag frågade min bm igår och hon sa att alla över v.20 tillhör riskgruppen och erbjuds vaccin redan nu.
    Maken vill att jag tar det men jag velar. Har blivit sjuk av de senaste vaccinen jag tagit så jag vet inte om jag vågar...
    Stelkrampen blev jag dålig av, enligt bm helt okej...det är tydligen ett så kraftigt vaccin så de flesta reagerar. Röda hund låg jag däckad av i en vecka med hög feber och det ska tydligen inte vara så vanligt så jag vet inte hur jag ska göra nu...smått ångest, minst sagt.

Ska jag vaccinera för barnets skull eller låta bli för barnets skull? Det är frågan...

• Joggi
    Ellie84 skrev 2009-10-28 14:02:52 följande:
    Köttbullar duger fint för mig bara man får äta..Korv med..Vad som hellst..Eller äta får jag men äta ordentligt..Tur jag har en såunderbar sambo som ställer upp massa mye nu när man mår såhär trots att han har jobb och grejs över öronen..
    Ja jag är oxå lycklig över att sambon finns=) Han är guld värd, städar, lagar mat och tar hant om mig..
  • Jenii

Så dom som är under vecka 20 är inte riskgrupp?
    Ne det får la bli nej till vaccinet för min del med!

• hepalima
    Joggi skrev 2009-10-28 14:14:35 följande:
    Ja jag är oxå lycklig över att sambon finns=) Han är guld värd, städar, lagar mat och tar hant om mig..
    Samma här! Hade inte klarat detta utan min sambo.
    Jag har redan tagit sprutan, och är nöjd över mitt beslut, dom hade ju aldrig tillverkat sprutan om det vore farligt för människan..
  • Catarina

hepalima: vilken vecka är du i? tänkte på vaccinationen, jag vet verkligen inte hur jag ska göra.

• Vilda Tiger

Jag ska inte ta vaccinet. Det känns inte rätt i maggropen.

Nu är det bannemej dags att ta fram gravidkläderna snart. Jag har ETT par brallor smo jag kan stänga och de andra sitter jäklarns obekvämt.

Svar på tråden BF Juni 2010!